Mechanicaboeken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Mechanicaboeken

Beste,

Na lange tijd heb ik mijn kennis van mechanica toch weer nodig en zou deze graag willen ophelderen. Ik heb het ooit geleerd aan de hand van de dictaten krachtswerking van de TU Delft, alleen deze zijn al vrij oud en niet heel aantrekkelijk. Ik weet dat ik het destijds vooral moest hebben van de colleges mechanica. Ik vroeg mij daarom af of het Basisboek van Mechanica ook alle onderwerpen behandeld, die ook in de dictaten voorbij kwamen?

Berichten: 866

Re: Mechanica boeken

De boeken van Hartsuijker zijn behoorlijk toegankelijk geschreven.

Berichten: 1.247

Re: Mechanicaboeken

"Het basisboek van mechanica"... mmm...even in m'n glazen bol kijken wie dat heeft geschreven.

Berichten: 2

Re: Mechanicaboeken

flappelap schreef: wo 27 dec 2023, 11:58 "Het basisboek van mechanica"... mmm...even in m'n glazen bol kijken wie dat heeft geschreven.
Excuus ik bedoelde deze https://www.noordhoff.nl/webshop/produc ... 9001294526. Deze heeft ook opgaven met uitwerkingen dat is een voordeel t.o.v. die van Hartsuijker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.351

Re: Mechanicaboeken

Als ik de korte inhoud bekijk, lijkt het een boek sterkteleer en statica. Dat is maar een klein deel van wat mechanica inhoudt.

Berichten: 1.247

Re: Mechanicaboeken

Zolang we niet weten wat de context precies is (waarvoor nodig? toepassingen? theorie? welke onderdelen? etc) heeft het ook weinig zin om met titels te smijten.

Om maar es te azijnpissen: ik verbaas me vaker over hulpvragen hier waarbij er paranormale kwaliteiten worden verondersteld van forumbezoekers en vage, onduidelijke of onvolledig-beschrijvende toptitels worden gebruikt. Misschien een idee om dat nog es te benadrukken in een faq o.i.d.

[Azijnpismodus uit]

Reageer