bedorven

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

bedorven

eej mensen

ik heb een vraagje weten jullie ook welke micro-organismen kaas en yoghurt bederven, ik heb overal gezocht maar kan het nergens vinden. overal staat hoe je het kunt voorkomen maar er staat dan niet bij door wat het komt. :D

dus als je een goeie site weet... geef het ff door en als je het zelf weet is het natuurlijk helemaal mooi!! :)

nou alvast bedankt :)

groetjes brenda

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: bedorven

Een voedselvergiftiging ontstaat door het nuttigen van besmet of bedorven voedsel. De meest beruchte boosdoener is de salmonella-bacterie. Deze bacterie komt voor in vlees, eieren en melk. Een andere belangrijke verwekker van een voedselvergiftiging is de stafylokokken-bacterie. Deze bacterie vermeerdert zich zeer snel bij kamertemperatuur en wordt meestal verspreid door slechte hygiëne. Wanneer voedsel besmet is met de clostridium botulinum-bacterie en niet goed wordt ingeblikt of gebotteld, wordt door de bacterie een gifstof aangemaakt: botuline. Deze bacterie komt vooral voor op groente, fruit en zeeproducten. De gifstof botuline veroorzaakt de ziekte botulisme. Een gevaarlijke aandoening die gelukkig weinig wordt gezien.
bron

MvG Ron

Berichten: 10

Re: bedorven

eeuuhhm bedankt, maar als je yoghurt en kaas een tijdje laat staan komen er bacterien en schimmels in op. weetje ook welke dat zijn? dat moet ik eigenlijk weten... :D

maar bedankt voor de tekst :)

Reageer