Universiteit van nederland : Komt de nieuwe einstein uit nederland ?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Universiteit van nederland : Komt de nieuwe einstein uit nederland ?

Hallo mensen !

Na het kijken van een aantal video's van de Universiteit van Nederland,
Heb ik een aantal opmerkingen of vragen van uit mijn kennis en informatie ,

Dit eerste filmpje worden er vragen gesteld over een 5e natuurwet



Nu heb ik ideeën en gedachten die ik nog moeilijk kan plaatsen maar voor me heb gezien
van megahertz is er terra hertz komen te staan zou hier een natuurwet voor kunnen zijn
of kunnen komen net als de wet van snellius is dit interessant of niet van toepassing ?

Zo kom ik ook uit op het bekijken van het volgende filmpje:
Waarom crashen alle computers in 2038?


worden hierna alle digitale klokken / mhz gestuurde apparaten ook niet meer van doen ?

vriendelijke groeten stefan
"Leef je Droom !". maar neem in acht dat na de reis, naar het einde van de regenboog, je geen goud, maar water vindt, dat spiegelt in licht.

Berichten: 1.369

Re: Universiteit van nederland : Komt de nieuwe einstein uit nederland ?

Wat het jaar 2038 betreft: Dat is net zo iets als de 'millennium bug' van 2000. Het is overigens geenszins een feit dat alle computers of andere tijd metende devices in 2038 zullen crashen. Redelijk moderne systemen zijn er al op voorbereid. Het probleem treed ook alleen op bij systemen die met de 'Unix time' werken en dat zijn er heel wat. Die systemen houden het aantal seconden bij sinds 1 jan. 1970. Dat getal wordt als een 32 bit waarde opgeslagen met plus of min teken en wordt gebruikt bij veel andere tijd gerelateerde berekeningen. Na de bewuste datum/tijd in 2038 is het maximum positieve getal bereikt en veranderd het getal onbedoeld van teken en denkt het systeem dat het ineens 13 dec. 1901 is. Men lost dit op door er een 64 bit waarde van te maken. Daarna treed de bug (zo goed als) nooit meer op omdat het dan 21 maal langer duurt dan de geschatte leeftijd van het heelal. Systemen die hun berekeningen al in 64 bit doen zouden er geen last van mogen hebben.

Reageer