[magnetisme] Ompoling aarde

Moderators: jkien, Xilvo

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Ik heb een doc over deze ompoling gezien op National Graphic en daar zeiden ze dat het nog 1200jaar duurt voor dat er een ompoling plaats vind..

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Moeten we ons meer zorgen maken over de opwarming van de aarde of het ompolen ervan?
(ben zelfde als deze persoon) Ook zag ik toen dat ompoling al meerdere keren waren gebeurd, waarom zou het deze keer zo veel erger moeten zijn als alle andere vorige keren?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.295

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

(ben zelfde als deze persoon) Ook zag ik toen dat ompolingen al meerdere keren waren gebeurd, waarom zou het deze keer zo veel erger moeten zijn als alle andere vorige keren?
Ik kan één reden verzinnen: Onze maatschappij is nogal wat complexer en technologischer dan toen. Een vuistbijl heeft er niet zoveel last van :

http://www.springerlink.com/content/pg8103j07p5kp4hj/
Impacts of solar and auroral storms on power line systems

Wolfgang-M. Boerner1, 4, James B. Cole1, William R. Goddard2, Michael Z. Tarnawecky2, Lotfallah Shafai2 and Donald H. Hall3

Abstract Geoelectromagnetic activity gives rise to electric potential differences between different points on the Earth's surface (Earth surface potentials) which cause extraneous quasi DC currents to enter electric power transmission systems through their grounding points. These geomagnetically induced currents (GIC) which may exceed 100 A can cause half-cycle saturation of magnetic devices such as power and current transformers, seriously shortening their operational life-times, and GICs can also cause misoperation of protective devices such as relays and circuit breakers, thus resulting in systems shutdown. Similar systems deteriorating effects are also observed on long metallic grounded pipe lines particularly if extending into subauroral and auroral regions. It has also been observed that due to transformer core saturation power line harmonics radiation (PLHR) is created which increases during periods of increased geoelectromagnetic activity. This VLF radiation may cause electromagnetic systems interference (ESI) with neighbouring or earth-satellite communications links, and it may also interact with the magnetosphere and affect chorus activity and electron slot precipitation. The after-effects of these magnetospheric activities may subsequently propagate from the ionosphere through the mesosphere and modulate weather, particularly thunderstorm activity which then may lead to a closed cycle of disturbing events affecting both natural and man-made systems.

Paper presented at the Fifth International Wrocaw Symposium on Electromagnetic Compatibility, Wrocaw (Poland), 17–19 September, 1980.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Ik zelf ben niet zo super goed in engels, maar het enigste mooi wat ik van een ompooling vind is het poollicht, dat geeft een nogal mooi effect weer vind ik.

Maar of een ompoling van de aarde zelf nou eenmaal zo goed is, weet ik niet,, er kunnen ook ernstige gevolgen aanzitten voor de maatschappij..

De kleur van het licht is afhankelijk van de botsing:

zuurstof + lage druk = geelgroen

zuurstof + zeer lage druk = rood

stikstof = blauw

Die energie komt uiteindelijk weer vrij en wordt op 80 tot 1000 kilometer hoogte uitgestraald in de vorm van het kleurrijke poollicht.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.295

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

pi.gif

Magnetische veldlijnen rond de aarde tijdens een periode van rust en daarnaast tijdens een ompoling

Afbeelding

Afkomstig van,,

Berichten: 20

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Apart verschijnsel alleen beetje jammer dat het magnetisch veld met 10% minder word kans op kanker enz word ook steeds groter en ze voorspellen dus ook een epedemie. Dit allemaal dankzij de cosmische straling! Beetje jammer...

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

De ompoling zelf duurt slechts een fractie van een seconde. Wisseling van een elektromagnetische veld gaat immers met de snelheid van licht. Het proces tot ompoling echter duurt enorm lang. Veel signalen duiden er op dat er inderdaad een ompoling op handen is. Opwarming van de aarde is slechts een van de vele symptomen, echt niet alleen door uitstoot van CO2, de toename van de schuman resonantie is ook een goede indicator. De tilt van de aardas/magnetische as versterkt dit beeld. Na de laatse ompoling begon het cambrium, trek vervolgens je eigen conclusie maar welke organismen dit hele ompolingsproces overleven. Een sterfte van 90% van alle soorten geeft een al te optimistisch beeld. Met het ompolen van het aardmagnetisch veld zal het meest directe gevolg zijn dat de oceanen naar de beide polen stromen. Bootje bouwen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.295

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Oblomev, mag ik vragen waar je deze jeukende onzin vandaan hebt?

1)

Het cambrium was ruwweg 500 miljoen jaar geleden, de laatste ompoling dateert van ca 600 000 jaar geleden . In het pleistoceen (vanaf ca 1,6 miljoen jaar geleden, allemaal heel recent dus) heeft de aarde 4 of 5 ompolingen meegemaakt zonder enig bekend uitstervingseffect.

2)

Schumanfrequenties zijn vooral belangrijk voor mensen die voor goudgeld ijzeren armbanden willen verkopen.

3)

Wie heeft je in vredesnaam wijsgemaakt dat water naar de polen stroomt als ons magneetveld weg zou vallen??? Daar trekt dat water zich nou werkelijk helemaal niets van aan.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Ik verplaats dit onderwerp naar geologie in het praktisch forum

Berichten: 407

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

klinkt drastisch, ..
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Berichten: 197

Re: [magnetisme] Ompoling aarde

Ompoling van het aardmagnetisch veld is veel vaker voorgekomen. Het is af te lezen in de aardkost...
Ik vond een video mbt dit onderwerp.

Het begint ermee dat in actieve galaxies er een groot zwart gat bestaat, waar

sterren en sterrenstelsels omheen draaien, zoals ook het zonnestelsel rond

centrum van Melkweg.

Er wordt beweerd dat terwijl het zonnestelsel rond dat centrum roteert, de zon en planeten

bewegen van boven het galacties vlak naar onder dat vlak, en dat dat oorzaak zou zijn

van ompolingen in het verleden.

Op deze manier geredeneerd is het te verwachten dat zo'n ompoling ook in de toekomst gaat

gebeuren en hierbij wordt gerefereerd aan de kalender van de Maya's...

Bracing for Tomorrow. Horizon Project6.53m.

Reageer