links reageren niet met mijn ipad

Berichten: 264

links reageren niet met mijn ipad

even als feedback;


Ik heb een oude windows laptop waar ik nu mee reageer, maar vaker werk ik op 1 van mijn 2 Ipads (apple dus) omdat die wat zuiniger zijn met het stroomverbruik.

Maar hier op het Wetenschapsforum, en wel op het forumoverzicht, werken de links naar de subfora en naar de topics meestal niet op mijn Ipad. Ik ben dan met mijn vinger me wezenloos aan het tikken op die links maar de Ipad ziet het als tekst en niet als een link.
Als 3 opties om er wat mee te doen wordt soms
"Kopieer Zoek op Vertaal" gegeven als ik er op klik.
De links reageren niet als links. Alleen de link met de datum/tijd van het topic reageert soms wel als link.


Dat euvel is alleen met die Ipad, zowel met de ene als de andere, Mijn windows laptop heeft geen problemen met de links.
En het is alleen hier op het wetenschapsforum.

Ik weet niet op meer gebruikers die ervaring hebben, of hebben gehad met een Ipad

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ik heb hetzelfde probleem. Merkwaardig genoeg alleen op een ipad, bij een iphone treedt het niet op, en alleen op deze site. Nog merkwaardiger: Het werkt wél als ik de ipad in portret-stand houd.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 264

Re: links reageren niet met mijn ipad

Marko schreef: ma 28 mar 2022, 11:50 Ik heb hetzelfde probleem. Merkwaardig genoeg alleen op een ipad, bij een iphone treedt het niet op, en alleen op deze site. Nog merkwaardiger: Het werkt wél als ik de ipad in portret-stand houd.
Goede tip ! Om de Ipad dan in portretstand te gebruiken. Maakt inderdaad uit.
Thanx

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: links reageren niet met mijn ipad

Waarschijnlijk valt er een element over de link heen (wat je dan weliswaar niet ziet), wat de link onbereikbaar maakt voor je vinger. Om dat te kunnen reproduceren zal men eerst moeten weten welke weergave de iPad kiest (verschilt per resolutie). Van daaruit kan men verder werken. Dan is er nog steeds kans dat het alleen op de iPad optreedt maar kan misschien alsnog de oorzaak achterhaald worden.

Kan iemand die die euvel heeft een screenshot plaatsen van de iPad weergave om een beter beeld te krijgen van de situatie?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: links reageren niet met mijn ipad

Bij deze, zowel in Chrome als Safari liggend werkt link niet staand wel.
1AB072DC-4C7D-4F13-9C15-E56F0F045E64.png
0DCAD760-30FB-4745-88EF-B834D4E56CE2.png

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ehm, over welke links praten jullie nu? Want Barthol sprak over links naar forums en topics in het forumoverzicht, maar jouw screenshot is van een topic
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: links reageren niet met mijn ipad

Bij het voorbeeld van mij gaat het inderdaad over de link in het topic, maar ik heb
ondertussen gemerkt dat er meer sites zijn met link problemen op de ipad. (* alleen liggend !)

Je ziet als je erop tikt, dat er wel iets gebeurt heel kort onder in beeld, maar weigert de link te openen.
Terwijl er ook veel links zijn die wel openen, er zijn teveel mogelijkheden om ze allemaal te onderzoeken.
Blijkbaar is Apple de beveiliging aan het optimaliseren.

NB zelfde sites op een iphone met zelfde IOS, werkt wel zowel staand als liggend..
Zie wel op internet als je er naar zoekt vele hits op dit onderwerp.

Zo moest ik diverse instellingen aanpassen in safari om ergens ergens een bestelling te kunnen afronden.
ook daar kon ik diverse links niet openen,

In safari, op de ipad zijn hele lijsten met instellingen, hier slechts een van die pagina's:
Safari.png
Denk dat het een probleem is voor Apple.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: links reageren niet met mijn ipad

WillemB schreef: wo 30 mar 2022, 13:59 Blijkbaar is Apple de beveiliging aan het optimaliseren.
Het is maar wat je optimaliseren noemt :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 264

Re: links reageren niet met mijn ipad

Bij een liggend scherm (landscape mode) werken bij mij op het forumoverzicht de links bovenaan (met een blauwe achtergrond) wel, maar de links naar de subforums (met een witte achtgrond) niet.
Met uitzondering van het linkje met de datum of tijd aanduiding.

