Pluimdrager Fred F.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pluimdrager Fred F.

Ik zie niet in hoe deze waarden negatief worden beïnvloed met dit initiatief.

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Pluimdrager Fred F.

De moderators houden zich doorgaans vooral bezig met het in de gaten houden van de regels en met ingrijpen waar het fout loopt. Daardoor vergeten we nogal eens dat op Wetenschapsforum vooral veel goed loopt. Er worden niet vaak genoeg complimentjes uitgedeeld, en daar willen we wat aan doen.

Ja, ik weet het: “Jullie hebben altijd gelijk”, maar ik ben kritisch. :eusa_whistle:


Door een “Pluim”uit te delen, hebben jullie een competitieve component ingebracht in het Wetenschapsforum. Naast de inhoud gaan jullie nu ook de persoon achter het bericht beoordelen. Of dat een positieve bijdrage betekent voor het forum is nog maar de vraag. Onder andere vraag ik me af of dat jonge mensen aanmoedigt om mee te gaan doen, of net andersom, demotiveert


Overigens zijn jullie, naast het houden van toezicht, al behulpzaam bij het uitwerken van een topic, als dat nodig blijkt.

En als je complimentjes wilt uitdelen, dan kun je dat beter doen in een “Nieuw Antwoord” bij een bericht. Zo kan ook een debuterende jongedame van, zeg maar vijftien, een stimulerend complimentje krijgen om een knappe visie. ](*,)
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Pluimdrager Fred F.

Door een “Pluim”uit te delen, hebben jullie een competitieve component ingebracht in het Wetenschapsforum. Naast de inhoud gaan jullie nu ook de persoon achter het bericht beoordelen.
Hoezo wordt de persoon achter het bericht beoordeeld? Zo'n pluim is - als ik het goed begrijp - juist gebaseerd op de inhoud van de posts van betreffende persoon, dus er wordt extra nadruk gelegd op de inhoud. Mocht dat enige competitie veroorzaken (wat ik ten zeerste betwijfel), zou dat leiden tot gebruikers die elkaar de loef proberen af te steken met berichten van de hoogst mogelijke kwaliteit, met de meest waardevolle inhoud...wat een doembeeld! :eusa_whistle:
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.246

Re: Pluimdrager Fred F.

Feetje schreef:Ja, ik weet het: “Jullie hebben altijd gelijk”, maar ik ben kritisch. :eusa_whistle:


Of dat een positieve bijdrage betekent voor het forum is nog maar de vraag. Onder andere vraag ik me af of dat jonge mensen aanmoedigt om mee te gaan doen, of net andersom, demotiveert
Wil jij soms ook een pluim? ](*,)
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Pluimdrager Fred F.

Wil jij soms ook een pluim? :eusa_whistle:


Nee, nee, ik pleit voor de jonge mensen uit de doelgroep, om die discreet te belonen met een complimentje, met name ook de jongedame uit mijn bericht. Nou ja, maar al je dat gaat doen, dan heb je al snel te maken met “betuttelen”. Dan maar alles bij het oude laten, lijkt me, en je weet, topics inhoudelijk ondersteunen is al service verlenen aan gebruikers.
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Reageer