Wetenschapforum.nl zeer traag

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

ja, bij mij ook heel traag.

Berichten: 771

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Zou de reden niet kunnen liggen bij het groot aantal bezoekers?

Ik zei net dat op 17 maart 2009 een nieuw record is gehaald, en ik zie toch ongeveer 300 gasten online, wat best de moeite is


(ik kom tevens terug op mijn 27 seconden... het is ondertussen in de range 30 sec-2minuten)

Berichten: 300

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

het gaat nu terug wat beter bij mij maar je hebt gelijk bv het café laden duur niet lang 5-6 sec een aceptabel tijd maar een topic uit het café laden nu is meer als 20 sec maar een dik 30 min geleden was dat een 1min en langer

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Tommeke14 schreef:Zou de reden niet kunnen liggen bij het groot aantal bezoekers?

Ik zei net dat op 17 maart 2009 een nieuw record is gehaald, en ik zie toch ongeveer 300 gasten online, wat best de moeite is


(ik kom tevens terug op mijn 27 seconden... het is ondertussen in de range 30 sec-2minuten)
Er zal waarschijnlijk wel iets meer aan de hand zijn. 30 seconden is behoorlijk lang, zelfs met een driehonderdtal bezoekers.


Ik heb wel de indruk dat de snelheid enorm fluctueert hier...

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Volgens mij is het aantal bezoekers niet echt van belang, er zijn sites, die makkelijk 100'000 bezoekers kunnen slikken per keer, toegegeven, ik kan erin komen dat WSF op een klein servertje wordt gedraai (louter hypothetisch) maar zelfs dan nog lijkt 300 mij een laag aantal om vast te draaien. Bovendien wordt er gezegd dat fora snel laden en topics traag. Dus dat kan het volgens mij niet zijn.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Het loopt momenteel (21.45) weer helemaal niet lekker.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Veel bezoekers tegelijkertijd ;)
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

En intussen flitst het weer....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Volgens mij is het aantal bezoekers niet echt van belang, er zijn sites, die makkelijk 100'000 bezoekers kunnen slikken per keer, toegegeven, ik kan erin komen dat WSF op een klein servertje wordt gedraai (louter hypothetisch) maar zelfs dan nog lijkt 300 mij een laag aantal om vast te draaien. Bovendien wordt er gezegd dat fora snel laden en topics traag. Dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Ik ben ook van mening dat -al zou je een simpel servertje hebben- een website makkelijk 300 bezoekers aan moet kunnen. En vergeet niet: dat is een weergave van het aantal mensen online in de afgelopen 10 minuten.


Overigens zou het verschil in laadtijd tussen fora en topics wel verklaard kunnen worden door een belasting van gebruikers: het laden van een topic belast de SQL-server vele malen zwaarder: alle berichten moeten opgevraagd worden en gebruikersinformatie moet erbij worden getoond. Dat is intensiever dan het afgaan van de (kleine) tabel met de verschillende fora die we hebben.


Het is alleen verschrikkelijk lastig om te achterhalen waar nu precies de zwakste schakel zit en, belangrijker, hoe deze te verhelpen is. Als iemand concrete ideeën heeft over hoe dit te achterhalen is houd ik mij aanbevolen!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Als je nu eens de tijd laat registreren van het inladen van elk deel apart: berichten, gebruikersinformatie, ads,... Dan zou men al te weten kunnen komen waar precies het probleem zit, desnoods worden die parameters tijdelijk aan de gebruikers getoond, die ze in geval van het traag laden, op dit topic publiceren. Daarmee los je het probleem niet op, maar je weet wel beter waar zoeken.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Het gaat weer tergend traag hier. En er zijn maar 50 bezoekers online, dus daar kan het 'm toch niet in zitten...

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

vreemd bij mij gaat het op dit moment goed vooruit. Bovendien (maar geheel off-topic klopt de tijd van de post niet helemaal, werkt dit forum met de tijd van de PC of van de server? Want het is nu 0:25 en ypsilon heeft gepost om 0:37, misschien omschakeling naar zomeruur niet gedaan?)


Welke browser gebruik je? Ik gebruik Apple Safari 4 Béta voor Windows en het gaat zelfs opmerkelijk goed vooruit (zeker voor WSF als die traag mocht werken)


edit: blijkbaar een uur teveel teruggedraait of is het UTC
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

vreemd bij mij gaat het op dit moment goed vooruit. Bovendien (maar geheel off-topic klopt de tijd van de post niet helemaal, werkt dit forum met de tijd van de PC of van de server? Want het is nu 0:25 en ypsilon heeft gepost om 0:37, misschien omschakeling naar zomeruur niet gedaan?)
Ehm, ik heb gisteren gepost, jij vandaag ;) (Forumtijd werkt volgens de server, zie het knopje "instellingen".)


Welke browser gebruik je? Ik gebruik Apple Safari 4 Béta voor Windows en het gaat zelfs opmerkelijk goed vooruit (zeker voor WSF als die traag mocht werken)
Nu Opera (Ubuntu), maar gisteren was ik thuis en heb zowel FF, Opera, Als Google Chrome geprobeerd daar (WinXP). Op dit moment gaat het goed trouwens.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Het gaat weer tergend traag hier. En er zijn maar 50 bezoekers online, dus daar kan het 'm toch niet in zitten...
Iets voor 1.00 wordt het iedere nacht het backupproces opgestart voor alle bestanden en databases van Wetenschapsforum, dit duurt ongeveer een half uur, en heeft ongetwijfeld een impact op de snelheid.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 63

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Ik heb het idee dat WSF wat langzamer is dan gewoonlijk.

Reageer