Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Het lijkt mij een leuk subforum om te moderaten :roll: En het geeft heel goede opties op samenwerking met andere websites. Dus bij deze mijn steun (op persoonlijke titel).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Het voorstel is in inmiddels in overleg bij de moderators.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik vraag me alleen af hoe je nu de keuze gaat maken waar een specifiek onderwerp hoort, de werking van een elektro-windmolen kan mooi in klassieke natuurkunde worden omschreven, maar kan ook plaats nemen in het duurzame ontwikkelings forum. Ik ben bang dat het een beetje dubbelop wordt. Ik heb liever een onderwerp dat gedeeld wordt door twee fori, dan twee dezelfde onderwerpen op twee fori.


Ik begrijp best dat er iets moet worden gedaan, maar probeer niet de eerste de beste oplossing te nemen.


We moeten inderdaad de forum-tot-forum communicatie verbeteren. Zodat je een web van gerelateerde onderwerpen in een oogopslag kan zien. hmmmm.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Jij bedoelt dan zoiets als dat alle topics gezamenlijk in één grote bak zitten (ik stel me voor dat dat nú al zo is) met zoiets als een code voor elk topic, wardoor dat topic verschijnt zodra je een lijst oproept van topics die bijvoorbeeld onder de code "huiswerk" vallen. Ik denk dat het nu ongeveer zo werkt. Alleen kan ik daarnaast dan nog een code intikken of aanklikken die "wiskunde" zegt, zodat ik alle wiskunde huiswerk, of alle wiskunde én alle wiskundehuiswerk te zien krijg.


.....wie gaat die codes uitdelen??

en dan nog zou ik graag een ecologische code zien..

Dat betekent dus toch een extra link in de hoofdindex...... Kun je er net zo goed gelijk een forum onderplakken.

de werking van een elektro-windmolen kan mooi in klassieke natuurkunde worden omschreven,
Er staan nu ook al overal niet-passende onderwerpen, bijv. scheikunde onder moderne natuurkunde v.v. etc, en de moderatoren zie ik er vaak genoeg verplaatsen, Dus dat probleem vererger je niet of verminder je niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Wat ik bedoel is dat een nieuw forum over duurzaamheid wel een goede oplossing kan zijn, maar niet de beste. Ik denk dan ook vooral aan de toekomst als mensen komen met de vraag of zij een forum kunnen hebben over hun onderwerp, bijvoorbeeld 'DNA en genetica' ofzo (ja, ik roep maar wat).


Ik begrijp je code-link verhaal niet helemaal, maar ik denk dat we op een lijn zitten met betrekking tot overzichtelijkheid, gelieve zo overzichtelijk mogelijk.


Je tweede opmerking klopt niet helemaal, het komt inderdaad voor dat scheikunde in moderne natuurkunde wordt gepost. Dat is fout, de moderator moet dat verplaatsen. Maar een vraag over een elektro-windmolen kan zonder problemen geplaatst worden in duurzaamheid en in Natuurkunde, deze forii overlappen teveel, daardoor krijg je een verspreiding van gerelateerde topics over het gehele forum en heb je precies niet wat je van origine wilde.


Maar goed, we zijn opzoek naar een oplossing die beide kampen gerust kan stellen. We hebben ook zo'n ongelooflijk goed technisch team (slijm, slijm) die een verandering in no-time kunnen implementeren. Van een eventuele mod houden we jullie wel op den hooghten.

Berichten: 179

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Maar goed, we zijn opzoek naar een oplossing die beide kampen gerust kan stellen. Van een eventuele mod houden we jullie wel op den hooghten.


De meest gemotiveerde en actieve forumgebruiker als drijvende kracht en een goede moderator die zich al beschikbaar gesteld heeft.

Dan zou ik er, ondanks de mogelijke bezwaren, niet te lang meer over nadenken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Suggestie nieuw forum

een ongecensureerd forum,


ofwel de minder wetenschappelijke topics in een aparte groep onderbrengen, zodat bepaalde leden toch nog over minder wetenschappelijk of niet wetenschappelijk onderkende zaken kunnen blijven discusseren.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Leuke gast schreef:een ongecensureerd forum,


ofwel de minder wetenschappelijke topics in een aparte groep onderbrengen, zodat bepaalde leden toch nog over minder wetenschappelijk of niet wetenschappelijk onderkende zaken kunnen blijven discusseren.

Dus een niet-wetenschappelijk forum?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Leuke gast schreef:een ongecensureerd forum,


ofwel de minder wetenschappelijke topics in een aparte groep onderbrengen, zodat bepaalde leden toch nog over minder wetenschappelijk of niet wetenschappelijk onderkende zaken kunnen blijven discusseren.

Het staat je meer dan vrij om zo'n forum te beginnen en je verdere bijdragen uitsluitend daar te plaatsen...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Begint er al een beetje hoop te gloren voor het duurzaam/energie/milieu forum??


Afbeelding


habemus forum?? [wortel]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Euhm, yes ik denk het wel, maar het mod-team is een beetje bezig geweest met andere taken. Ik denk dat we tot de conclusie zijn gekomen dat voor een snelle oplossing een appart forum zeker nut heeft. Dit kan dus ook tijdelijk zijn, gewoon kijken hoe het gaat, ik zal het mod team maar weer is vragen of en wanneer we dit kunnen implementeren. In principe is het aanmaken van een nieuw forum geen probleem alleen dat we ook een mod voor aan moeten wijzen enzo, ik zal de vraag nog eens stellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik zou graag zien dat het onderwerp economie van "Politicologie, Recht en Economie" gescheiden wordt en dat er een aparte categorie komt voor boekhouden, economie, econometrie, financiële wiskunde en bestuurskunde.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

En heb je daar ook een reden voor Brihaspati? Of wil je ons gewoon meer werk geven... [wortel]


Waarom zou je dit willen? Is het omdat Economie niet genoeg vertegenwoordigd is en onder wordt gesneeuwt door politiek? Of vindt je dat andersom het geval is. Economie is zo groot dat het een eigen categorie nodig heeft?


Ik vindt dat je een goede opdeling maakt van de economie, maar ik denk niet dat er genoeg onderwerpen zijn om het te vullen.

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik wil wel helpen met het verhuizen van de onderwerpen als het teveel werk is. Ik maakte de suggestie om de egoïstische rede dat ik volgend schooljaar van plan ben om econometrie te studeren. Recht en politiek passen goed bijelkaar in een subforum, maar economie heeft ook een beta kant. Die zou ik graag terug zien in een aparte categorie.

Berichten: 477

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik ben van mening dat er genoeg subforums zijn, en dat het geneeskundige forum misschien zelfs bij biologie ondergebracht zou kunnen worden, zodat de grote wetenschappelijke 'pilaren' (alfa, bèta, gamma) goed zichtbaar worden. Zo'n nieuw forum over economie lijkt me nutteloos. Ik vind de layout van het forum ook prima. Ik ben ook zeer blij met dit forum en ik hoop dat jullie het zo wetenschappelijk als dat het nu is weten te houden!
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Reageer