Gevaarlijke chemicaliën ontvreemd uit universiteit

Moderator: Astro

Berichten: 1.122

Re: Gevaarlijke chemicali

Dat vraag ik mij ook af. In het bericht staat de de chemicaliën in glazen potten (!) zitten. Misschien dat deze potten met chemicaliën als versiersel boven op de kast in het lab stonden en een student het idd ook als versiersel zag, maar dan op zijn eigen kast thuis.


Of de UvA heeft haar jaarlijkse balans opgemaakt van de chemicaliën voorraad. Toen bleek dat er 'iets' ontbrak werd de politie gewaarschuwd.

De eerste optie is waarschijnlijk iets waarschijnlijker.... :P Chemicaliën zitten normaal gesproken niet in glazen potten. En ik vraag mij ook af hoe men er plotseling achter komt dat er een aantal potten verdwenen zijn. Een scheikunde afdeling heeft vele tientallen/honderden chemicaliën potten in kasten staan. Dus om zo inene te kunnen zien dat dergelijke, tamelijk 'onschuldige', chemicaliën verdwenen zijn...... :)


Grtz Bas

Berichten: 53

Re: Gevaarlijke chemicali

Waar zitten bij jullie de chemicaliën dan in? Bij ons op school (voortgezet onderwijs) zit wel alles in glazen potten. Magnesium dan weer niet natuurlijk, dat zit in doosjes. Hebben wij ook wel eens een rolletje van meegenomen :lol: , we zaten in de derde en vonden dat dat wel leuk brandde. Die glazen potten zijn trouwens niet erg geschikt om op de kast neer te zetten als versiersel.

Berichten: 2.035

Re: Gevaarlijke chemicali

In flessen (groot en klein), en in plastic containertjes...


Chemicalien in glazen potten is van het verleden (dat hebben de apothekers nog het langste volgehouden :lol: )....

Berichten: 53

Re: Gevaarlijke chemicali

Jah flessen klopt eigenlijk ook wel jah :lol: . Potten alleen voor zware metalen en vaste stoffen in poeder/korrelvorm.

Berichten: 162

Re: Gevaarlijke chemicali

The Herminator schreef: In flessen (groot en klein), en in plastic containertjes...


Chemicalien in glazen potten is van het verleden (dat hebben de apothekers nog het langste volgehouden :lol: )....
Zal wel zijn: het zijn mooie potjes die antiquiteiten... Afbeelding

Berichten: 2.035

Re: Gevaarlijke chemicali

Yep, met van die prachtige etiketten met latijnse namen!

Berichten: 660

Re: Gevaarlijke chemicali

bij ons op school zit het gewoon in ik geloof plastic potten ofzo .. en als we het nodig hebben doet de toa het netjes in glazen flesjes gieten of in bakjes ofzo ligt er maar net aan wat nodig is .


mvg kevin

Berichten: 2.746

Re: Gevaarlijke chemicali

bij ons op school zit zo goed als alles in glazen potten

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Gevaarlijke chemicali

Yep, met van die prachtige etiketten met latijnse namen!
Schat, geef me de natrium muriaticum eens aan....

Reageer