Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

zo te horen winnen de polen het (al hebben de Engelsen er ook een handje van om de originele taal op de achtergrond te laten mee draaien, heerlijk iritant als dat een taal is welke je ook verstaat).
 
heb het iig niet voor mekaar gekregen de film af te kijken (was ook moe na twee zeer lange werkdagen).
In ieder geval wel zo blij dat ik het Duits merendeel kon verstaan.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Als je geluidsgolven plot, maar je beperkt het maximaal aantal getekende punten, krijg je dit soort patronen te zien:
geluid.jpg
geluid.jpg (225.15 KiB) 1312 keer bekeken
Heeft wel nog iets :)
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.348

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Leuke patroontjes voor een lapje stof.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Rhiannon schreef: Leuke patroontjes voor een lapje stof.
 
of een behangetje
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Epilepsieaanvallen door het behang. Fijns...  ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

dit filmpje vind ik wel grappig, hoe makkelijk het is om een cartoon te kunnen tekenen
 
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik heb een ongelofelijke bloedhekel aan heel veel. Om even weer aan te sluiten bij het begin van deze draad:

- Aan mensen die voorkruipen in een wachtrij of zulks proberen. Al helemaal als ze dan ook nog eens omringd zijn door kroost tegen wie ze fluisteren "het is ons weer mooi gelukt hè" of iets dergelijks. "De volgende generatie asocialen is in de maak" denk ik er weleens bij. Je komt ze tegen in alle geuren, kleuren en smaken. Ik reageer er altijd vriendelijk maar gedecideerd op: "neen sorry: ik was aan de beurt"

- Aan de "schnell schnell!" strategie aan de kassa van goedkope winkels zoals Aldi en Liddl. De klant wordt daar voortgejakkerd op het randje van het onbeschofte af en soms ver erover. De nood aan voortgang valt wel vaker plots weg, als de kassier(ster) een bekende aan de kassa krijgt. Dan kan er een gemoedelijk babbeltje af en moet de rest maar wachten, ook tot op op het randje van het onbeschofte af en soms ver erover. In de laatste situatie word ik al snel wat minder vriendelijk en durf ik al eens mijn stem te verheffen: "kan het een beetje vooruitgaan alstublieft? Ik moet op tijd op het werk zijn en ik word -in tegenstelling tot anderen, blijkbaar- niet betaald om binnen de werkuren te roddelen!"

- Aan volslagen incompetente verkopers. Ze waren al talrijk, maar je komt ze nog vaker en vaker tegen, nu werkgevers er meer en meer voor kiezen de deerniswekkende huilebak uit te hangen. Ze willen wel uiterst competent personeel, "jong en dynamisch" bovendien, genre "20 jaar ervaring en niet ouder dan 19", maar het mag vooral niks kosten. De kwadratuur van de cirkel.

Dat een jobstudentje (jong, dynamisch, goedkoop) die in zo'n winkel gedropt wordt bij wijze van vakantiejob even of permanent het noorden kwijt is: daar heb ik alle begrip voor en ik ga zo'n jongen of meisje natuurlijk ontzien. Maar als die er dan een "senior" bijhaalt, die me, na zorgvuldig monsteren van de houtboren, met uitgestreken gezicht vertelt dat ze geen pengatsleutel hebben... Dat is er al te ver over. Daar zet ik geen voet meer binnen!

- Aan mensen die nooit geleerd hebben te krijgen en dus wellicht ook niet om te geven. Het is niet omdat ik  aanbied om even te helpen, dat ik daarom met de broek op de enkels sta, mevrouw, meneer. Een hulpvaardig gebaar is slechts wat het is: een hulpvaardig gebaar. Jammer dat u dat niet naar waarde kan schatten...

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

- aan culinair snobisme. Ik heb in een vorig leven het twijfelachtige genoegen gesmaakt om in een flink deel van Vlaanderen's sterrenrestaurants te tafelen.
Niet slecht, maar om daar nu zo'n kabaal over te maken... En de porties waren wel erg klein.
Ik heb jarenlang gedacht dat het aan mij lag: dat ik cultuur en beschaving miste om het aangebodene naar waarde te schatten. Tot de grootmeesters van de "Nouvelle Cuisine" zelf naar buiten kwamen met de mededeling dat "het maar om te lachen" was geweest... Dat strookt met mijn ervaringen: sjiek gedoe dada en waar is er hier een goede friettent?
Niet zo moeilijk om uit te maken wie het meeste gelachen heeft: een microscopisch voor-/nagerechtje à € 50 en een hoofdgerecht à € 150, dat je ook al niet meteen zag liggen. Dranken uiteraard niet inbegrepen. Keukenpersoneel dat "oui, Chef!" gillend in het gelid springt en nauwelijks betaald wordt omdat ze zo "investeren in een opleiding die hen ver zal brengen".
En het voorbeeld van "much ado about nothing" maakt school, in het kielzog van al die TV-programma's. ik wil ze niet te eten geven (no pun intended), al dat volk dat persé een keuken wil met daarin een peperdure Smeg of Boretti, terwijl ze niet eens een zachtgekookt ei kunnen klaarmaken en al helemaal van streek geraken als er in een stuk vlees iets herkenbaars, "schattig" dierlijks opduikt...
 
