Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 778

Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Stel je wilt een afbeelding weergeven in je post, dit kan doormiddel van de IMG knop, druk op de IMG knop en er verschijnt een hulpvenster waarin je de url moet invoeren waar de afbeelding staat (ergens op het web), nou kan het heel goed mogelijk zijn dat jouw afbeelding die je wilt laten zien gewoon op het internet staat, maar stel dat je zelf een afbeelding heb gemaakt (bijv een molecuulstructuur o.i.d.) dan zou je deze dus eerst ergens op internet moeten zetten voordat je die hier kunt laten zien.

Nou kan dit heel gemakkelijk (en ook nog gratis) met Tripod van Lycos.

Je registreert je bij lycos en kan doormiddel van een FTP programma of gewoon via Internet explorer (of welk ander internetbrowser je ook gebruikt) je plaatjes naar de server van tripod uploaden.

Zodat je afbeelding dus op internet staat en je hem hier kunt laten weergeven op het forum.

Ga naar de inschrijf pagina van Tripod (Sommige zouden deze wellicht niet of moeilijk kunnen vinden vandaar hier een linkje) Klik.
  • Je ziet nu de Algemene Voorwaarden van Lycos, klik op accepteren
  • Vul nu het forumulier in let hierbij op dat je je emailadres goed invult, net als dat je niets hoeft aan te vinken bij Nieuwsbrief mogelijkheden, vul de code in bij Registratie bevestiging en klik op Registreren.
  • Je ontvangt nu een email van Lycos tripod, volg de intstructies die beschreven worden in de email (account activeren e.d.)
  • Log in bij Lycos Tripod
  • Je kunt nu doormiddel van het online programma van Lycos Tripod WebFTP plaatjes uploaden.
  • Hulp bij WebFTP Klik hier en daarna in het lichtblauwe vakje op WebFTP (6e van boven)
  • Hulp bij FTP Publication (uploaden doormiddel van een eigen FTP programma) Klik hier en daarna in het lichtblauwe vakje op FTP Publication (8e van boven)
  • Algemene hulp Klik hier
  • Nog meer vragen? stel ze dan op het Lycos Tripod Forum of Mail mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Andere mogelijkheid:

Ga naar Imageshack.us upload je plaatje, sla de link die helemaal onderaan staat op in bijvoorbeeld words (kan je hem nog eens terug vinden en opnieuw gebruiken) en zet díe link op de plek van [img*]link[/img*] (dan zonder *).

Klaar :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 198

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

DE VOLGENDE FOUT(EN) ZIJN GEVONDEN

Sorry, maar dynamische variabelen in de [IMG] tags zijn niet toegestaan

enig idee wat de fout is?

heb ik met Imageshack gedaan

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Strontium schreef: DE VOLGENDE FOUT(EN) ZIJN GEVONDEN

Sorry, maar dynamische variabelen in de [IMG] tags zijn niet toegestaan

enig idee wat de fout is?

heb ik met Imageshack gedaan
Ja, je mag geen variabelen als afbeelding gebruiken, je moet echt linken naar de afbeelding (.png, .bmp, .gif, .jpg)!

Je moet "Direct link to image" hebben bij imagehack, denk ik..

Berichten: 243

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

xs.to is ook zo'n site waar je je plaatjes kunt uploaden, en als je daarna op 'show thumbnails & codes' klikt, zie je precies hoe je je plaatje kunt gebruiken.

edit : En hier moet je dus de 'Forum code for embedding' hebben...

Berichten: 8

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Ik gebruik photobucket, het werkt uitstekend en is gratis!

Hier is de site van photobucket.

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Hoe plaats ik afbeeldingen online ?

Onderwerp verplaatst en verbeterd.

Klik hier.
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gesloten