Elektromagnetisch veld in emmer maken

Moderator: physicalattraction

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Math-E-Mad-X schreef: zo 25 aug 2019, 20:48 De makers van die video lachen zich helemaal dood :lol: :lol: :lol:

Zo van: "ben benieuwd of onze kijkers zo ongelofelijk dom zijn dat we ze werkelijk hun voeten in een emmer met azijn en olie kunnen laten steken" :lol: :lol: :lol:
Dat vermoed ik eigenlijk ook.

Wat de electrische kant van het verhaal betreft: een koperdraad van 2.5mm2 en 100 meter lengte heeft een weerstand van ca 0.7 ohm. Als je daar 15 volt op zet kun je dus rekenen op een stroom van dik 20 ampere. Die adapters kunnen dat niet leveren, dus die gaan in 'shutdown', domweg kapot, of in het gunstigste geval in een constante-stroom modus waarbij er wel bijvoorbeeld 5 ampere continu blijft lopen. De draad zal in dat geval wel merkbaar warm worden als je het zo strak oprolt.

Maar het doet verder helemaal niets: er ontstaat een statisch magneetveld. Zoals gezegd kun je dat eenvoudig aantonen met een kompas, en wellicht de invloed ervan voelen op een gewone magneet (zeker die neodymium magneten zijn gevoelig -in ze zin van sterk voor hun massa-, als je die aan een dun touwtje hangt richten ze zich naar het aardmagnetisch veld).

Let wel dat het hele verhaal verder onzin is: het maken van een electromagneet op deze manier is een leuk experiment en zou ik niet afraden, maar verdere gezondheidsclaims, nanochips, chemtrails en dergelijke hebben geen enkele wetenschappelijke basis.

Of er zwart spul omhoog komt als je je voeten in een bak verdunde azijn met een beetje olie steekt voor een uurtje of wat? Dat zou maar zo kunnen, plus van je sokken of gewoon vuil aan je voeten. Het zou interessant zijn als je blind kon testen en een verschil kon vinden tussen zonder en met het magneetveld. Gewoon twee van die emmers waarvan er slechts eentje is aangesloten, 1 voet per emmer en afwachten. Als je verschil ziet denk ik dat het vooral komt omdat die emmer met het magneetveld verwarmd wordt door de draad eromheen, al zou dat me al verbazen.

Statische magneetvelden kunnen verder weinig kwaad: ik heb diverse keren mn vingers in een veld van ruim 1 Tesla gehouden bij het maken van ferrofluids, voel je helemaal niets van.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.569

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

klazon schreef: zo 25 aug 2019, 20:40 Verder kletst hij wat onzin. Hij vertelt dat de magneet vibreert, maar dat doet hij zelf met zijn vingers. En hij heeft het een paar keer over magnetische lading en magnetische puls. Termen die in ieder geval in deze situatie misplaatst zijn.
Dat hij niet weet waarmee hij bezig is blijkt ook uit zijn gele magneetveldmeter, de Tenmars Magnetic Field Meter TM-191 van ebay of amazon, die een frequentierespons heeft van 30 Hz tot 300 Hz. Deze meter kan helemaal geen statisch magneetveld meten, hij detecteert slechts dat er in het bad meer electromagnetische ruis en brom is dan daarbuiten. Oei, electrosmog! :)

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Dat lijkt inderdaad meer een meter waarmee je de veldsterkte rond electriciteitsleidingen zou kunnen meten. Wellicht een ding voor mensen die last hebben van brommende versterkers en dergelijke.

Neemt niet weg dat je in die emmer wel een statisch magneetveld kunt opwekken, al moet je voor de gegeven spanning en maximale stroom een dunnere en/of langere draad gebruiken.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Zinvol al die reacties :) Thanks! Leuke tip. 1 voet in een gewone emmer. 1 voet in deze emmer. Dat is ook een manier om te testen.
@BenM Dus voor 6 ampere moet je meer draad gebruiken? 85 meter is geloof ik zo ongeveer het max wat er gewenteld kan worden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 10.077

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Waarom koop je niet zo'n neodymium magneet als die waarmee het veld in de tweede video aangetoond wordt?
Geen gedoe met adaptertjes en draad, kost geen elektriciteit en het magneetveld is vele malen sterker dan je ooit met al dat draad zult bereiken. En je haalt er net zo weinig nanodeeltjes mee uit je voeten.

