Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.286

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

als ik je post aanhaal zie ik hoe je dat gedaan hebt, en dat is op zich natuurlijk simpel. Ik zou dus een (word) documentje kunnen samenstellen met veel door mij gebruikte symbolen in de vorm van itex-codes, en dan uit dat documentje kunnen kopiëren en plakken.


Op zich doenbaar, en voor allen leesbaar denk ik, maar nou zit ik nog met een probleempje (zee de groète ziéverèèr :roll: ) : waarom staan die tekentjes nou weer een bijna halve regel boven de gewone tekst??? Dat is bijna net zo slordig als de symbooltjes uit de emoticonnetjes.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

nog een ander idee waarom geen chat?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ja, zoiets als dat, maar dan wat handiger ingedeeld zoals in het overzicht LaTeX-codes, en met codes die werken in phpBB (want die wikicodes werken hier niet) :roll:
Ja dat is wel jammer, want in een gewone html-pagina werkt het namelijk wel...


Over dat \( verhaal: misschien dat je met een [sub] tag die letters naar beneden halen, maar ik ben bang dat dat toch niet gaat werken. In elk geval ondersteunt dit forum (nog) geen [sub] tags, want daar moet een [url=http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=53]modificatie[/url] als 'Simple BBCodes' of 'Subscript and Superscript BBCode' voor geinstalleerd zijn.


Een mogelijkheid die waarschijnlijk wel gaat werken, is de volgende: bij de [url=http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=53]phpBB modificaties[/url] staat ook een 'Font Face BBCode' modificatie, waarmee je fonts kunt selecteren als Arial, Times, enz. Volgens de maker moeten ook niet West-Europese fonts (zoals Grieks dus) werken, en is het zelfs getest met traditioneel Chinees:

[quote]## Author Notes:

##

## Non-Western Font face names should work fine too (Tested with Chinese Traditional fonts)

## You can provide different font faces for different languages

## Just change or add your choices in $lang['font]['my_font_description'] = 'My font';

## You can also define alternate fonts. Comma seperated as you do with CSS. e.g. $lang['font]['arial'] = 'arial,sans-serif';[/quote]

Maar ook deze modificatie is niet geinstalleerd, dus daar mag Ger(?) zich over buigen.


Een laatste mogelijkheid is misschien om de betreffende plaatjes van de emoticons te bewerken. Op die manier kun je de Griekse letters in elk geval kleiner maken, alleen het verticaal uitlijnen kan een lastig verhaal worden.


Kort samengevat zie ik de Font Face modificatie als de meest handige oplossing.\)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

waarom staan die tekentjes nou weer een bijna halve regel boven de gewone tekst??? Dat is bijna net zo slordig als de symbooltjes uit de emoticonnetjes.


Heb je het op die itex tekens? Ik zie die namelijk op dezelfde hoogte :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.286

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Word-documentje schreef:α β γ δ λ π φ ρ ω Ω


a b c d k l o q z w


√  


j p œ e ¥ g
Uit een Word-document kopieren werkt dus niet bij alle symbolen. De tweede en de vierde regel staan heel anders in mijn Word-documentje, (op de laatste regel zouden wiskundige symbolen moeten staan) en als ik het goed begrijp is er grote kans dat er mensen zijn die ook de andere regels niet lezen zoals ze bedoeld zijn.... :roll:


hee, wacht eens, als ik op voorbeeld heb geklikt, zie ik in mijn typescherm ineens weer de bekende ampersand-hekje-nummer codes verschijnen


& # 945; en volgende voor het griekse alfabet.


& # 8730; voor het wortelteken


waar haal ik die ampersand-hekje codes vandaan zonder dat ik alle nummers een voor een moet gaan zitten intypen om te zien of en zo ja wat er achter schuilt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik weet een manier, maar die is echt heel omslachtig, als je het echt wil weten wil ik het wel even uit de doeken doen :P


Edit: Ik heb direct een makkelijkere manier:


Dit is wel voor een xp versie van windows, hoe het in 98/95 zit => Geen idee


Ga naar start -> Alle programmas -> Bureau-accesoires -> Systeem werkset -> Speciale tekens


Zet het lettertype op arial, wanneer je nu een teken aanklikt komt er rechtsonder een code op iets met ALT+nummer, dat nummer moet je dus gebruiken, of gewoon ALT ingedrukt houden en dan dat nummer indrukken op je toetsenbord, dat is namelijk hetzelfde effect. Voor sommige tekens staan er geen alt codes, die kan je wel zelf bekomen, maar daarvoor moet je al iets omslachterig te werk gaan :roll:


Je kan ook gewoon het teken selecteren en dan kopieren met het knopje dat daar voor voorzien is, dat is eigelijk het makkelijkste :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Hier even de voornaamste tekens, deze kan je wel kopieren/plakken vermoed ik:


α β γ δ ε ζ η θ λ μ ν π σ φ ω

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.286

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

kijk eens wat ik gevonden heb: :roll:

http://www.tntluoma.com/sidebars/codes/


‰ ∑ ≤ ∫


het enige dat ik niet snap is dat er een hele dot codes staan vermeld met wat ze moeten voorstellen, maar dat ik zowel in de bovengenoemde site als hier slechts vierkantjes zie.


∗ zou een "low asterisk" moeten zijn, ofwel zo'n vermenigvuldigingssterretje * maar dan niet hoog


http://www.pemberley.com/janeinfo/latin1.html


2∙3 = 6 wat vind je van dit vermenigvuldigingspuntje ‼

dat staat weer niet in de lijst van de eerste site, maar we komen er wel.


Voor mezelf kan ik de nuttigste codes in Word typen, en het document naast het WSF openzetten, zodat ik maar een code hoef te kopiëren en plakken, dus wat mij persoonlijk betreft is het opgelost.

Maar is zoiets op een of andere wijze voor alle forummers toegankelijk te maken zoals het "Overzicht LaTeX Codes (pdf) ? Als ik toch zoiets ga maken....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

We zijn aan het bespreken om zo'n pagina beschikbaar te maken :roll:


En hokjes zijn characters die in dat bepaalde lettertype niet kunnen worden weergegeven, maar in andere lettertypes dan weer wel :P


Ook zijn in mirc chat bijvoorbeeld de kleuren gedefineerd door een hokje + nummer, in dat hokje zit gewoon een 'waarde' die de pc herkent maar waar jij niks mee bent en waar dus ook geen visualisatie voor is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

We kunnen het best in een overzichtelijk tabelletje gieten gok ik. Moeten we wel even kijken welke codes we gebruiken, welke het eenvoudigst zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.286

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

We zijn aan het bespreken om zo'n pagina beschikbaar te maken  
Als ik nuttige hulp kan verlenen roep je maar (maar computertechnisch ben ik niet)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik denk dat de alt-codes het handigst zijn. Die zijn zowat universeel.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik denk dat de alt-codes het handigst zijn. Die zijn zowat universeel.


eh, nee.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Nee? Dan laat mijn kennis me weer in de steek. Op elke computer waar ik ooit op heb gezeten was alt + 137 ë. En dat zijn er nogal wat :roll:
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Dat werkt alleen onder Windows.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer