[natuurkunde] Arbeid uitleg

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 3.933

Re: Arbeid uitleg

OOOVincentOOO schreef: ma 03 apr 2023, 22:55 Dit is een huiswerk forum.
dit is niet het huiswerkforum volgens mij:HomeForumoverzichtExacte wetenschap.nlNatuurkunde
huiswerkforum is HomeForumoverzichtAlgemeenHuiswerk en Practica

Opmerking moderator

Het stond inderdaad niet in het huiswerkforum maar het is duidelijk dat het om een huiswerkvraag gaat. Het is nu naar dat forum verplaatst.

Berichten: 3.933

Re: Arbeid uitleg

Nacus schreef: ma 03 apr 2023, 22:13 Ontbinden van krachten snap ik wel, maar het uiteindelijk in een cos/sin vorm doen lukt niet altijd.
die cos/sin vorm komt vanzelf als je begint om eerst het plaatje te tekenen. dan kijk je welke hoek er staat om te gebruiken en dan kijk je hoe je van kracht komt naar krachtcomponent in de richting van de verplaatsing. Dan komen er vanzelf rechtzijdige driehoekjes. geef anders nog eens een ander voorbeeldje waar je moeite mee hebt en op welk punt het dan lastig wordt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: Arbeid uitleg

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica".

Berichten: 3.933

Re: Arbeid uitleg

OOOVincentOOO schreef: ma 03 apr 2023, 22:55 Dit is een huiswerk forum. Je presenteerd precies de antwoorden die ik stelde aan TSer waarom? Heb je mijn bericht gelezen/begrepen buiten de fysica?

Ik zet niet voor niets mijn naam welk forum en jaartal onder de tekening. Dat is gewoon respect. En indien ik fouten maak kan het herleid worden tot mij. Zo een tekening kost veel tijd hoe simpel het er ook uitziet.
Ik heb jouw input niet helemaal gevolgd helaas. maar wilde graag het principe laten zien dat je steeds in stapjes moet denken. jouw plaatje gaf de input om die stapjes aan op te hangen mooi aan, vandaar dat ik daarnaar refereerde. ik had er eerst een link naar toe opgemomen, maar dat maakt het lastiger lezen en volgen tegelijk dus later snel even gewijzigd in het plaatje zelf. Iedereen kan gelijk zien dat het jouw plaatje is want dat stond er vlak voor ook al. Ik had ook helemaal niet in de gaten dat er nog iets onder stond wat jij belangrijk vond maar mij niets zei. ik kon het bericht daarna ook niet meer wijzigen en jouw 'handtekening' er weer bijzetten. Dat is het nadeel van alleen tijdelijk wijzigen. soms moet dat gewoon kunnen. Zeker geen kwade wil dus of anderzins negatief bedoeld machanisme toegapast.

Berichten: 71

Re: [natuurkunde] Arbeid uitleg

Ik heb geen gelijkaardige opgave tot nu toe maar bedankt iedereen. Het heeft voor veel duidelijkheid gezorgd!

Reageer