Terug naar den beginne

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Reageer

Terug naar den beginne

Ik heb eens zitten denken, je hoort dat we de hele planeet aan het overbevolken zijn en dan nog niet te denken aan alle andere mismakende dingen die wij moedertje natuur aandoen.

Ik zat te denken waarom keren we niet gewoon terug in onze holen met berenvellen, veel beter... jagen, eten, slapen en voortplanten meer niet.

Tuurlijk zullen er een hoop de pijp uitgaan maar ja zo hoort het eigenlijk wel te gaan of niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Terug naar den beginne

En hoe denk je dit te kunne realiseren? Ik denk dat er niet veel mensen voor te vinden zijn.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Terug naar den beginne

goed idee. Maar zoals bean zegt, niet te organiseren...

Waarschijnlijk is het beter deze periode te overleven en te hopen dat er snel een beter periode komt. Een waar alles beter gaat, want volgens mij komt die er ooit wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Terug naar den beginne

Geen goed idee. Ofwel doen we verder zoals we bezig zijn en dan gaan er vanzelf wel een heleboel dood (oorlog, hongersnood, ziekte), ofwel gaan we bewust heel wat voortplanten en dan hoeven we niet in holen te gaan wonen om minder menden te hebben.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Re: Terug naar den beginne

Volgens mij komt dit idee een beetje neer op "waarom plegen we niet allemaal zelfmoord"

Goede vraag :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Terug naar den beginne

Volgens mij komt dit idee een beetje neer op "waarom plegen we niet allemaal zelfmoord"


is dan wel waar, maar het zou veel van de milieu propblemen oplossen, mss op lange periode, maar toch.

Berichten: 100

Re: Terug naar den beginne

Ik weet het dom dom, maar het concept vond ik wel goed.

Heb eens in een SF serietje gezien waar ze in een wereld terechtkwamen waar de mensen een bedrag naar keuze aan de bankautomaat mochten afhalen. In ruil daarvoor moesten ze mee doen aan een loting waar de verliezers gif moesten drinken na een week plezier met al hun geld.

Tja misschien wat ver gezocht maar is wel een mogelijke oplossing.

Re: Terug naar den beginne

...en dan nog niet te denken aan alle andere mismakende dingen die wij moedertje natuur aandoen...
Die wij moeder natuur aandoen? Klimaatwisselingen hebben al miljoenen jaren grote gevolgen gehad voor flora en fauna, en zullen dat in de toekomst blijven hebben. En wat te denken van de uitdovende zon, of rondvliegende kometen?

'De natuur' wordt overgewaardeerd. Alles is vergankelijk.

Reageer