Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

De informatie over het linken naar een plaatje zou kunnen worden uitgebreid. Vaak wil men namelijk een eigen plaatje ergens in een post gebruiken. Dat plaatje moet echter wel ergens op internet worden gezet (en dat kan niet direct naar dit forum).


Hier http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...pid=47293#46927 kwam iemand met de tip van www.photobucket.com (zie ook het overzicht van de mogelijkheden en het sample album)


Op deze (gratis) site kan je je plaatjes posten en mag je er ook direct naar linken. Werkt erg makkelijk!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Waar ik altijd heen ga is http://www.imageshack.com die werkt het fijnst en het snelst! qua foto's dan
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton


Berichten: 150

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Is het ook mogelijk om Latex code te gebruiken op dit forum? Dat zou vooral voor het wiskundeforum handig zijn. (Latexcode werkt op wikipedia, dus ik zie niet in waarom het hier niet mogelijk zou kunnen zijn).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Is het ook mogelijk om Latex code te gebruiken op dit forum? Dat zou vooral voor het wiskundeforum handig zijn. (Latexcode werkt op wikipedia, dus ik zie niet in waarom het hier niet mogelijk zou kunnen zijn).
Het is bij lange na niet de eerste keer dat hierover wordt gepraat.

zie bijvoorbeeld hier.


Toegegeven, het staat momenteel op een laag pitje.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 150

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Voor een forum dat zich het wetenschapsforum noemt lijkt het me enigzins blamerend als je geen latexcode kan gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

We zijn allemaal vrijwillegers hoor! Als jij het "even" wil regelen dat er LaTeX op dit forum te gebruiken is, dan graag. Anders....
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

ik weet nog een plaats waar men LaTex zou willen invoeren (in phpbb), en die slagen er ook niet in, dus...
???

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

We zijn allemaal vrijwillegers hoor! Als jij het "even" wil regelen dat er LaTeX op dit forum te gebruiken is, dan graag. Anders....
Ik wil wel een poging wagen. Op wat voor server / OS runt dit forum?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Ik wil wel een poging wagen. Op wat voor server / OS runt dit forum?
de provider is 2uhosting. Ik vond op hun website dat zij FreeBSD draaien. Zoals ik een aantal malen heb gezegd, het blijft een belangrijk punt dat zij op hun server LaTeX draaien. En daar heb ik mijn twijfels bij.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Daar is snel genoeg achter te komen: als iemand van het beheer even in kan loggen (op het hosting account bedoel ik, dus met putty bijvoorbeeld) en de volgende commando's uitvoert:

Code: Selecteer alles

which latex


which dvips


which convert


which identify
Dan weten we snel genoeg of de benodigde software daar draait.


En zo niet, dan is er ook nog wel een alternatieve oplossing. Maar die is minder mooi, dus liever eerst dit proberen :wink:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Voordat je dan op het alternatief overgaat zou je natuurlijk de host ook even vriendelijk kunnen mailen met de vraag of het mogelijk is TeX te draaien.

Wie weet...

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

;) Ik Gebruik er deze voor...Is erg snel en geen inschrijving ed. is gratis en [img ] en [/img ] zit er al bij in. Vooral voor plaatjes ook een erge snelle methode. ====>>>>http://tinypic.com/

Groetjes van lady. :shock:
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers


Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Het is mij opgevallen dat de HTML tags

Code: Selecteer alles

<i> </i>             <b> </b>
wel zijn toegestaan, maar de tags

Code: Selecteer alles

<em </em>       <strong> </strong>
niet zijn toegestaan. Dit terwijl i en b volgens de HTML standaarden de status depricated (afgekeurd) hebben en em en strong hier min of meer de vervangers voor zijn.


Kunnen deze laatste twee tags ook toegevoegd worden aan de lijst van toegestane HTML?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer