Voorstellen als nieuwe eigenaar van Wetenschapsforum

Reageer
Beheer
Berichten: 91

Voorstellen als nieuwe eigenaar van Wetenschapsforum

Beste bezoekers en leden van Wetenschapsforum,

Ik wil me graag aan jullie voorstellen als de nieuwe eigenaar van Wetenschapsforum.nl. Mijn naam is Ramzi Benaïssa, en ik heb het forum overgenomen van Miels in augustus. Miels besloot deze stap te nemen vanwege tijdsbeperkingen en andere verplichtingen. Ik zag het als een boeiende uitdaging om het forum, dat al sinds 2003 bestaat, een nieuw tijdperk in te leiden. Eerder ben ik zelf een geïnteresseerde bezoeker geweest (zonder overigens actief te hebben gepost).

In de afgelopen tien tot vijftien jaar is er veel veranderd in de online wereld. Social media zijn opgekomen, zoekmachineoptimalisatie is geëvolueerd, website-layouts zijn vernieuwd, en de behoeften van online bezoekers zijn mee veranderd. Een recente ontwikkeling die een grote impact zal hebben is de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI). Al deze veranderingen hebben ook invloed op forums zoals het onze, inclusief de bezoekersaantallen en aantrekkelijkheid ervan.

Ik heb een achtergrond in de wetenschap en ben al tien jaar eigenaar van Scriptium, een particulier onderwijsbureau. De kennis en ervaring die ik heb opgedaan zet ik nu in om het Wetenschapsforum verder te ontwikkelen en beter aan te laten sluiten bij de huidige tijd. Hoewel het aantal bezoekers in de afgelopen jaren is afgenomen, zijn er nog steeds ongeveer 50.000 maandelijkse bezoekers en 30.000 leden. Het eerste grote doel is het creëren van een volledig vernieuwde website die niet alleen voldoet aan moderne behoeften, maar ook financieel zelfvoorzienend is. Momenteel is dat laatste nog niet het geval.

Op de vernieuwe website kunnen jullie nieuwe functies en mogelijkheden verwachten. De website is momenteel nog in ontwikkeling, en we zijn ongeveer halverwege. Achter de schermen werken we hard om ervoor te zorgen dat de website volledig functioneel is. De verwachting is dat dat tegen half november het geval is.

Bij de volgende nieuwsbrief zal de vernieuwde website officieel zijn gelanceerd. Dan zal ik meer gedetailleerdere informatie delen over de nieuwe mogelijkheden en onze toekomstige doelen.

Bedankt voor jullie aandacht, en ik kijk uit naar de volgende stap in deze mooie journey!

Met vriendelijke groet,

Ramzi Benaïssa

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Voorstellen als nieuwe eigenaar van Wetenschapsforum

Heel veel succes met de voortzetting van iets moois!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Voorstellen als nieuwe eigenaar van Wetenschapsforum

Van harte welkom en heel veel plezier! Dit is het fijnste forum dat ik ken.

Reageer