Wardenclyffe

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Re: Wardenclyffe

Inmiddels heb ik de link doorgenomen, en vastgesteld dat de daar gegeven uitleg nog te beknopt is. Onderstaande pdf gaat er dieper op in:

http://www.tfcbooks.com/special/wireles ... ponder.pdf

Deze tekst moet ik nog bestuderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 55

Re: Wardenclyffe

Even voor de duidelijkheid een plaatje van een transversale EM golf en van een longitudinale scalargolf:
Bijlagen
longitudinal.jpg
longitudinal.jpg (63.19 KiB) 1159 keer bekeken
emgolf.gif
emgolf.gif (41.94 KiB) 1159 keer bekeken

Re: Wardenclyffe

Al met al is het mij nog steeds niet duidelijk is hoe de elektrische en magnetische velden er bij een scalargolf uitzien. In je onderste plaatje gaat het kennelijk om een geluidsgolf, dat is iets anders.

Re: Wardenclyffe

Bartjes schreef: vr 27 dec 2013, 11:58
Onderstaande pdf gaat er dieper op in:

http://www.tfcbooks....transponder.pdf

Deze tekst moet ik nog bestuderen.
Helaas is mijn kennis van de klassieke theorie van het elektromagnetisme onvoldoende om hier een goed onderbouwd oordeel over te kunnen geven. :?

Wellicht dat een andere gebruiker op dit forum die beter in deze materie is ingevoerd, direct ziet waar het spaak loopt, maar voor mij is dat te hoog gegrepen.


Gebruikersavatar
Berichten: 55

Re: Wardenclyffe

De afbeelding van de veer laat zien hoe een longitudinale golf in de veer eruitziet. Het is een beeld van hoe geluidsgolven zich voortplanten door de ruimte. Zo stel ik mij ook een scalargolf voor: het electrische veld expandeert en trekt zich samen, zodanig dat er een golfbeweging ontstaat. Het magnetische veld doet intussen niets. Bij een magnetische scalargolf is het andersom. Daarom werkt een bolvormige antenne ook het beste: de scalargolven bewegen in elke richting vanaf de antenne.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wardenclyffe

Dan is de volgende vraag: hoe wek je zo'n scalargolf dan op? M.a.w.: wat gebeurt er in de antenne?

Gebruikersavatar
Berichten: 55

Re: Wardenclyffe

Wat er in de antenne gebeurd wordt bepaald door de spoel die aan de antenne vast zit. In de starterskit van Meyl wordt er een wisselspanning op de platte spoel gezet en op de platte spoel eronder. Bij een bepaalde frequentie gaan de spoelen op een bepaalde manier resoneren. Daar zijn natuurlijk het magnetische en het electrische veld bij betrokken en niet alleen het electrische veld, dat kan niet anders. Aangezien je ook gewone radiogolven kunt produceren met de platte spoelen, is de vraag dus; hoe is die resonantie anders?
Bijlagen
scalar3.jpg
scalar3.jpg (47.49 KiB) 1157 keer bekeken
scalar4.jpg
scalar4.jpg (31.13 KiB) 1157 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 55

Re: Wardenclyffe

Ik heb Wireless Power Transmission by Scalar Waves op http://piers.org/pie...searchname=Meyl doorgelezen en ik denk dat Meyl wil zeggen dat het vierde onderdeel van de Maxwell vergelijkingen ervoor zorgt dat scalargolven onmogelijk kunnen bestaan.

div B=u div H=0

Re: Wardenclyffe

De pdf uit berichtje #46 gaat er veel dieper op in.

In berichtje #50 heb ik wat kritische reacties op Meyls ideeën verzameld. Het ziet er naar uit dat in elk geval één laboratorium met het toestel geëxperimenteerd heeft:

http://www.goede-stiftung.org/experimen ... ersion.pdf

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Wardenclyffe

En er als ik het diagonaal lees gehakt van maakt:

Deshalb kann trotz Abweichung von der Grundwellenresonanz eine Oberwellenresonanz auftreten. Das hat nichts mit "Over-Unity-Effekten" oder gar Wirkungsgraden über 100 % zu tun

...

Diese simple physikalische Erklärung als Beweis für 'skalarwellen' umzumünzen und daraus Folgerungen für 'zwischenmenschliche effekte' zu ziehen, entbehrt aller Grundlagen. Die von Meyl beklagte 'abdrängung in die parawissenschaft' hat er sich auf Grund seiner ungenügenden Kenntnisse in Hochfrequenztechnik selbst zuzuschreiben.

Berichten: 16

Re: Wardenclyffe

Dit lijkt me een zéér interessant artikel! Hierin word beweert dat de Maxwell vergelijkingen die deze dag gebruikt

worden een vereenvoudigde versie zijn van zijn origineel werk; en deze niet 100% zouden kloppen?

Het experiment met het glas water en luchtbel waarop hoogfrequente signalen worden uitgezonden spreken tot

mijn verbeelding. (zie Sonoluminescentie)

http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter4.html

zeker de stukken "Sonoluminescentie" en "Het delven van de energie".

Berichten: 16

Re: Wardenclyffe

Voor alle duidelijkheid ik ben niet onderlegd in deze materie maar...

ik vroeg me af wat er gebeurd als je zo een scalaire golf door een magnetisch veld stuurt + atmosfeer zoals dat van de Aarde en terug?

Zou dit voor een toegenomen energietoestand kunnen zorgen?

En zou daarmee het tegenslaande effect op kleine schaalmodellen kunnen verklaard worden. Tesla zei wel degelijk dat het tot aan de ionensfeer zou moeten en terug...

Re: Wardenclyffe

Zover zijn we nog lang niet - het is nog niet eens duidelijk of de bedoelde "scalargolven" bestaan en hoe ze er dan uitzien...

Gokje: is onderstaande een elektrische scalargolf?
scalargolf.GIF
scalargolf.GIF (3.54 KiB) 1172 keer bekeken

Berichten: 16

Re: Wardenclyffe

"Volgens Bearden zit de interne longitudinale golf verstopt in de elektromagnetische golf en deze fundamentelere golf komt voor in alle bekende willekeurige elektromagnetische velden. De scalaire component van de elektromagnetische golf kan gecreëerd worden uit twee tegengestelde elektromagnetische golven, een golf en zijn anti-golf. Beide golven zullen elkaars elektrische en magnetische veldcomponenten elimineren wanneer de golven ruimtelijk in fase, maar in de tijd gezien 180 graden in tegenfase zijn. Het resultaat is een elektromagnetische scalaire golf. Deze scalaire golf reist in het tijdsdomein en verschilt compleet van zijn transversale elektromagnetische broer die door de driedimensionale ruimte reist. “We moeten tijd zien als een gecomprimeerde vorm van energie net zoals materie dat is”, aldus Bearden. Denk maar aan Einstein’s beroemde wet die zegt dat energie gelijk is aan massa maal de lichtsnelheid in het kwadraat."

Bron: zie eerder geplaatst bericht #57

Reageer