Traag

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Traag

Het forum is vandaag bij elke actie traag, een bericht openen duurt lang, ongeveer 5 seconden. Andere websites hebben geen last van traagheid. Is dat alleen bij mij zo, of ook bij anderen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Traag

hier ook, gisteravond al. Al is dat lang niet constant in mijn beleving, Op dit ogenblik gaat het zelfs redelijk, twee-drie tellen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

Ik wilde net zelf hier melding van maken. Het is bij mij al wat langer aan de gang, zeker gisteren al, mogelijk ook al maandag.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Traag

Ik heb gisteravond een paar keer gehad dat het niet opschoot. Maar nu gaat het hier weer op normale snelheid.

Wat me wel opvalt is dat de kolom Laatste berichten traag wordt bijgewerkt.
Op dit moment zijn er 3 reacties maar die staan er nog niet bij.
Laatst gewijzigd door klazon op wo 22 jul 2020, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

klazon schreef: wo 22 jul 2020, 10:22 Ik heb gisteravond een paar keer gehad dat het niet opschoot. Maar nu gaat het hier weer op normale snelheid.
Bij mij nu nog steeds traag. Verversen van een pagina (F5) gebeurt normaal onmiddellijk, dat duurt nu een aantal secondes.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

klazon schreef: wo 22 jul 2020, 10:22 Wat me wel opvalt is dat de kolom Laatste berichten traag wordt bijgewerkt.
Voor zover ik weet is dat altijd zo en heeft dat niets te maken met deze traagheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Traag

klazon schreef: wo 22 jul 2020, 10:22 Wat me wel opvalt is dat de kolom Laatste berichten traag wordt bijgewerkt.
Op dit moment zijn er 3 reacties maar die staan er nog niet bij.
Die wordt inderdaad bewust niet continu bijgewerkt, maar wordt gedurende 10 minuten (uit mijn hoofd) gecached.

Betreffende de algemene traagheid: ik merk het ook, en ik zie dat met name de database opvallend hard moet werken. We gaan er naar kijken!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Traag

Ger schreef: wo 22 jul 2020, 11:35 Betreffende de algemene traagheid: ik merk het ook, en ik zie dat met name de database opvallend hard moet werken. We gaan er naar kijken!
We hebben de hele server maar even opnieuw opgestart en we hopen dat dat verbetering brengt :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

Jorim schreef: wo 22 jul 2020, 12:40 We hebben de hele server maar even opnieuw opgestart en we hopen dat dat verbetering brengt :)
Helaas...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Traag

Hoogstwaarschijnlijk heb je even opnieuw moeten inloggen, maar nu zou het weer goed moeten zijn :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

Ik heb niet opnieuw hoeven inloggen maar het lijkt nu inderdaad veel beter.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

Helaas, het is weer traag.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Traag

De ene keer gaat het weer vlot, de andere keer weer niet. Opgelost lijkt het nog niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Traag

Ook hier flinke traagheid. Net afgemeld en opnieuw aangemeld (koste ongeveer 3 minuten) maar dit bracht helaas geen verlichting. Als Ik een een nieuwe pagina wil openen gaat het laadbalkje naar ongeveer 20%, dan gebeurt er circa 20 seconde ogenschijnlijk niks, en dan opent de pagina.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Traag

Idem hier. Slow as molasses..

Het duurt 23 seconden voor een berichtje geopend of verzonden is.
Herstel, 40 seconden (om 22:40)

Reageer