"Bewerken" functie en voorstel

Gebruikersavatar
Berichten: 10.584

Re: "Bewerken" functie en voorstel

Ik word niet vrolijk van al dat bewerken. Neem bijvoorbeeld dit topic. Er wordt een vraag gesteld, ik doe wat moeite om de vraag te bekijken en een paar aanwijzingen in de richting van een antwoord te geven. Vervolgens blijkt de oorspronkelijke vraag inclusief het bijbehorende document verwijderd.

Nu staat mijn reactie daar voor Jan Doedel en is mijn moeite voor dezelfde Jan Doedel geweest. Het is natuurlijk een uitzondering, maar ik vermoed dat het met het toenemende hit-and-run gebruik van dit forum nog wel vaker voor zal gaan komen.

Wat mij betreft wordt het editen ernstig beperkt, of moet het in ieder geval mogelijk zijn (voor anderen) om terug te keren naar het oorspronkelijke bericht.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: "Bewerken" functie en voorstel

Als het om hit-and-run gebruikers gaat, dat kan je dit wellicht beperken door de bewerkmogelijkheid voor nieuwe gebruikers (tot 5 posts ofzo) te beperken tot 5 minuten. Is niet sluitend natuurlijk en over de grens kun je discussiëren, maar het zal allicht schelen.

Idealiter wil je natuurlijk dat je altijd als moderator terug kunt naar een vorige versie van het bericht, maar helaas heeft IPB een dergelijke functie niet en dat is ook nogal lastig te maken (met name om het efficiënt te houden en dus alleen een diff op te slaan en te verwerken).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.919

Re: "Bewerken" functie en voorstel

De bewerktijd staat op 30 minuten. 99/100 keer zal dat genoeg zijn. Volgens mij is dit sinds lang geleden weer een hit-and-run. Mochten gebruikers en teamleden merken dat het vaker gebeurt dan is Ger zijn voorstel een prima oplossing...

Reageer