Myostatine inhibitoren

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 71

Myostatine inhibitoren

Ik heb recent gelezen dat de top van bodybuilders al enige tijd aan het experimenteren is met iets dat aanvankelijk een genetische afwijking bij Belgische blauwedikbil koeien zou zijn. Het zou zo zijn dat deze koeien geen spierremmende molecule luisterend onder de naam myostatine aanmaakt en dit zou gelinkt zijn aan het ervoor coderende GDF-8 gen. Echter, ik weet niet of er ook andere genen bij zijn betrokken die deze koe tot een superkoe maakt. En vanwaar trouwens die afkorting GDF-8? Heeft dit een betekenis?

Myostatine is een polypeptide als ik het me goed herinner. Maar...allicht is het verhaal nog ingewikkelder. Ik las ook dat er een interactie optreedt tussen myostatine en follistatine. Is dit zo?

Ik ben er bijna zeker van dat als je de moderne mr olympia 2010 bij de mannen én vrouwen bekijkt dat testosteron esters injecteren geen optie meer is om zo'n fenomenen te creëren. Zet Arnold maar eens naast een Rühl of bekijk eens de dijen van de vrouwelijke ms .Olympia2010, als dit door testosteron gebruik zou zijn dan zou dit met zekerheid een man geworden zijn!

Welke universiteit of andere onderzoeksinstelling heeft er een reputatie op dit vlak?

Weet iemand hier wat zinnigs over?

En wat wordt er nu juist geïnjecteerd om de myostatine aanmaak te remmen?

Zijn er gevaren of is het veiliger dan anabolica?

Een beetje off topic, maar goed...

Ik vraag me trouwens af waarom er nog anabolica wordt voorgeschreven. In belgië gebeurt dit misschien enkel bij vrouwen die man willen worden maar als je een dokter vraagt of er middelen bestaan die een te laag BMI aanpakken, dan is het antwoord steeds "neen". Daarbovenop zou er een link zijn tussen teelbalkanker en testosteron gebruik. Maar is 2 tot 3 weken kuren dan echt zo gevaarlijk als je er voor een keertje eens lekker strak wilt uitzien op het strand? Of is het gewoon schadelijk bij langdurig gebruik?

Ik heb dus een te laag BMI, ben niet breed, eet zeer veel eieren en toch blijft die weegschaal op 62kg staan met een lengte van 1m78. En er is geen dokter die hier wat kan aan doen. Dus vandaar de post.
Hitting it... by chance?

Berichten: 1.116

Re: Myostatine inhibitoren

Tja, ziet er heel erg uit als een persoonlijk probleem. Waarvan ik inhoudelijk niet te veel zal behandelen.

Wat ik je wel mee wil geven is: gebruik geen anabole steroïden. Het zogenaamd mooi (is echt wat je mooi noemt) er uit zien, is het werkelijk niet waard. De problemen die je er van krijgt zijn namelijk legio. Sowieso krijg je er kleinere ballen van en kun je op den duur last krijgen van impotentie (en zelfs volledige onvruchtbaarheid). Daarnaast zijn er verschillende bijwerkingen op het hart beschreven, zoals cardiomyopathie. Verder zijn er associaties aangetoond met infecties van de lever en mogelijk ook levercirrhose en vervetting. Zelfs dodelijke inwendige bloedingen als gevolg van leverziekten zijn beschreven. Anabolen zorgen ook voor toename van risico op hart- en vaatziekten. Zo wordt de vethuishouding ontregeld en wordt je bloeddruk hoger. Daarnaast zijn er nog legio aan bijwerkingen die in alle gradaties van ernst, waar je zeker niet blij van zult worden om ze te weten. Maar ik denk dat deze lijst al voldoende laat zien waarom je het naar mijn mening niet zou moeten doen.

Daarnaast moet je je afvragen of het kordurende effect van anabole steroiden deze risico's waard is.

Tja, wat je persoonlijk probleem betreft: persoonlijk zou ik me er niet druk om maken. Ik heb zelf dat ik met ca. 10cm langer een weegschaal heb die vrijwel standaard rond de 75kg aanwijst. Zelf ben ik ook niet al te breed, maar peins ik er ook niet over om dat te willen veranderen. Veel mensen zouden wss. zelfs jaloers zijn op een dergelijk gewicht.

Als je overigens echt zou willen, zou wat vaker bezoek aan de McDonalds er zeker voor zorgen dat je weegschaal op de iets langere termijn een hogere waarde laat zien. Het is alleen eventjes wennen aan zulk calorierijke voeding. En of het goed is voor je, moeten we het ook maar niet over hebben. Wellicht beter dan anabole steroïden.

Reageer