En ik krijg er al helemaal diarree van als deze of gene "cuisine" zich poogt te omgeven met een "wetenschappelijk" aureooltje, waarbij je schuimpjes, opgeklopte lucht dus, uit proefbuisjes slurpt... Dat soort ergerlijk snobisme verhoudt zich tot wetenschap op precies dezelfde manier als het "scientific management" dat doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

O en aan vroeggepensioneerden die op maandagvoormiddag alle gangen van de supermarkt versperren met hun karren, omdat ze persé onder elkaar de actuele stand van zaken in de gemeente moeten bespreken: "ja, hij was al vroeg weg en dan kwam daar een auto met NL nummerplaat toe. De rolluiken gingen dicht... Pas op: ik wil daar niks mee zeggen en je hebt het niet van mij hèu, maar... Ik vind het toch wel raar...". 
Ga toch gewoon met jullie karren opzij en geef mensen tenminste de kans om op tijd op het werk te zijn om jullie pensioen bij elkaar te schrapen, stelletje ergerlijke roddeltantes, tuig van de richel! Wat moet je daarvoor doen, om zo oud geworden te zijn en niks geleerd te hebben?...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Yvan_be schreef: En ik krijg er al helemaal diarree van als deze of gene "cuisine" zich poogt te omgeven met een "wetenschappelijk" aureooltje, waarbij je schuimpjes, opgeklopte lucht dus, uit proefbuisjes slurpt... Dat soort ergerlijk snobisme verhoudt zich tot wetenschap op precies dezelfde manier als het "scientific management" dat doet.
 
 
hmm ik zal dan maar niet over mijn werk beginnen. 
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

ArcherBarry schreef:  
 
hmm ik zal dan maar niet over mijn werk beginnen. 
 
Doe dat dan maar niet.
Enkele jaren geleden waren we een paar dagen te gast bij een stel. Zij was een onbestemde manager bij deze of gene multinational, hij een biochemicus, dagelijks bezig met pulken in slachtafval om daaruit moleculen te isoleren die dan mogelijk konden nagebouwd worden om in te zetten als synthetische smaakstof.
Op zich niks mis mee, maar het verhaal over het isoleren van varkensendeldarmepitheel, terwijl we gebogen zaten over een prima maaltijd, was er net iets teveel aan...
 
Zijn madamme heeft zich naderhand uitgebreid verontschuldigd: "mijn man is erg bevlogen en zeer intensief met zijn werk bezig. Soms verliest hij uit het oog dat niet iedereen daar zo tegen aan kijkt als hij".
 
Uiteraard hebben we de verontschuldiging als volkomen overbodig afgewimpeld: "erg interessant, wat je man doet. En hij doet zijn werk blijkbaar erg graag. Dat is niet iedereen gegeven!".
 
Maar die grandioze cote à l'os zal nooit meer hetzelfde smaken...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Zo vandaag hoed ik de planten een keertje geen water te geven. Non dieux wat heeft het geplenst
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.348

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

In deze komkommertijd ben ik maar weer eens aan het surfen geslagen en kwam ik een aantal rare wetten tegen die in de staat New York (nog steeds) van kracht zijn:
 
  • Op het springen van een gebouw staat de doodstraf.
  • In een lift is het verboden met iemand te praten en moet men de handen vouwen terwijl men naar de deur moet kijken.
  • Het is verboden pantoffels te dragen na 10 uur 's avonds.
  • Ingezetenen mogen elkaar niet groeten door het plaatsen van de duim op de neus en met de vingers op en neer te bewegen.
  • Flirten kan worden bestraft met een boete van 25 dollar.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een concert pinda's te eten en om achteruit te lopen op het trottoir.
  • Het is verboden om te eten tijdens het zwemmen in de oceaan.
  • Het is verboden om soep te slurpen.
  • Een vader mag zijn zoon niet 'flikker' of 'mietje' noemen om 'meisjesachtig gedrag' in te perken.
  • Men mag zijn gazon alleen besproeien door de tuinslang in uw hand te houden.
  • Het is verboden handboeien te verkopen aan minderjarigen.
  • Het is verboden voor een man om te breien tijdens het visseizoen.
Het is maar dat jullie het weten!
 
 
 
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Rhiannon schreef:
  • Het is verboden voor een man om te breien tijdens het visseizoen.
 
 
da's een wet die leidt tot honger   :evil:  :
 
zzm120.JPG
zzm120.JPG (33.66 KiB) 1314 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Het is verboden pantoffels te dragen na 10 uur 's avonds.
 
cbf589bf945d056efdca1d30e3fa991b.jpg
cbf589bf945d056efdca1d30e3fa991b.jpg (49.27 KiB) 1314 keer bekeken
 
Prima wet, mag uitgebreid worden naar 24/7  ;) .
 
Is er ook achtergrondinformatie die deze op het oog onzinnige wetten enige redelijke grond geven?

Reageer