Opvallend dat die persoon in de video dat ook niet in de gaten heeft. Hij maakt met veel moeite iets dat een zwak veld creëert en test dat met iets dat zelf een veel sterker veld heeft. Alsof je een ton uitgeeft aan een onderzoek waar je het hoogste rendement krijgt op een bedrag van 100 euro.

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Nouja, een permanente magneet die een veldsterke in de hele emmer maakt vergelijkbaar met deze electromagneet kan nog wel eens lastig worden.

Maar om met 15 volt en 5 ampere te kunnen werken heb je gewoon meer weerstand nodig: dunnere en langere draad die je meer keer om de emmer draait. Meer windingen leveren ook meer veldsterkte op.

Overigens wel een waarschuwing daarbij: als je 75 watt verstookt in de winding levert dat mogelijk wel een brandgevaar op: het water in de emmer zal wel helpen koelen, maar de warmtegeleiding van plastic is dusdanig slecht dat ik ergens nog wel een scenario kan bedenken waarbij het alsnog in brand gaat. Zeker niet onbeheerd aan laten staan!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 10.077

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Onderschat die neodymium magneten niet. Die zijn ècht bijzonder sterk.
Natuurlijk zal de vorm van het veld anders zijn, niet zo homogeen, maar voor het effect zal dat weinig uitmaken ;)

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ok BenM bedankt voor de tip :) @Xilvo Met alleen magneet zou mss ook kunnen. Sommigen gebruiken dan weer magneet icm elektra

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Creatief met de clixon, ook een manier om een pulserend magneetveld te maken.

@Xilvo: ik heb geen idee wat het "effect" zou moeten zijn, maar als je een redelijk homogeen veld in een emmer van 20 liter wilt bouwen is dit best een aardig aanpak ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 10.077

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ik zie hierboven staan "Anti nano coil ... for deactivating nano in the body"
Dus dat zal het beoogde effect wel zijn. Al die nano (?) die je door chemtrails (!) binnen hebt gekregen en die, zoals bekend, zich in de voeten verzamelt, deactiveren.

Hé, werden ze in een vorig filmpje niet juist naar buiten gezogen? Of is dit een alternatieve therapie? :D

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ik heb geen idee ;)

Maar in het theoretische geval dat je zeer kleine "machines" in je systeem hebt, in de zin van bijvoorbeeld robotjes die kleiner zijn dan pakweg 1 micrometer kom je daar denk ik niet vanaf met een electromagnetische puls: om iets te beinvloeden heb je golflengtes nodig die minstens in de orde-grootte van het voorwerp liggen.

Dan zit je al snel aan iets dat in de buurt komt van zichtbaar licht, en dat is een prboleem: mensen zijn niet transparant, ook niet voor nabij-IR. Als je apparaatjes in de orde van een micrometer wilt verstoren moet je bijna aan de slag gaan met een flitslamp die zo sterk is dat het licht helemaal door je heen gaat. Het probleem is dat als je dat met een beetje energie doet je zou sterven aan verbranding.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Hallo allemaal :) Nog even een update. Het is gelukt met een meter of 80 aan draad van 1,5. dunner is ws beter maar 1,5 doet het ook. Tussen het station en de emmer heb ik een stoomwisselaar gezet. Die het omzet van AC naar DC. Als je dan met een kompas gaat kijken wat er gebeurt zie je dat het kompas naar tegenovergestelde richting slaat. Nu kijken wat het verder doet met jullie tips :)

Berichten: 12.262

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Mooi dat het gelukt is... wat je er verder mee kan weet ik ook niet - misschien een metalen emmer optillen?

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ik begrijp dat je dat niet begrijpt of niet weet. Gelukkig was dat ook niet de vraag waarmee ik kwam ;)

Technicus
Berichten: 1.170

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

..foutje

Reageer