de groene pijltjes op de tekening staan er niet voor nietsklazon schreef: ↑wo 29 jan 2020, 16:38Dat had je in de startpost niet gezegd. Je suggereerde daar dat ze langs de groene lijn steil omhoog gaan. Zou wel lastig worden, een helling van 300%.Rik Speybrouck schreef: ↑wo 29 jan 2020, 15:47 hoogtemeters en vertrekken via groen pijltje om de berg heen langs achteren naar de aankomst via groen pijltje
Wielerkoers
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
- Berichten: 891
- Berichten: 1.450
Re: Wielerkoers
Als het gaat om hoogte meter maakt het niks uit hoe de renner fiets, groene pijl of niet, het gaat er alleen om welke afstand verticaal wordt afgelegd.
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
Hij vertrekt volgens de groene pijl en zo achterom de kegel om uit te komen op punt b waar de aankomst ligt, mijn vraag is gewoon hoeveel hoogtemeters werden overwonnen met de loodrechte as van de kegel als referentie, dus boven de basis van de kegel
-
- Berichten: 104
Re: Wielerkoers
De tekening is verwarrend. Als ik Pythagoras gebruik.. Schuine zijde 2000 meter. Horizontale rechte zijde 500 meter.
Dan moet de horizontale rechte zijde 1936 meter zijn. Voor een wielrenner is deze klim niet te doen. Bijna verticaal omhoog. Ik denk zelfs dat een gemotoriseerd voertuig dat niet kan.
Dan moet de horizontale rechte zijde 1936 meter zijn. Voor een wielrenner is deze klim niet te doen. Bijna verticaal omhoog. Ik denk zelfs dat een gemotoriseerd voertuig dat niet kan.
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
inderdaad groene pijl volgens en zo mooi rond de kegel draaien achterom en zo terug naar b toe via kortste weg
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
dat kan kloppen dat het in de praktijk niet kan, het gaat hem om de meetkundige uitwerkingPa Pinkelman schreef: ↑wo 29 jan 2020, 21:17 De tekening is verwarrend. Als ik Pythagoras gebruik.. Schuine zijde 2000 meter. Horizontale rechte zijde 500 meter.
Dan moet de horizontale rechte zijde 1936 meter zijn. Voor een wielrenner is deze klim niet te doen. Bijna verticaal omhoog. Ik denk zelfs dat een gemotoriseerd voertuig dat niet kan.
-
- Berichten: 463
Re: Wielerkoers
Daar dacht ik ook aan: de korstste weg van A naar B met 1 rondje om de berg (ik kom uit op ongeveer 3807.58 m).Professor Puntje schreef: Is dit de bedoeling?
Naar mijn idee zijn hoogtemeters het aantal meters dat B hoger dan A ligt, in loodrechte zin boven het basisvlak van de kegel (dat is ongeveer 1897.37 m)
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
die 1897 is inderdaad de hoogte van de aankomst boven het basisvlak, maar toch is dit niet het hoogteverschil dat moet overwonnen wordenRedCat schreef: ↑wo 29 jan 2020, 22:27Daar dacht ik ook aan: de korstste weg van A naar B met 1 rondje om de berg (ik kom uit op ongeveer 3807.58 m).Professor Puntje schreef: Is dit de bedoeling?
Naar mijn idee zijn hoogtemeters het aantal meters dat B hoger dan A ligt, in loodrechte zin boven het basisvlak van de kegel (dat is ongeveer 1897.37 m)
- Berichten: 891
-
- Berichten: 463
Re: Wielerkoers
Ook bij narekenen met hogere nauwkeurigheid kom ik uit op 2172.39212038 m.
Maar ik denk dat het nog te vroeg is om de volledige uitwerking te plaatsen: deze opgave is veel te leuk om nu al te spoilen!
Maar ik denk dat het nog te vroeg is om de volledige uitwerking te plaatsen: deze opgave is veel te leuk om nu al te spoilen!
- Berichten: 891
Re: Wielerkoers
Misschien zitten we met een andere benadering van het probleem maat ik kom op 2.157,2725 meter. Ik heb mijn benadering in een rekenblad gestopt
-
- Technicus
- Berichten: 1.167
Re: Wielerkoers
Ik blijf op 2038 hoogtemtr steken... De lengte van de fietsroute is dan 4,32 km.