vraag over hoe interpreteren studies

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 231

vraag over hoe interpreteren studies

In een eerdere topic gaf ik aan dat ik graag op zoek ga naar studies die bevestigen dat ons bewustzijn eigenlijk lichtenergie is'. Of dat lichtenergie bewustzijn is.
Dat is natuurlijk onwetenschappelijk om dat zomaar te stellen, en een chemicus zond mij deze twee studies (zie verder), waar ik kop noch staart aan krijg, maar die een dergelijke hypothese moeten ondersteunen. Kan iemand me vertellen wat deze twee studies zeggen ten faveure van het idee dat wij, die een bewustzijn hebben, uit lichtenergie bestaan?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2242499/

en

https://www.nature.com/articles/s41467-019-08926-3

Kan iemand in lekentaal (proberen) uitleggen wat deze twee studies bewijzen met betrekking tot dat wij lichtenergie zouden zijn.

Dank u.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: vraag over hoe interpreteren studies

Maarten1234 schreef: di 14 dec 2021, 20:38 Kan iemand me vertellen wat deze twee studies zeggen ten faveure van het idee dat wij, die een bewustzijn hebben, uit lichtenergie bestaan?
Niets. Ze gaan over (gezamenlijke) trillingswijzes in bepaalde moleculen en hoe die te meten en hoe die trillingen mogelijk van belang zijn voor het biologisch functioneren.
Geen enkele connectie met bewustzijn, al helemaal niet met dat wij uit lichtenergie zouden bestaan.

Berichten: 231

Re: vraag over hoe interpreteren studies

trillingswijzes in bepaalde molecules. Trilling van wat? Van de molecule zelf? Of van energie? En waarom trillen die moleculen? Daar zal toch wel een reden voor zijn?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: vraag over hoe interpreteren studies

Maarten1234 schreef: di 14 dec 2021, 21:33 trillingswijzes in bepaalde molecules. Trilling van wat? Van de molecule zelf? Of van energie?
Natuurlijk van de moleculen. Energie trilt niet.
Maarten1234 schreef: di 14 dec 2021, 21:33 En waarom trillen die moleculen? Daar zal toch wel een reden voor zijn?
Warmte.

Reageer