Alles wordt opgeslagen in een archief

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 33

Alles wordt opgeslagen in een archief

archived-universe.png
archived-universe.png (245.68 KiB) 792 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.106

Re: Alles wordt opgeslagen in een archief

Opmerking moderator

Twee opmerkingen:

* Je plaatje is niet goed te lezen. Zet je tekst a.u.b. in platte tekst.

* Dit is een wetenschapsforum, dus breng wetenschappelijke inhoud in je bericht. Wat zijn de aannames die je doet, wat zijn de zaken die volgen uit die aannames, en hoe komt dit overeen met de waarneembare werkelijkheid?

Gebruikersavatar
Berichten: 400

Re: Alles wordt opgeslagen in een archief

Ik heb het plaatje dus maar vergroot en de text gelezen.

Dit heeft men in religie's ook geprobeerd. De aaneenschakeling van los van elkaar staande processen, proberen te vangen in een systeem dat alles verklaart, en dat alles voorbestemd is.

Maar bekijk het ook eens van de andere kant.

Hoewel er bijvoorbeeld leven is op Aarde, maakt het de aardbol ook niets uit of dat leven op eens weg zou vallen.

Blijft nog gewoon om de zon draaien.

En mensen leven ieder hun eigen weg , en er zijn tig mogelijkheden hoe die wegen elkaar kruisen, en dan elkaars leven beinvloeden.

Dat daar patronen in ontstaan is door plaatsgebondenheid.

Heb zelf ook nooit contact gehad met een andere inteligentie op een andere planeet bij een andere ster.

Maar stel dat dat ooit gebeurt, wat onmogelijk is omdat het te ver weg is, dan zal dat ook weer mijn leven beinvloeden. Maar wil niet zeggen dat dit al in het algehele archief opgeslagen zat, zoals je stelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Alles wordt opgeslagen in een archief

Bedankt voor de interessante reactie en sorry dat ik zo laat nog reageer.

Graag wou ik even opmerken dat ik het hier inderdaad heb over een 'systeem' maar het systeem wat ik ingedachte heb, is een systeem wat gebaseerd is op term in de computer wetenschap genaamd automatisch programmeren. Kort door de bocht houdt dit in dat code zichzelf schrijft.

Hierbij kan je denken aan een systeem met soort gelijke formules die nu al gebruikt worden in de wetenschap. Het zijn fragmenten van de hoofdformule(s) die de core van het systeem voorstellen of terwijl van ons universum.

Maar dat is slechts een mogelijkheid, een andere mogelijkheid is dat elk atoom zijn eigen formule heeft. Als nog gaat het erom dat ik mijn principe verduidelijk.

Tekstuele beschrijving bij het schema in de afbeelding:

Het mechanisme heeft een systeem met een uitkomst van een script en een log.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.106

Re: Alles wordt opgeslagen in een archief

Het wordt er nog niet duidelijker op. Je plaatje is nog steeds niet leesbaar, en ik mis een inleiding die mij context verschaft.

Gebruikersavatar
Berichten: 400

Re: Alles wordt opgeslagen in een archief

Als je het alleen op ons leven op aarde zou beschouwen, dan is dit dus al vaker geopperd. Denk aan de film "the Matrix" bijvoorbeeld.

Blijf geloven in toeval, en dat door natuurkunde wetten daar een patroon in kan ontstaan.

Zoek je bijvoorbeeld naar een ster die zijn laatste straling heeft uitgezonden zo lang geleden dat het hier al geariveerd is, voor het moment dat je er naar zoekt op die plaats, dan zal je daar ook geen spoor meer van vinden.

Dus staat niet meer in het archief, maar wil niet zeggen dat die ster er nooit geweest is.

Reageer