De nieuwe uri geller

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: De nieuwe uri geller

Volgens mij was dit een hele simpele truc. Als je goed keek, zag je een groene laserstraal waarmee hij heel goed de hoogte kon mikken. Dat ronddraaien maakt het natuurlijk wel moeilijker, omdat je makkelijk iets teveel naar links of rechts kan mikken, maar da's een kwestie van heel goed oefenen. In elk geval vind ik hier niets paranormaals in.
Absoluut, heeft niets met paranormaal te maken. Puur goed oefenen, dat vond ik het knappe eraan.

Die groene straal zag ik ja, dat zal vast wat helpen, maar dan nog, de zenuwen van de mogelijkheid dat je iemand door z'n kop schiet compenseert dat wel weer denk ik :D

Overigens leek die griet die die appel op d'r hoofd had nogal bang, maar volgens mij had die gast erachter meer te vrezen. Op zo'n ronddraaiende schijf wijkt die pijl eerder naar links/rechts af dan naar boven/onder.
Het meest onder de indruk was ik van die act met dat mes en die papieren/kartonnen kokers. Maar die vent had natuurlijk voor de show met Patty afgesproken kunnen hebben,
Nou en of hij dat heeft afgesproken, dat vind ik het slappe van zo'n truuk: al voordat hij z'n hand boven die kokers houdt is het overduidelijk dat hij weet waar het mes zit. Daar kwam zelfs geen handigheid of niks aan te pas, dan zit je puur naar een acteur te kijken.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 85

Re: De nieuwe uri geller

Lachwekkend programma. Goochelaars kunnen mij best vermaken, maar als ze er dan een paranormaal sfeertje omheen hangen en dat "mentalisme" noemen, nee sorry :D
Mee eens. Geef dan gewoon toe dat je een illusionist bent, of een entertainer, maar ga geen mensen voor de gek houden met telepathie of wat voor onzin hij allemaal komt.

Nu neem ik even de rol van de partypoopende scepticus op en plaats ik dit linkje even:

'De nieuwe Uri Geller' is bedrog

http://frontpage.fok.nl/nieuws/87076

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: De nieuwe uri geller

Rogier schreef:Dat met die prik in d'r been, terwijl hij eigenlijk die vent prikte.

Hij zei ook erg duidelijk "een, twee, drie!!" en toen gilde ze. Ik had ze dat ook graag zien doen met zij een blinddoek om of met d'r rug naar hun toe, en hij stilletjes op een random moment (dus niet aftellen) ineens hem prikt.
Ik hoorde ook een stroomschok toen hij dat deed, dus volgens mij zette hij die stoel gewoon even onder stroom.

En de eerste keer blies hij tegen patty's handen.

De tweede keer misleidde hij de cameraman door op haar handen te concentreren, en terwijl hij vreemde gebaren om haar handen maakte, raakte hij dr schouder aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: De nieuwe uri geller

'De nieuwe Uri Geller' is bedrog

http://frontpage.fok.nl/nieuws/87076
No ****, Sherlock! Alhoewel, alhoewel... Er zijn altijd wel mensen te vinden die erin geloven. Geller was ook niet vies van een rechtzaakje nu en dan: hem een charlatan noemen, ze durven nogal :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: De nieuwe uri geller

Ik denk niet dat die kokers met messen afgesproken was met patty. Ze lieten een filmpje zien waarbij dezelfde truc met een andere goochelaar misging. En meestal passen die goochelaars niet de 'truc' achter de act aan, ze kopieren gewoon de methode. Hij heeft vast een andere en simpelere manier om de juiste koker te vinden.

