[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Momenteel ben ik bezig met QMC en Seti, 2 projecten die vele uren nodig hebben dus het zal een tijdje duren voor ik weer wat punten toevoeg.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Vandaag in de ranglijst van Nederland een plaats gezakt van 110 naar 111, de schuldige is De Boincers maar dat was te verwachten dat die ons gingen inhalen, we staan bijna in de top 100 van Nederland :D
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Vandaag in de ranglijst van Nederland een plaats gezakt van 110 naar 111, de schuldige is De Boincers maar dat was te verwachten dat die ons gingen inhalen, we staan bijna in de top 100 van Nederland :D
Ze hebben ons enkele dagen geleden al eens voorbij gestoken en deze, we hebben ze dan al een 2-tal keer terug ingehaald en nu hebben ze inderdaad onze 110e plaatsje ingenomen.

Nog niet te vroeg de moet opgeven, de kloof is nog maar 200 credits. Als we ze niet meer kunnen voorbijsteken moeten we toech proberen in hun spoor te blijven, die mannen hebben namelijk een mooi tempo.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ruben01 schreef:Ze hebben ons enkele dagen geleden al eens voorbij gestoken en deze, we hebben ze dan al een 2-tal keer terug ingehaald en nu hebben ze inderdaad onze 110e plaatsje ingenomen.

Nog niet te vroeg de moet opgeven, de kloof is nog maar 200 credits. Als we ze niet meer kunnen voorbijsteken moeten we toech proberen in hun spoor te blijven, die mannen hebben namelijk een mooi tempo.
In de nabije toekomst zal er normaal gezien niemand ons inhalen en als we zo door doen zoals we bezig zijn zullen we binnen een kleine maand de nummer 100 inhalen.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

We staan opnieuw op de 110de plaats :D

Kan dat eigenlijk geen kwaad als de processor altijd op volle toeren draait?
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Kan dat eigenlijk geen kwaad als de processor altijd op volle toeren draait?
Neen, je processor heeft daar geen problemen mee. Het maakt niks uit of hij nu op 10% of 75% draait. Zolang je computer niet uit zichzelf gaat stoppen doordat de warmte niet weg kan is er geen probleem. Als het te warm wordt ofzo dan is je pc slim genoeg om vanzelf ze stoppen dus nergens een probleem.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Zolang je voor goede warmte afvoer zorgt gaat die processor langer mee dan je wilt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wetenschapsforum heeft er opnieuw een project bijgenomen.

Ons BOINC-lid Medelevium heeft zich aangemeld bij POEM@Home en heeft er ook aan gedacht om eventjes een team aan te maken zodat zijn puntjes meetellen voor Wetenschapsforum :D .

Mensen die iets meer willen weten over POEM@Home kunnen HIER terecht.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Het wordt vandaag een topdag in mijn BOINC-carrière: mijn eerst QMC-unit is afgelopen en direct 352,49 credits in 1 keer gekregen (de computer was er wel meer dan 20 uur mee bezig) en binnen een paar minuten is er een ander project klaar waar mijn computer toch ook een goeie 10 uur over gedaan heeft
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Het wordt vandaag een topdag in mijn BOINC-carrière: mijn eerst QMC-unit is afgelopen en direct 352,49 credits in 1 keer gekregen (de computer was er wel meer dan 20 uur mee bezig) en binnen een paar minuten is er een ander project klaar waar mijn computer toch ook een goeie 10 uur over gedaan heeft
Proficiat !! : :D

Het is nog niet zeker dat die vandaag allemaal al meetellen omdat je soms moet wachten op je credits.

Er worden altijd minstens 2 dezelfde work units verstuurd naar een andere pc zodat het resultaat kan vergeleken worden. Als de andere work unit nog niet binnen (jij bent dus eerst) dan ga je even moeten wachten vooraleer je de credits krijgt.

20 uur is normaal voor een QMC, ik heb er eentje op mijn pc van veel meer en daarom krijg ik tot 2012 een dealine, daartegen zal ik wel al terug aan het BOINC'en zijn. Einstein is volgens mij momenteel het meest vrijgevige project (bij mijn pc dan toch). Daar reken ik ongeveer een 30u voor 600 punten. Dat is 20 punten per uur ongeveer en daar komen niet zoveel projecten in de buurt. meestal tussen de 10 en de 15 punten/uur.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik heb nu ook mijn dualcore ingezet.

Voorlopig enkel dat klimaat project.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

jhnbk schreef:Ik heb nu ook mijn dualcore ingezet.

Voorlopig enkel dat klimaat project.
Fantastisch jhnbk ;) .

Maakt niet uit welk project, gewoon even kijken of WSF eraan meedoet en anders moet er eerst een team aangemaakt worden.

Supper, weer iemand erbij !!

We zien je wel verschijnen in de ranking binnenkort.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Gaat traag. 456 uren om iets af te leveren.

Doen jullie mee met chess960?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Gaat traag. 456 uren om iets af te leveren.
Zelf heb ik geen ervaring met Climate projecten.

Ik weet dus niet zo goed of dit vaak grote en dus langdurende projecten zijn. Misschien DPW of iemand anders die hier meer over weet ?

Ik weet wel dat er soms lange projecten zijn van een 1000 uur (bij QMC heb ik er nu eentje staan, spijtiggenoeg kan mijn pc niet verder).

Normaal gaat die teller wel redelijk snel zakken hoor. Soms met 10 of 20 seconden tegelijkertijd.

Je kan best eens kijken naar de deadline van het project, als die redelijk lang is dan is het volkomen normaal dat je een lang project hebt.

Projecten zoals: Spinhenge, LHC, Rosetta, SETI blijven vaak onder de 10 uur, Spinhenge is meestal maar 1 uur per project. Voor zo eentje van een uur krijg je dan rond 9-10 punten.

Einstein zijn meestal projecten van een uur of 30 en daar krijg je meestal een goeie 600 punten voor. Persoonlijk vindt ik op een dual core Einstein samen met een kleiner project ideaal. Die kleine kunnen dan dagelijks credits binnehalen en dan een paar keer per week zo'n grote van 600 credits is wel leuk.

Je moet natuurlijk zelf kiezen hé maar ik hoop dat ik een beetje info heb kunnen geven over het BOINC gebeuren.

Na een tijdje ben je het wel gewoon en dan zie je wat het beste bij jou past ;) .
Doen jullie mee met chess960?
Neen, momenteel niet.

Nu ga ik nog een beetje studeren maar morgenvroeg zal ik daar een team voor aanmaken, dan kun je het project toevoegen, het team toevoegen en kan je meedoen met chess960.

In de statistieken kan je zien waar we allemaal aan meedoen.

http://nl.boincstats.com/search/all_projec...dcdd7b96682b1f8

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Climate prediction heeft inderdaad onnoemelijk lange projecten. Maar volgens mij zorgt hij wel voor een constante puntenstroom. Dus je kunt al na een uur of 25 punten binnenkrijgen, terwijl het project nog niet af is.

Het klimaat word gesimuleerd van 1800 naar 2000 geloof is, dus daar doet hij lang over. Je hebt echter een dual core, dus zal het wel goed komen. Je zult er waarschijnlijk dus 4, 4 maanden over doen, maar volgens mij zul je al eerder punten krijgen.

Anders kun je een klein project als abc@home bij zetten, dat duurt soms maar een uur. Nederlands project ook.

Reageer