wilders

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 92

wilders

Denkt men in Nederland dat wilders nu gelijk begint te krijgen ,met alle aanslagen van moslims of niet,zijn Nederlanders daar te nuchter voor ?

Re: wilders

Wat denk je dat Wilders beweert over het verband tussen de aanslagen en de islam?

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

now hij beweerde in fitna die film ,dat,ik durf niet vrij te praten misschien zeg ik iets wat niet gezegd mag worden.
 
ik ben meestal bang om iets in de politicologie te schrijven en geschiedenis
 
 
wat ik eigenlijk wilde zeggen,is dat Nederland(of een Nederland met islam) toch nooit gekozen heeft voor een (multiculturele) ( islamitische )samenleving,dit is toch er in geslopen,zulke grote gebeurtenissen moet het volk toch voor kiezen.
 
ik bedoel net als die demonstratie tegen kernbommen heel lang geleden ?
 
 
als ik iets verkeert zeg corrigeer me dan aub

Re: wilders

Zo ver is het al gekomen dat mensen zich niet meer uit durven spreken. 
 
Wilders beweert dat tal van gewone moslims in Nederland geen enkel probleem vormen, en dat klopt.
 
Verder beweert hij dat de jihadisten zich op de Koran en de profeet Mohammed beroepen, en dat klopt ook.
 
Het vervelende is dat de Koran en het optreden van Mohammed zich heel goed op de manier van de jihadisten laten uitleggen. De wereldleiders bezweren ons voortdurend dat bewegingen als IS niets met de islam te maken hebben, maar de waarheid is anders. Dat is waar Wilders voortdurend op hamert.
 
De stijl van Wilders bevalt mij niet. Ook generaliseert hij te veel door het over "de islam" te hebben. Maar waar het de Koran en de profeet Mohammed betreft heeft hij volgens mij gelijk. De oorspronkelijke islam verdraagt zich niet met een vrije, pluriforme samenleving.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

ik heb met leeuwen gevochten in Afrika,nu hier in Nederland ben ik niets,hier is de pen en papier het zwaard !
 
 
Maar ik weet gezien de Nederlandse geschiedenis dat jullie altijd innovatief waren ,met de wetenschap ,kunst etc
 
Puur gezien hebben jullie niets aan mij, waarom vangen we dan mensen als mij op ,is dat wel politiek verstandig een multiculturele maatschappij
 
 
maar laat die vraag terzijde of jullie iets aan mij hebben of niet,.
 
ik bedoel waarom heeft jullie staat jullie nooit laten kiezen voor deze grote gebeurtenissen,die jullie elke dag nu bezig houden ?

Re: wilders

Ik ben zelf ook wel door de moderatoren op mijn vingers getikt. Dat betekent niet gelijk dat je eruit gegooid wordt, alleen dat je wat voorzichtiger moet worden. Al doende merk je dan vanzelf wat kan, en wat niet kan.
 
Er bestaan ook regels voor:
 
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules
 
 
Volgens mij zijn er grenzen aan de mate waarin een land zoals Nederland multicultureel kan zijn. Als de culturen al te veel botsen breekt het land in stukken, of krijg je een burgeroorlog. Maar ik reken het individuele mensen niet aan dat ze naar Nederland komen. Mogelijk zou ik in hun situatie hetzelfde doen.
 
Verder is het niet waar dat ons land niets aan jou zou hebben. Er is in ons land altijd belangstelling voor "vreemde culturen". Ik weet niet of je dat ligt, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat je in culturele centra, buurthuizen e.d zou kunnen vertellen over de gebruiken, cultuur, muziek, gastronomie, etc van je geboortestreek. Daar is vast belangstelling voor wanneer je dat leuk inkleedt met dia's, kunstuitingen, rituele voorwerpen en wellicht wat muziek en hapjes. Of misschien heb je wel aanleg voor het schrijven van stukjes of boeken. Of het maken van schilderijen. Er is vast iets te vinden.
 
Het belangrijkste is volgens mij in Nederland dat je er zelf wat van probeert te maken. Daarvan hangt af of mensen je zullen accepteren en of je respect krijgt.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

Bedankt bartjes,maar goed mijn vragen zijn hier niet mee beantwoord ?
 
waarom zijn er bij deze grote gebeurtenissen geen verkiezingen gedaan,alvorens Nederland zich in een multiculturele maatschappij heeft veranderd,ik bedoel jullie voorouders hebben dit landt opgebouwd.
 
Nu zijn de gevangenissen overvol,LETOP dit is puur wetenschappelijk wat ik vertel.etc etc
 
 
 
 dit is een puur wetenschappelijke vraag ? Als we de klok zouden terug draaien,zou Nederland slechter of beter uit de bus komen met of zonder een multiculturele samenleving ?
 
 
thats the 1 milion dollar question

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: wilders

Denkt men in Nederland dat wilders nu gelijk begint te krijgen ,met alle aanslagen van moslims of niet,zijn Nederlanders daar te nuchter voor ?
Niet alle Nederlanders zijn even verstandig, en er zijn er die denken dat Wilders het bij het rechte eind heeft, c.q. altijd heeft gehad.

