Lichaamstemperatuur Eskimo <--> Afrikaan

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Lichaamstemperatuur Eskimo <--> Afrikaan

Is de lichaamstemperatuur van een Eskimo hoger dan, gelijk aan of lager dan die van een Afrikaan? M'n gevoel zegt gelijk aan, maar ik heb geen idee of dat correct is.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 30

Re: Lichaamstemperatuur Eskimo <--> Afrikaan

Na gegoogled te hebben kwam ik geen site tegen waar wordt verteld over verschillende lichaamstemperaturen tussen volken. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat Inuits (eskimo's dus :wink: ) een andere lichaamstemperatuur hebben dan Afrikanen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Lichaamstemperatuur Eskimo <--> Afrikaan

De lichaamstemperatuur is hetzelfde. De verbranding zal waarschijnlijk wel iets hoger liggen. Toevallig weet ik dat een inuit (eskimo is eigenlijk een scheldwoord hè) een beter doorbloeding in zijn gezicht heeft wat als doel heeft om te beschermen tegen bevriezing. Waar de inuit genoeg hebben aan een goed isolerend pak, muts en laarzen, daar zal een elk ander persoon ook nog een masker op moeten hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Lichaamstemperatuur Eskimo <--> Afrikaan

Africanen en Innuits hebben voor 99,999....% het zelfde DNA.Het zou maar al te gek zijn als hun lichaamstemperatuur zou verschillen.Bij honden en katten etc. ligt die temperatuur één graad hoger.Hun DNA verschilt iets meer dan het onze.Insecten hebben voor 60% een DNA gelijk aan het onze.De studie van het DNA bevestigt dan ook de evolutieleer.

Reageer