Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Berichten: 4.546

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

emm, ik weet niet of er vraag naar is: een geologie forum, en misschien een toekomst forum, met allerlei disussies over de toekomst of belangrijke toekomstige technologieën, tis maar een ideetje hoor :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.661

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Op het moment dat je het gaat hebben over toekomstige technologieën dan heb je het al gauw niet meer over wetenschap. Je kan het hooguit filosofisch benaderen en daar hebben we al een forum over.


Geologie lijkt me thuis te horen onder geschiedenis, niet?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

emm, ik weet niet of er vraag naar is: een geologie forum, en misschien een toekomst forum, met allerlei disussies over de toekomst of belangrijke toekomstige technologieën, tis maar een ideetje hoor :roll:
Geologie wordt al genoemd onder "Alledaags", en het is niet zo dat daar al dermate veel onderwerpen over zijn gepost dat een apart forum nodig is.


Wat betreft toekomstige technologieen: dit zou een volledig andersoortige indeling zijn, waardoor je onderwerpen niet meer eenduidig in een bepaald forum kan plaatsen. Wat doe je als je een toekomstige modern natuurkundige theorie wil bespreken? Zet je het dan bij moderne natuurkunde of bij toekomstige theorieen? Je zou dan 1 forum kunnen krijgen dat weliswaar over de toekomst gaat, maar waar vervolgens allemaal verschillende vakgebieden in terecht komen. En dat reduceert de overzichtelijkheid en logica.


In ieder geval wel bedankt voor het uiten van je ideeen trouwens!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Het is mischien leuk als extra een soort rating principe toetevoegen,

vergelijkbaar als bij www.tweakers.net

daar kunnen gebruikers een rate toe kennen aan andere gebruikers,


en dan ook in de vorm van catogorien, zoals:


grappig 0..100

chemicus 0..100

religieus 0..100

theoreticus 0..100

wetenschappelijk 0..100

informatief 0..100


ik zal er maar vast aan toevoegen dat het niet eenvoudig is.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik heb eerder al verteld dat er te veel haken en ogen hangen (naar mijn mening) om dit systeem goed te laten werken (waar had ik dat nou weer geplaatst??? :roll: )[Edit Veertje: hier :wink: ]


Het probleem is het volgende: Wie bepaald de waardering die aan gebruikers wordt gegeven: Wordt dit gedaan door het moderator-team, de normale gebruikers, de persoon zelf? Elke methode kan een vertekend en misleidend beeld geven, waarbij de ene methode gevoeliger is voor manipulatie dan de andere methode.


Daar komt bij dat dit forum heel breed is. Iemand kan een totale wizz zijn als het op geschiedenis aankomt, maar de plank totaal misslaan als het op wiskunde aankomt. Hoe zou je dit dan willen weergeven in een overzichtelijk schema.


Als je me kan vertellen hoe we dit het beste aan kunnen pakken dan vindt ik dit iets wat zeker in het moderator-team besproken kan worden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

ik ben het wel met jullie eens,

maar verschillende soorten ratings zouden hier een onderscheid in kunnen maken,

en het is immers maar een indicatie, vergelijk het maar met www.kieskeurig.nl

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.290

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Nu het vakantietijd begint te worden, zou er iemand eens tijd gaan krijgen voor het inrichten van een duurzaam/energie/milieu forum?? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Nu het vakantietijd begint te worden, zou er iemand eens tijd gaan krijgen voor het inrichten van een duurzaam/energie/milieu forum??   :roll:
Ik blijf het een lastige kwestie vinden. Zoals ik het nu zie brengt het de eenduidige indeling volledig in de war. Op dit moment is er een structuur waar vrijwel alles eenduidig inpast; met de bestaande fora wordt het hele spectrum bestreken. Duurzaamheid is echter een andersoortige kwalificatie. Veel berichten zouden dan en en natuurkunde kunnen vallen, en in het duurzaamheidsforum. Je begint dan voor mijn gevoel een nieuwe boomstructuur, naast de bestaande.


