2006 was warmste in ten minste drie eeuwen

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: 2006 was warmste in ten minste drie eeuwen

Al Gore wordt hierboven minstens impliciet een profiteur en demagoog genoemd. Dat vind ik nogal oppervlakkig. Je zou het ook zó kunnen zien: áls je overtuigd bent van problemen als deze is één van de oplossingen in de goede richting een investeringsfonds in "groene" aandelen. Met een spandoek door Washington gaan banjeren is in elk geval minder effectief.   :)


Ik vind het prima als iemand van zijn kaliber, zijn idealen en zijn geloofsovertuiging de wereld probeert te "verbeteren", door in bedrijven te investeren die het maatschappelijk belang dienen. Maar doe dit gematiged met feiten en niet met angstzaaierij. Als het Al Gore echt te doen was om zijn idealen had hij er dan niet een non-profit investeringsbedrijf van gemaakt?. slechts 5% van het geinvesteerd vermogen wordt gebruikt voor non-profit onderzoek. Misschien heb je gelijk en ben ik wat wantrouwend maar als iemand een bedrijf heeft dat investeert in bedrijven. Je brengt een boek en een film uit over wat voor verschrikkelijke dingen ons staat te wachten. Je komt op TV en noemt wat bedrijven die bezig zijn met producten wat goed is voor het klimaat. Mensen koppelen de film met deze bedrijven en de angst en hoppa, Money Making Machine.........Het zou potverdorie in elke marktingboek verplicht moeten worden opgenomen. Het is gewoon briljant, dat moet je hem nageven.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.101

Re: 2006 was warmste in ten minste drie eeuwen

Het stukje op het RTL Nieuws.

Ik vind vooral de uitspraak dat het voor regeringen gewoonweg slecht uitkomt om de menselijke invloed op het klimaat in twijfel te trekken erg sterk. Ook wist ik niet dat de ijskap van de Zuidpool de laatste tientallen jaren aan het groeien is.

Ook heb ik wel even moeten lachen om de quote: "Hoe het klimaat er over 5 jaar uitziet, dat weet niemand." Die kerel heeft, zoals vele andere mensen in binnen- en buitenland, er zo weinig kaas van gegeten dat hij niet eens het verschil tussen weer en klimaat weet.

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: 2006 was warmste in ten minste drie eeuwen

Ook wist ik niet dat de ijskap van de Zuidpool de laatste tientallen jaren aan het groeien is.


Ook dit kunnen we niet met zekerheid zeggen:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.as...icleID=gj6p0or9

Berichten: 42

Re: 2006 was warmste in ten minste drie eeuwen

Op dit moment ligt de buitentemperatuur zo'n 6 graden onder de normale waarde.

Niet dat de CO2 ineens minder is geworden, nee, gewoon de wind!

Die waait eindelijk weer eens uit het koude noorden.

De warmte in Nederland van de afgelopen tijd is vrijwel geheel veroorzaakt door een zuidelijke windrichting, wat weer komt door lagedruk op de oceaan en niet door de samenstelling van de dampkring.

Overigens is een warm klimaat heel erg gunstig voor de CO2 uitstoot, door de zachte herfst en eerste helft van de winter hebben we miljoenen tonnen brandstof bespaard voor verwarming van onze huizen en gebouwen!

Een lekker zuidenwindje doet heel wat meer voor het klimaat dan alle paniekerige politici bij elkaar.

Op de wereldkaart is NL nog steeds maar een klein stipje.... Enorme gebieden in het noorden van Amerika, Europa en Azie die nu nog veel te koud zijn, kunnen wellicht vruchtbare nieuwe woonplaatsen voor de mens worden als het klimaat nog een beetje warmer zou worden, nou laat die paar Hollandse poldertjes dan maar onder water lopen hoor... Al staan de Hollanders van oudsher bekend als niet bang voor water... Wij lossen dat wel op!

Leve de warme zonnige Costa Hollandaise :-)

Reageer