Wat is het IEC van nisine?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 68

Wat is het IEC van nisine?

We zijn op school bezig met de lactococcus lactis. En wel met een stam die 'nisine' produceert. Nu wou ik de nisine gaan zuiveren met IEC, maar dan moet ik wel het IEP van nisine kennen.

Weet iemand waar ik die kan vinden?

Berichten: 1.153

Re: Wat is het IEC van nisine?

[!] opmerking : NISINE IS HEEL GEVAARLIJK...een "klein" beetje toxisch. [!]

op deze website vindt je aan hoop tools voor eiwitten. Misschien kan je nisine vinden...

Er is een PI calculator. Hiervoor moet je de sequence invullen. Dit kan je ook hier vinden door de naam in te typen in het zoekveld.

succes...en een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Wat is het IEC van nisine?

We zijn op school bezig met de lactococcus lactis. En wel met een stam die 'nisine' produceert.
Dit is niet de eerste keer dat jij weer eens over een gevaarlijke variant van bacteriën praat. deze url

En ik vind het hoogst merkwaardig dat je hier weer over begint in een andere variant. Ik zou wel eens wat meer informatie van jou studie willen weten. welke "school" werkt hier aan? Ik hou het in de gaten!! Afbeelding
opmerking : NISINE IS HEEL GEVAARLIJK...een "klein" beetje toxisch
Zou je er een URL kunnen plaatsen waar deze gevaren duidelijk worden weer geven?

MvG Ron

Re: Wat is het IEC van nisine?

[QUOTE] opmerking : NISINE IS HEEL GEVAARLIJK...een "klein" beetje toxisch[QUOTE]

nou ja zeg jeroen, hoezo een klein beetje, je spreekt jezelf tegen door eerst te zeggen dat het heel gevaarlijk is. En dan vlak je het af??

Zeg gewoon dat het heel gevaarlijk is en dat wat biochemiefreak zegt helemaal correct is Het is heel erg merkwaardig dat je deze op school krijgt. Er zijn trouwens meer heel weinig labs die hiermee mogen werken.

Ik hou het ook in de gaten....(weet nog niet hoe).

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Wat is het IEC van nisine?

Ik ben niet van plan meer aandacht hier aan te schenken. Dit product is nog in ontwikkelingsfase voor een nieuwe methode die bacteriën doorboord en hierbij de bacterie uitgeschakeld. Nieuwe vorm van antibiotica. Er zijn momenteel inderdaad weinig labs die zich hier mee bezig houden. Maar ik zou nog we graag van JeroenC een link willen hebben waar ik hier wat over kan lezen :D

MVG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Wat is het IEC van nisine?

Hierbij is deze topic weer geopend

Nadat ik zorgvuldig wat informatie heb ingewonnen bij docenten dan wel microbiologen heb ik deze topic weer geopend. Ik heb hem uit voorzorg gesloten om eerst even wat informatie in te winnen. Dit was nodig aangezien er toch een aantal negatieve reacties hierop kwamen. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar we willen natuurlijk niet dat er gevaren voor de personen optreden. Het isoleren van nisine zou juist een heel leuk experiment kunnen zijn en goed uitvoerbaar. :D

MvG Ron

PS: reacties na aanleiding van deze tijdelijke blokkering zijn naar mijn inziens ongegrond. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor alles wat hier op komt, maar voelen dat natuurlijk wel zo, dus hebben wij alle rechten om zorgvuldig te werk te gaan!!!

Eventuele opmerkingen over het dan wel niet sluiten worden verwijdert!!!

Berichten: 1

Re: Wat is het IEC van nisine?

Hehe mooi allemaal overigens is het IEP 10 nisine is ook E234 dus misschien dat je zo nog meer informatie kan winnen

Reageer