Een eerdere opmerking over coderingen zou er al enigszins aan tegemoet kunnen komen, maar iets dergelijks is technisch erg gecompliceerd. Dat zie ik dus niet zo zitten.


Wat (in de toekomst) wel zou kunnen is een subforum duurzaamheid in fora die daarvoor in aanmerking komen. Je moet dan wel wat heen en weer klikken tussen de verschillende fora, maar dat is misschien wel al beter.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.290

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Op dit moment is er een structuur waar vrijwel alles eenduidig inpast; met de bestaande fora wordt het hele spectrum bestreken. Duurzaamheid is echter een andersoortige kwalificatie. Veel berichten zouden dan en en natuurkunde kunnen vallen, en in het duurzaamheidsforum. Je begint dan voor mijn gevoel een nieuwe boomstructuur, naast de bestaande.
Dit ben ik niet met je/jullie eens.

Ten eerste hebben de meeste onderwerpen die je kunt verzinnen raakvlakken met de basisvakken, en die hebben onderling ook weer raakvlakken (of grensgebieden)

Als je het zo ziet zijn de fora sterrenkunde, alledaagse wetenschap en het medisch forum ook overbodig. De eerste twee passen vrijwel naadloos in natuurkunde, en medisch kan probleemloos onder biologie. Maar hier staan basis en toepassing apart, en m.i. terecht.


Gaat het bijvoorbeeld over het werkingsprincipe van een zonnecel, dan is dat natuurkunde. Maar gaat het over gebruik, nut, etc, dan is dat volgens mij een stapje verder dan natuurkunde. Hebben we het over zin of onzin van windmolens, dan is dat deels economie, deels ecologie, deels politicologie, deels techniek met argumenten o.a. gestoeld op natuurkundige en weerkundige gegevens. Biodiesel is economie, ecologie, agronomie, politicologie etc. Iets als een koolstofkringloop heeft raakvlakken met geologie, biologie, scheikunde, etc. Dat is ook de reden dat al die onderwerpen die te maken hebben met milieu, ecologie en duurzame energie zo breed verspreid over dit forum staan, (zie mijn eerdere bericht met een overzicht van topics) en zo vaak tot discussies leiden die het forum waarin ze werden geplaatst ontgroeien.


Tenslotte wordt er m.i. , gezien het enorme belang van het (brede) onderwerp voor onze samenleving (klimaat, energievoorziening, watervoorziening, voedselvoorziening), op ons wetenschapsforum te weinig over gesproken. Ik ben ervan overtuigd dat een apart forum die discussie zal aanwakkeren.


Ik zie een heel mooi forum ontstaan (en zonder gratis zonnebril op sterkte 8) )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Mijn steun voor het duurzaamheidsforum staat nog steeds.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.661

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Idem dito voor mijn steun.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Misschien leuke modifications?

MOD Name: Bookmarks MOD  

Author: DanielT  

MOD Description: This mod allows users to bookmark topics

Geen gezoek meer als je de e-mail alert uit hebt staan!

MOD Name: Attachment Mod  

Author: Acyd Burn  

MOD Description: This Mod adds the ability to attach files in phpBB2.



Soms zeggen pdf'jes meer dan een hele discussie.

MOD Name:No Flood Limit For Admin & Mods  

Author: Shadow aok  

MOD Description: This mod remove the flood limit for administrators and moderators

Lijkt me niet dat admins en mods spammen...

MOD Name: Forum Clock  

Author: drumstix42  

MOD Description: This MOD will add a simple Flash clock to your forums. Tested on 2.0.5 and 2.0.6. Should work on previous version as well.

Als je wilt weten hoe laat het is :roll:
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.661

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Allereerst wil ik even zeggen dat ik blij ben dat je je verdiept in verbeteringen, toppie! Stuk voor stuk mijn commentaar als technicus:

kombelpeter schreef:
MOD Name: Bookmarks MOD  

Author: DanielT  

MOD Description: This mod allows users to bookmark topics
Geen gezoek meer als je de e-mail alert uit hebt staan!
Op zich zal deze wel handig zijn. Ik heb de MOD even bekeken, en het is een fikse. Nu maken we weliswaar gebruik van EasyMod, maar vanwege alle modifcaties zal er nog aardig wat handwerk in gaan zitten zo te zien.