Berichten: 4.546

Re: De nieuwe uri geller

@zpidermen:
Volgens mij was dit een hele simpele truc. Als je goed keek, zag je een groene laserstraal waarmee hij heel goed de hoogte kon mikken. Dat ronddraaien maakt het natuurlijk wel moeilijker, omdat je makkelijk iets teveel naar links of rechts kan mikken, maar da's een kwestie van heel goed oefenen. In elk geval vind ik hier niets paranormaals in.
Sterker nog, ik noem het niet eens een truuk. Die act is puur oefenen, en inderdaad niets paranormaals. Maakte de truuk niet minder cool :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: De nieuwe uri geller

Wat..een..onzin.. :D Het is alleen maar weer commerciele troep..
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De nieuwe uri geller

Ik denk niet dat die kokers met messen afgesproken was met patty. Ze lieten een filmpje zien waarbij dezelfde truc met een andere goochelaar misging.
Dat filmpje heb ik niet gezien, ik schakelde net in. Staat dat filmpje ook ergens online?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: De nieuwe uri geller

Oke, dat de meeste acts gewoon trucs waren ben ik met jullie eens. Maar hoe verklaren jullie dat bij zoveel mensen thuis plotseling de horloges weer gingen lopen?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: De nieuwe uri geller

nog een leuk "anti-Geller-filmpje" :D

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De nieuwe uri geller

Oke, dat de meeste acts gewoon trucs waren ben ik met jullie eens. Maar hoe verklaren jullie dat bij zoveel mensen thuis plotseling de horloges weer gingen lopen?
Mensen kunnen omgekocht worden. Of nog makkelijker: de mensen die filmpjes en verhaaltjes opstuurden naar de redactie zijn gewoon medewerkers van SBS6. Nog makkelijker: niemand heeft filmpjes/verhaaltjes naar de redactie opgestuurd, ze (redactie van SBS6) hebben van tevoren zelf dat soort filmpjes in elkaar geflanst en net gedaan of er werkelijk mensen naar de redactie gingen bellen/sms-en/mailen. Mijn lepel ligt nog steeds op de TV en m'n horloge doet ut nog steeds niet... :D
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

Ik heb het deels gezien en vond het best vermakelijk. Natuurlijk is het gewoon goochelarij, maar daarmee is in feite niets mis - ik mag graag een illusionist aan het werk zien en dan geen flauw idee hebben hoe die het precies voor elkaar krijgt. Natuurlijk komt er niets echt onverklaarbaars bij kijken, maar zolang je niet doorhebt hoe een truc werkt blijft het goed vermaak daarover te denken.
Maar hoe verklaren jullie dat bij zoveel mensen thuis plotseling de horloges weer gingen lopen?
Voor zover ik weet werkt dat heel eenvoudig. Het idee is dat je zo'n ding beetpakt en er een beweging mee maakt (1..2..3..GO! met een mooie zwier). In een zeldzaam geval gaat een horloge dat niet werkt daardoor wel weer werken, gewoon omdat het een optater krijgt (beetje als meppen op een tv met een los contact). Wellicht werkt dat 1 op 1000 keer, maar met een paar 100.000 kijkers heb je dan toch een paar honderd mooie verhalen. Van de overgrote meerderheid wiens horloge zo kapot blijft als het was hoor je nooit iets.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: De nieuwe uri geller

Dat filmpje heb ik niet gezien, ik schakelde net in. Staat dat filmpje ook ergens online?
<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

doorspoelen naar 50sec

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: De nieuwe uri geller

Mensen die geloven in het paranormale raad ik aan om filmpjes van James Randi te bekijken. De man legt met humor uit hoe de 'paranormaal begaafden' de boel zitten te flessen. Hij ontmaskert trouwens nog meer dan enkel paranormalen, en ook dat is leuk om te zien

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: De nieuwe uri geller

Mensen die geloven in het paranormale raad ik aan om filmpjes van James Randi te bekijken. De man legt met humor uit hoe de 'paranormaal begaafden' de boel zitten te flessen. Hij ontmaskert trouwens nog meer dan enkel paranormalen, en ook dat is leuk om te zien
Yep, het filmpje waarnaar ik in mijn bericht hierboven linkte, is er zo een.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer