Vogels in de stad zijn goede klussers

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.557

Vogels in de stad zijn goede klussers

Vogels in de stad zijn van alle markten thuis, ze kunnen bijvoorbeeld bouwen op plafonds, en omgaan met purschuim. Twee kauwtjes hebben aan de overkant hun nest gebouwd op een keukenplafond achter een gat in de muur. De bewoners, vogelhaters, hebben het gat vervolgens van binnenuit afgesloten met purschuim. De vogels zijn dagenlang bezig geweest om het purschuim van buitenaf weg te bikken. Met succes, ze hebben hun nest weer heroverd.


Dat je zoiets moeiteloos kunt filmen met een smartphone, flink ingezoomd, is een wonder.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.557

Re: Vogels in de stad zijn goede klussers

Hartverscheurend ... de overburen hebben een boldraadrooster in het gat geplaatst!

boldraadrooster.jpg

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 10.012

Re: Vogels in de stad zijn goede klussers

Altijd lastig, dit soort zaken.
Bij mij zouden, al een flink aantal jaren geleden, ook ontluchtings-"schoorstenen" van gaas voorzien worden. Dat was blijkbaar blijven liggen en ik hoorde toen ook soms kauwtjes in de keuken achter een ventilatierooster. Alsof ze binnen zaten wat feitelijk ook zo was. Blijkbaar op verkenning.
Ik heb toen gezorgd dat dat gaas alsnog meteen werd aangebracht. Dat was voor het broedseizoen, ik weet niet eens of het wel mag als ze al broeden.

Ik ben geen vogelhater en wens ze het beste. Maar niet binnen m'n woning.

Reageer