Wiskundige puzzel

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Wiskundige puzzel

Hoi hoe los je bijgevoegde som op ?
Na 30 jaar is de overgebleven kennis dat je zo te zien dat x en y tussen 0 en 1 ligt en dat je de uitkomst in grafiek kan zetten.
Voor zo ver ik het weet moet er iets van een letter uitkomen ik denk zelf een O .
Alvast bedankt
Screenshot_20231226_213930_Samsung Internet.jpg

Gebruikersavatar
Berichten: 2.345

Re: Wiskundige puzzel

Dat klopt, het is de parametervergelijking van een cirkel met middelpunt (1/2, 1/2) en straal 1/2. Ik ga ervan uit dat je het hebt over v1(u).
Je geeft u alle waarden tussen 0 en 1, je berekent de x en de y telkens en zet het punt uit. Je gaat dan een cirkel zien verschijnen.

Berichten: 3

Re: Wiskundige puzzel

Hoi bedankt voor je reactie maar was ook op zoek naar een uitgeschreven antwoord met bv waarde ergens tussen 0 en 1

Berichten: 463

Re: Wiskundige puzzel

\(\small \underline{v_1}\left(\frac{1}{12}\right)=\begin{pmatrix} \frac{1}{2} + \frac{1}{2}\sin(2\pi\frac{1}{12}) \\ \frac{1}{2}+\frac{1}{2}\cos(2\pi\frac{1}{12}) \end{pmatrix} = \begin{pmatrix} \frac{1}{2} + \frac{1}{2}\sin(\frac{\pi}{6}) \\ \frac{1}{2}+\frac{1}{2}\cos(\frac{\pi}{6}) \end{pmatrix} =\)
.
\(\small = \begin{pmatrix} \frac{1}{2} + \frac{1}{2}\cdot\frac{1}{2} \\ \frac{1}{2}+\frac{1}{2}\cdot\frac{1}{2}\sqrt{3} \end{pmatrix} = \begin{pmatrix} \frac{3}{4} \\ \frac{1}{2}+\frac{1}{4}\sqrt{3} \end{pmatrix}\approx \begin{pmatrix} 0.75 \\ 0.93301270 \end{pmatrix}\)

Berichten: 3

Re: Wiskundige puzzel

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar .
RedCat bedankt dit is wat ik zocht , en ga de andere waarden bereken. Heb nog 14 van zulke opgaven liggen dus hoef me voorlopig niet te vervelen gr leo

Reageer