MOD Name: Attachment Mod  

Author: Acyd Burn  

MOD Description: This Mod adds the ability to attach files in phpBB2.



Soms zeggen pdf'jes meer dan een hele discussie.
Ben ik het helemaal mee eens. Echter komt er buiten de gewone attachment mod nog meer bij kijken. Zo is er een extra debugger nodig, en om de moderators niet meteen een puist werk te geven zal er nog een managementfunctie geïnstalleerd moeten worden hiervoor. Om alles goed in elkaar te laten passen verwacht ik hier een paar avonden een hoofd over te moeten breken.

MOD Name:No Flood Limit For Admin & Mods  

Author: Shadow aok  

MOD Description: This mod remove the flood limit for administrators and moderators

Lijkt me niet dat admins en mods spammen...
Klopt, maar het heeft ook geen zin om dit te verwijderen, je hebt echt wel die tijd nodig om een fatsoenlijk bericht te typen, niet?

MOD Name: Forum Clock  

Author: drumstix42  

MOD Description: This MOD will add a simple Flash clock to your forums. Tested on 2.0.5 and 2.0.6. Should work on previous version as well.

Als je wilt weten hoe laat het is :roll:
Buiten dat flash niet bij iedereen werkt en we dan weer met de zomertijd in de knoei komen, denk ik ook niet dat dit veel toe zal voegen. In je taakbalk heb je ook al de tijd staan.


Zoals je ziet, de twee die ik wel nuttig vind, leveren een partij werk op waar je U tegen zegt. Bedenkende dat de technici het al behoorlijk druk hebben* en het ook nog vakantietijd is, denk ik dat het iig voorlopig nog niet geïmplementeerd gaat worden.


*) Meteen een uitnodiging aan alle mensen met kennis van internetscripts: Meldt je aan als technicus!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik heb wel interesse in de techincus functie, mits ik wat hulp in het begin krijg van de 'beroeps'...
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.290

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik heb wel interesse in de technicus functie, mits ik wat hulp in het begin krijg van de 'beroeps'...
Dan heb ik gelijk een leuk idee voor een vakantieklusje voor je..... :roll:


Ik gebruik voor speciale tekens meestal die dingen die ik vind onder "meer emoticons" naast een concept-bericht venster. Nou geeft dat maar belabberde resultaten.


bijvoorbeeld als ik microgram wil typen, mu.gif g


dat ziet er niet echt netjes uit.

Toevallig zat ik vanavond een hele lap tekst in elkaar te draaien over kwikdamp in een topic. Ik haal een quote uit een internetsite waarin ook microgrammen staan vermeld. Ik pas de tabel aan zodat die weer leesbaar wordt en ik schrik, want ik heb de indruk dat de kat over mijn toetsenbord is gelopen. Ineens zie ik een rare code op mijn scherm: & # 9 5 6 ; , maar dan zonder de spaties.

Dan vraag ik om een voorbeeld van mijn tekst, staat er braaf een proper μ -tje


Op een of andere wijze kunnen een heleboel tekens dus weergegeven worden in de forumcode, al of niet via eigenaardige tekensequenties. Althans, dat is mijn conclusie uit het gebeurde.


Wat ik mijzelf nu wens is, naast de link "overzicht LaTeX codes (pdf)" bovenaan een conceptberichtscherm, een link naar een document waaruit ik allerlei vaker gebruikte tekens kan kopiëren op een dusdanige manier dat ze netter worden weergegeven dan via die emoticons. Liefst compleet met kant-en-klare sup- en subscriptcodes en zo, en wie weet wat er allemaal niet voor fraais beschikbaar is. Want als ik in code een scheikundige reactievergelijking wil typen word ik helemaal gallisch van pijlhaakjes typen. En die emoticonsymbolen zijn gewoon lelijk en overigens is de lijst verre van compleet.


Eigenlijk een soort functie als bijvoorbeeld die in Word: "invoegen symbool" dus......

Please? :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer