Mobiele Telefoons en hun straling.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 26

Mobiele Telefoons en hun straling.

Als er in de handleiding van deze apparaten al op wordt aangedrongen om het toestel tenminste 2 centimeter van het oor te houden dan moet je bij jezelf al te rade gaan waarom multinationals als Nokia en Samsung dit al opnemen in hun gebruiksaanwijzing. Is dit een preventieve maatregel voor al de rechtzaken die wellicht gaan volgen als over 5 jaar ineens een golf van nokia-kanker zich torent boven hart- en vaatziekten als nummer 1 doodsoorzaak?

Een vorm van voortschrijdende jurisprudentie?

Is het soms niet bewezen dat dit soort straling gevaarlijk kan zijn?

Uit recente onderzoeken is gebleken dat er sinds de invoering van de mobiele telefonie meer kinderen met hersenkanker zijn.

Het argument: mensen waren bij de invoering van de eerste locomotief ook bang, gaat niet op indeze.

Maar zijn hier mensen die zich sinds ze een mobieltje gebruiken zichzelf minder goed zijn gaan voelen misschien?

Ik zal vast voor een storm in een glas water aangemerkt worden, maar ik heb een onheimliche gevoel dat mensen kunnen voorzien dat dit hele gsm gebruik zich spoedig zal gaan wreken, net als (mee)roken.

Kan iemand mij met argumenten overtuigen dat ik mijn mobieltje niet elke dag hoef uit te zetten zodra ik het op mijn lijf begin te dragen.

Echt, ik voorspel spoedig een tsunami van handkanker aan de hand van de tijd die mensen met dit apparaat in de gemiddelde kantine bezigen.

Berichten: 289

Re: Mobiele Telefoons en hun straling.

Is het soms niet bewezen dat dit soort straling gevaarlijk kan zijn?
Dat klopt, dat is niet bewezen.
Uit recente onderzoeken is gebleken dat er sinds de invoering van de mobiele telefonie meer kinderen met hersenkanker zijn.
Heb je daar een bron voor? Of nog beter, een link naar die onderzoeken (meervoud)?
Kan iemand mij met argumenten overtuigen dat ik mijn mobieltje niet elke dag hoef uit te zetten zodra ik het op mijn lijf begin te dragen.
Het is elektromagnetische straling net als al die andere elektromagnetische straling waarmee we al veel langer omgeven zijn (zonlicht, radiogolven).

Berichten: 26

Re: Mobiele Telefoons en hun straling.

Ericw schreef: ma 18 jun 2012, 00:56
Dat klopt, dat is niet bewezen.

Heb je daar een bron voor? Of nog beter, een link naar die onderzoeken (meervoud)?

Jij bent een wetenschapper van het demp-de-put-nadat-het-kalf-verdronken-is principe?

Je bent handig genoeg om via google bijv. een antithese aan te dragen. Je bent daarnaast dus ook nog eens lui.

Het is elektromagnetische straling net als al die andere elektromagnetische straling waarmee we al veel langer omgeven zijn (zonlicht, radiogolven).

Zonlicht is ook zeer kankerverwekkend. En ga eens een 24 uur op de zendmasten van Nederland staan.

Zijn er geen opvallende kankergevallen bekend van Nederlandse militairen die in een radarinstallatie gewerkt hebben?

Reageer