Cursus over zwarte gaten van o.a. mij :P

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1.247

Cursus over zwarte gaten van o.a. mij :P

Dit najaar verzorgt weer- en sterrenvereniging Thales te Zwolle 6 avonden lang een cursus over zwarte gaten! De 6 cursusavonden zijn vanaf woensdag 1 november (t/m 6 december). De onderwerpen:

Basis:
Avond 1: Zwaartekracht volgens Newton en Einstein
Avond 2: Sterevolutie en zwarte gaten
Avond 3: Hoe detecteren we zwarte gaten?
Avond 4: Zwarte gaten en Hollywood: Interstellar, The Theory of Everything, The Big Bang Theory + afsluiting Basis

Verdieping:
Avond 5: Hawkingstraling: hoe zit dat nu écht?
Avond 6: Zwarte gaten als theoretisch laboratorium (o.a. holografie en kwantumzwaartekracht)

-Kosten voor de basiscursus: 100 euro inclusief lidmaatschap, koffie en materialen.
-Kosten voor de basis + verdieping: 125 euro inclusief lidmaatschap, koffie en materialen.

De cursus wordt door de voorzitter van de vereniging en mij gegeven, allebei van oorsprong natuurkundedocent en we hopen op minstens 15 deelnemers. Dus wil je beter begrijpen wat de onderbouwing achter de New Horizon foto is (wat zie je nu precies en waarom?) of de film Interstellar (is de mate van tijdsdilatie reëel?), je kennis omtrent relativiteit wat opfrissen (hoe kan een zwart gat vormen als de tijd op de horizon stilstaat?) of begrijpen hoe dat Hawkingeffect met middelbare schoolnatuurkunde kan worden uitgelegd (virtuele deeltjes...whut?) of andere vragen hebt: stuur me een berichtje of zet het hieronder!

Als dit als spam wordt ervaren: excuus! Ben gewoon enthousiast :P

Berichten: 2

Re: Cursus over zwarte gaten van o.a. mij :P

Lijkt me superinteressant maar helaas is Zwolle een beetje ver voor mij ;)

Berichten: 1.247

Re: Cursus over zwarte gaten van o.a. mij :P

Ja, dat hoor ik vaker, terwijl Zwolle zo lekker centraal is :P Dank voor je interesse!

Reageer