bank

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: bank

ukster schreef: di 27 feb 2024, 19:33 juist, dus de hoek van 48,886°is niet de hoek waarbij de blauwe lijnlengte minimaal is
Ja, dat is de hoek waarbij de blauwe lijn minimaal is. Maar dat is niet de hoek waarbij \(L\) minimaal is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.351

Re: bank

Als de vraag was geweest: 'Wat is de maximale lengte van een rechthoekig schilderij...', ipv een bank, dan had je wel gelijk gehad. Zo staat ze meestal in schoolboeken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: bank

wnvl1 schreef: di 27 feb 2024, 19:46 Als de vraag was geweest: 'Wat is de maximale lengte van een rechthoekig schilderij...', ipv een bank, dan had je wel gelijk gehad. Zo staat ze meestal in schoolboeken.
Het lijkt me niet handig een schilderij horizontaal te houden bij het dragen, al helemaal als je een hoek om wil ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.351

Re: bank

Oei.

Het schilderij is een 1D probleem, de bank 2D, 'next level' zou zijn dat je het kan omvormen tot een echt 3D probleem.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.552

Re: bank

zeg ik het nu goed?
Bij gelijke halbreedte h zal een plat schilderij met lengte L < 2h√2 de bocht kunnen maken en een bank met breedte w
als L+2w < 2h√2

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: bank

ukster schreef: di 27 feb 2024, 20:20 zeg ik het nu goed?
Bij gelijke halbreedte h zal een plat schilderij met lengte L < 2h√2 de bocht kunnen maken en een bank met breedte w
als L+2w < 2h√2
Volgens mij klopt dat.

Reageer