Terraforming van mars

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Terraforming van mars

Ik denk niet dat Mars zonder magnetisch veld, dus ook zonder bescherming tegen zonnewind, een atmosfeer lang vast kan houden.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Berichten: 54

Re: Terraforming van mars

Pijpleiding aanleggen van Aarde naar Mars en alle antropogene broeikasgassen die hier teveel zijn maar op Mars tekort, daarheen afvoeren?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Terraforming van mars

>> Pijpleiding aanleggen van Aarde naar Mars <<

Ik zie een paar 'probleempjes'. Grapje naar ik aanneem?

Re: Terraforming van mars

Hoewel het idee van terra-forming mij aanspreekt, is het toch flauwekul allemaal... iig nu.

Als je de kennis en techniek zou hebben om een planeet te terra-formen, dan kan je toch zeker ook de aarde weer gezond (gezonder) maken...???

Als je de poolkappen op Mars laat smelten voor CO2 of een andere methode voor het "maken" van een dampkring, hoeveel heb je er dan wel niet voor nodig? En vliegt het niet de ruimte in, omdat er niks is om het binnen te houden, juist dat gene dat je wilt creëren?

En het gebruik van bacteriën heeft lijkt me alleen nut, als je ze gebruikt van Mars zelf, mocht er ooit iets gevonden worden. Ik ben bekend met die extreemofiel-bacteriën, maar die leven iig op de planeet waarop ze zijn ontstaan.

Reacties zie ik graag tegemoet.

Berichten: 264

Re: Terraforming van mars

Als je een permanente kolonie mogelijk wil maken op Mars, een die duurzaam is, heb je daar daar een zuurstof kringloop, water kringloop, koolstof kringloop, stikstof kringloop, fosfor kringloop en zwavel kringloop voor nodig lijkt me. En (veel) planten, dieren, schimmels en bacteriën. Een hele biotoop. En het moet allemaal een beetje in balans zijn, de kringlopen en die biosfeer.

Ik zie eigenlijk erg veel obstakels met het verwezenlijken van zoiets, en denk ook dat we ons beter kunnen richten op de Aarde met het streven om het systeem goed in balans te houden.

Reageer