Als ik me wil aanmelden werkt in de liggende mode ook niet het invoerveld voor gebruikersnaam en wachtwoord.

Eenmaal op een subforum werken dan de links naar de topics niet, en daar ook niet de linkjes naar tijd/datum van de topics.

Ook de links naar “laatste berichten” en “nieuwsberichten” werken niet.

Maar zoals ik al schreef. De links bovenaan met een blauwe achtergrond werken wel.
7B360C74-869E-46B7-BC7F-22FC1249A9E0.png

Berichten: 264

Re: links reageren niet met mijn ipad

Nog een aanvulling. Ik werk op mijn Ipad meestal met Chrome. En daar werkte het niet.

Net even gekeken met Safari, en daar werkten de links wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ik kan er vanaf hier niets geks in ontdekken. Ik heb geen iPad tot mijn beschikking, maar op elk ander apparaat werkt het. Het betreffende element is ook gewoon een normale link, dus er zit wat dat betreft niets geks achter.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de browser er een element "overheen" legt wat de eigenlijke link onbereikbaar maakt. Maar omdat ik dat dus niet kan reproduceren kan ik ook niet helpen om het op te lossen helaas.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 264

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ger schreef: vr 01 apr 2022, 10:53 Ik kan er vanaf hier niets geks in ontdekken. Ik heb geen iPad tot mijn beschikking, maar op elk ander apparaat werkt het. Het betreffende element is ook gewoon een normale link, dus er zit wat dat betreft niets geks achter.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de browser er een element "overheen" legt wat de eigenlijke link onbereikbaar maakt. Maar omdat ik dat dus niet kan reproduceren kan ik ook niet helpen om het op te lossen helaas.
Ik begrijp dat je moeite hebt gedaan om het probleem te ontdekken,
Waarvoor dank,
Maar dat het probleem niet duidelijk is geworden.

Ik heb nog wat geprobeerd, ik heb 2 links op het forumoverzicht (die het niet doen) gekopieerd en geplakt in notities.
Het betreft de link naar het subforum “Wetenschappelijk Nieuws” en de link naar het topic aldaar “Suikerpiek of suikerdip..”

Gepasted in notities wordt aangegeven dat het HTML tekst betreft,
En als ik die open krijg ik bij beide een hexcode van 20 bytes lang.

89 02 3e 03 e1 fe 83 a6 85 6a 48 1f 2f 48 80 fe 55 f4 0f d2

En

8f 0d 8f 92 0a a9 3c 65 96 3c 82 92 36 61 03 99 a0 2e f6 29


Kortom ik begrijp het zelf ook niet wat er mis is, maar ik probeer zo goed mogelijk info te geven.
Ik kom het probleem alleen op het Wetenschapsforum tegen, op andere sites ben ik het nog niet tegen gekomen.
En het heeft dus ook met chrome te maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: links reageren niet met mijn ipad

Kan het zijn dat wetenschapsforum iets als Viglink of een feature van Ezoic heeft geactiveerd?

Sinds wanneer merken jullie dit trouwens?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ger, hebben wij het hier niet al eens via mail/PB over gehad? Ik heb dit probleem ook al lang op mijn iPad, maar nooit wat kunnen vinden toen. In portrait geen problemen, dus verder maar gelaten.

Wat ik net ontdek, ik kan style=1 natuurlijk gebruiken, en toen nog niet wist en nooit aan gedacht heb, maar ProSilver heeft het probleem niet. Voor de banners gebruiken we een extensie, dus die draaien daar ook en daar zit dus geen probleem…

Ik heb alleen geen idee hoe CSS of JavaScript te debuggen op een iPad… Ga ik eens googelen…

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: links reageren niet met mijn ipad

Ik heb het trouwens op een iPad Mini. Barthol, Marko, jullie op een 'gewone' iPad?

Reageer