intelligentieverschillen

Moderator: Rhiannon

Berichten: 656

Re: intelligentieverschillen

Altijd zal het gemiddelde 100 zijn.

Hoe inteligent of a-inteligent de mensheid dan ook is.
Maar mijn vraag was eigenlijk bedoelt als, stel dat iedereen een iq van 130 of hoger zou hebben
Op dat moment zullen al die mensen van 130 een iq van 100 hebben.

Stel je hebt een IQ van 100 en je gaat door de tijd rijzen, dan heb je best kans dat je dan een IQ test gaat doen dat je IQ opeens 90 is.

Het gemiddelde zal altijd 100 zijn. Hoe slim of dom de gemiddelde bevolking ook is.

Berichten: 17

Re: intelligentieverschillen

In de eerste plaats is intelligentie natuurlijk wat de test meet. In het begin van de intelligentietests scoorden vrouwen hoger dan mannen. Dat kon natuurlijk niet en dus schrapte men een aantal vragen waarop vrouwen hoog scoorden.

Tegenwoordig ziet men intelligentie vooral als een vaardigheid van creatief denken. Je goed aan een situatie aan kunnen passen. Daarvoor heb je meer nodig dan puur denkvermogen. Je moet je ook goed bedenken dat intelligentie vooral in het leven is geroepen om mensen te selecteren voor bepaalde banen. Intelligentie zegt dus meer over de banen die geboden worden, dan of een mens het goed doet in het leven. Over het algemeen geldt dat hoe hoger je intelligentie, hoe beter de baan (inkomen). Maar dat zegt niets over of je gelukkig bent. Levensintelligentie is iets wat nog niet is getest. Maar ik weet zeker dat het niet samenvalt met 'gewone' intelligentie.

Berichten: 11

Re: intelligentieverschillen

Dag Emphyrio, kan je me wat meer vertellen over je onderzoek naar de ontwikkeling van het bewustzijnsconcept...

Berichten: 46

Re: intelligentieverschillen

ik had een jaar of 2 geleden een programma gezien waarin iemand van ong 12 jaar met een iq van 260 dat jochie zat op de universiteit ofzo en voerde gewoon een volwassen discusie met de interviewer :S

Berichten: 17

Re: intelligentieverschillen

Een IQ wordt verkregen door de uitslag van de test te delen door de leeftijd. Daarom hebben vroegrijpe kinderen vaak een wonderlijk hoge score. Intelligentie maakt echter ook een ontwikkeling door. Het kan best zijn dat vroegintelligente kinderen hun intelligentie nog nauwelijks ontwikkelen, zodat hun intelligentie op latere leeftijd normaal is. Overigens zijn er nog geen goede intelligentietests voor kinderen. Met IQ worden dingen gemeten als ruimtelijk inzicht, logica en feitenkennis. Naar de maatstaven van een volwassene. Ik denk dat het goed is voor een kind om een 'normale' kindertijd te hebben met 'normale' kindernaieviteit. Ik denk dat dat de persoonlijke ontwikkeling van een mens erg ten goede komt. Het gaat er in je jeugd vooral om wat je niet krijgt en minder om wat je wel krijgt. Een voorbeeld: slaag in je jeugd kun je wel overheen komen. Gebrek aan liefde veel minder. Kinderen die op grond van een test al erg snel in de volwassenenrol worden geplaatst, krijgen bijna altijd problemen in de volwassenheid.

Re: intelligentieverschillen

Ik vraag me af hoe je een IQ van 200 + kan meten. Ik bedoel, er zijn niet enorm veel mensen die zo hoog scoren. Tenzij personen met een IQ van 200 de tests hebben gemaakt..

Reageer