In werkelijkheid zijn dit uitspraken van het kaliber dat er altijd wel een moment komt waarop je kunt zeggen dat je destijds gelijk had. Je hoeft maar te wachten op 1 gek die uit naam van zijn interpretatie van zijn geloof iets doet, om je gelijk te kunnen halen. Veel heb je er niet aan, al was het maar omdat dit gebabbel nooit gepaard gaat met concrete, bestendige en realistische oplossingen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

danny binda schreef: Bedankt bartjes,maar goed mijn vragen zijn hier niet mee beantwoord ?
 
waarom zijn er bij deze grote gebeurtenissen geen verkiezingen gedaan,alvorens Nederland zich in een multiculturele maatschappij heeft veranderd,ik bedoel jullie voorouders hebben dit landt opgebouwd.
 
Nu zijn de gevangenissen overvol,LETOP dit is puur wetenschappelijk wat ik vertel.etc etc
 
 
 
 dit is een puur wetenschappelijke vraag ? Als we de klok zouden terug draaien,zou Nederland slechter of beter uit de bus komen met of zonder een multiculturele samenleving ?
 
 
thats the 1 milion dollar question
ok nog steeds staat mijn wetenschappelijke vraag

Re: wilders

Die verandering naar een multiculturele samenleving is sluipenderwijs gegaan. Er is niet op zeker moment besloten van: we gaan er nu een multiculturele samenleving van maken. Eerst zijn er gastarbeiders uit het gebied rond de Middellandse Zee naar ons land gehaald. De idee was dat deze mensen uiteindelijk weer naar hun land van herkomst zouden terugkeren. Dat is echter niet gebeurd, maar velen hebben wel hun familie naar Nederland laten overkomen. In die tijd waren er ook al waarschuwingen dat die verschillende culturen tot problemen zouden kunnen leiden. Bovendien waren de gastarbeiders in hun land van herkomst een veel lager loon gewend dan wij hier. Dat vonden de ondernemers dan weer fijn omdat de gastarbeiders ook met minder genoegen namen.
 
Gedurende de jaren waarin dat speelde zijn er regelmatig verkiezingen gehouden, maar de partijen die op de gevaren van het multiculturalisme wezen werden voor racistisch uitgemaakt en buitenspel gezet. Na de Tweede Wereldoorlog en de verschikkingen van de Jodenvervolging was men er zeer op gespitst te voorkomen dat er ooit weer enige vorm van rassendiscriminatie de kop op zou steken. Dat heeft lange tijd de discussie over de problemen van een multiculturele samenleving verlamd. De laatste jaren komt daar nog bij dat het postmoderne relativisme in de academische wereld vaste voet aan de grond heeft gekregen. Het postmoderne relativisme schrijft voor dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Ook dat – en het daaraan vastknopende politiek correcte taalgebruik – werken verlammend op een zakelijke bespreking van de problemen van de multiculturele samenleving. Bijkomend probleem is nog dat we lid van de EU zijn, en daardoor maar beperkte mogelijkheden hebben overgehouden om de instroom van buitenlandse arbeidskrachten te reguleren. Tenslotte zijn er veel mensen die die er als axiomatisch vanuit gaan dat alle wereldgodsdiensten voor vrede en verdraagzaamheid staan. Wie in naam van God moordt zou het niet goed begrepen hebben. Een onnozele opvatting! Lees het Oude testament, de Koran of een levensbeschrijving van Mohammed. Kortom: een nuchtere discussie over de multiculturele samenleving is nog steeds nauwelijks te voeren omdat je voortdurend op andermans lange tenen trapt.
 
Of Nederland iets met de multiculturele samenleving is opgeschoten zou ik niet weten. Ten eerste moet je dan kiezen waar je naar kijkt bij de beoordeling of we er al dan niet op vooruit gegaan zijn. En vervolgens heb je een model nodig om te berekenen wat de situatie zou zijn indien we geen multiculturele samenleving zouden hebben. Er zal vast wel iets in die richting berekend zijn....

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

dank bartjes,en ik bedoel naar economische model
 
 
Bartje jij bent voor mij ook een van die supermensen hier online echt waar
 
 
je praat over alles mee van techniek tot politiek

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

Dus als ik het goed begrijp,heeft het verslaan van het fascisme ,nieuwe problemen gebracht,dat je nu niets meer kan zeggen ,anders noemen ze het racistische ,dat is gecompliceerd

Berichten: 1.617

Re: wilders

danny binda schreef: Denkt men in Nederland dat wilders nu gelijk begint te krijgen ,met alle aanslagen van moslims of niet,zijn Nederlanders daar te nuchter voor ?
 
 
Wilders heeft toch geen aanslagen gepleegd?
 
De vraag is niet wetenschappelijk. Hij leidt aan hetzelfde euvel als sommige uitspraken van Wilders: onduidelijk over wie de vraag gaat (men in Nederland) en onduidelijk waarover de vraag gaat (waarin heeft Wilders gelijk).
 
Wilders heeft vast gelijk in een heleboel dingen. En ongelijk in een heleboel andere dingen. So what. 

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: wilders

Ikk begrijp dat niet wat u zei Anton
 
ik begrijp het niet u zin is heel gecompliceerd sorry
 
en het volgende
 
 
Met wilders heeft geen aanslagen gepleegd !

Re: wilders

danny binda schreef:ok nog steeds staat mijn wetenschappelijke vraag
 

Ik vrees dat ook ik de gouden oplossing niet bezit. Wel heb ik een historische schets geschreven hoe het zo gekomen is. Zie het berichtje #10. Dat heeft even geduurd.

 

 

Gesloten