David Sorensen "Er klopt niets van"

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Wees er maar van overtuigd dat ik met "volle" aandacht lees ( t'is bijna een full time job , ahahaha )

Er zitten misschien geen spoken in je zinnen , maar dan wel onzorgvuldige formuleringen die toch iets anders kunnen te denken geven ...

Raar dat je wel "creationisten - argumentattie " schijnt te willen gebruiken ( beetje teveel gesnuffel op die sites waarschijnlijk ? nou moe alweer een spook ... )

Lees ook maar eens met "volle aandacht "( onder meer de link die ik heb gegeven ... kommentaar ? of blijft het welles /nietes )

of interesseert het je niet ?

Kan ook natuurlijk ...

samengevat :

Steeds weer zeg je dat ik het niet goed kan lezen ( of verkeerd lees ) ... kan je het misschien wat beter herformuleren , zodat ik het ook door heb ?

Desnoods verwijs je maar naar een informatiebron ?

Nee ?

Met dank en groeten

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Knownothing schreef:Dat zou impliceren dat evolutie niet kan zonder God. Want met een hamer en een aanbeeld ben je niets zonder smid. Die oplossing kan dus niet tot tevredenheid leiden.

Ik denk dat de meeste gelovigen wel een vaag idee hebben van zo een vorm van evolutie zoals jij ze voorstelt. Maar God als een actor is gewoon ontoelaatbaar in een wetenschappelijke visie.
Je hebt gelijk.Het zou naief zijn te geloven dat mensen een standpunt zouden kunnen innemen waar beide partijen mee tevreden zijn.Verder ga ik er eens over praten met mijn kat.

Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

een standpunt zouden kunnen innemen waar beide partijen mee tevreden zijn.
... de " partij " van de wetenschap ?

Compromissen sluiten is aan politiek doen ....

....en dat is wat creationisten al altijd graag willen doen ;

politiek bedrijven ( vooral wat betrefd middelbaar onderwijs ) en dat bij gebrek aan wetenschappelijke bewijsvoeringen voor hun sprookjes ....

En wat uw kat betreft ; wat u wil doen is misschien ook al vervelend voor dat beest , pas op dat ze je niet krabt ....

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Alle respect voor Godsdienst maar volgens my is het scheppingsverhaal (bybel,nieuwe ,-oude testament, Koran?) een verzameling van een 60-tal bronnen...die uit nog oudere bronnen stammen.

(alle godsdiensten zeggen min of meer hetzelfde, kan dit toeval zyn?)

Ik heb het over het 'creationisme' volgens een wetenschappelyk beter aanvaard model.

de soemerische kleitabletten... [u hoort me al komen :shock: ]

Sitchin 'vertaalde' deze kleitabletten en maakte er een mooi verhaaltje van met annunaki die de mens schiepen uit de toen levende primaat en hunzelf. Ook het verhaal van 'the apocalyps' komt aan bod, de ark word een soot duikboot en de 'dierenparen' worden DNA-samples. (vertaling)

Historisch lykt alles wel te kloppen op die manier

-verklaring voor de gevonden anomalien (in steenkoollagen)

-verklaring voor de geavanceerde kennis die men in die tyd al had (piramides, megalythen,.....)

- the missing link in ons DNA?

Leuk gedachtenexperiment, over oude intelligente beschavingen!

Stel u voor, Belgie of nederland wordt nu opgeslokt door de Noordzee en uw woning verdwijnt onder het slib.

100.000 jaar later doen archeologen opgravingen op de plek waar eens uw woning stond.

Ze ontdekken een paar vreemde zaken, laten we aannemen dat ze het volgende vinden;

-Uw aardewerken spaarvarkentje ooit gekocht bij den Blokker.

-Een patatemeske van de 'wibra' waarvan het houten heft is vergaan.

-En het blok beton wat over is gebleven nadat uw wasmachine is vergaan.

Als de archeologen van de toekomst dezelfde scholing als heden ten dage zouden hebben gekregen, dan zou dit hun conclusie kunnen zijn;

Het lemmet van het patattemeske heeft ooit op een stok gezeten en was dus een onderdeel van een 'speer'.

Het aardewerken “fantasie beest” (bedenk dat er na 100.000 jaar bio-industrie de hamlapjes synthetisch zijn en het varken als beest niet meer bestaat) heeft een ronde opening in de buik en een gleuf in de rug.

Dus die schoven ze over de punt van de speer, zodat het een ritueel tuig werd.

Het vreemde betonnen blok met de onverklaarbare gaten was natuurlijk een offerblok.

Het kan natuurlijk geen toeval zijn dat het lemmet precies door het middelste gat past.

We zouden geclassificeerd worden als een heidens volk dat magische krachten dachten te ontlenen aan een dik rond fantasie wezen met platte snuit....

Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

verklaring voor de gevonden anomalien (in steenkoollagen)
Wat voor gevonden anomalien( in steenkoollagen- ) ?

Wat voor een " the missing link ( ?) in ons DNA " ?

Waarom zijn spaarvarken-aanbidders :wink: een " heidens " volk

Waar is dat allemaal te lezen ?
Als de archeologen van de toekomst dezelfde scholing als heden ten dage zouden hebben gekregen
welke scholing is dat dan ( heden ten dage ) wel ?

U hebt dus een cursus archeologie gevolgd ?

Groeten

de geest van Salvador Dali alias "tsjok "

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

http://www.s8int.com/index.html (als u naar beneden scrollt heb je 24paginas met anomalien, op p8 staan die uit steencoal. :wink: )

Het gaat om een 'lichtjes' religieuze site maar er staat ook by dat ge de informatie door uw eigen filter moet gaan,

als de helft verklaard kan worden als 'vervalsing' of 'verklaarbaar' blyft er nog altyd de andere helft over.

Missing link tussen de 'moderne mens' en de 'rechtoplopende aapmens' verklaarbaar door ingebracht DNA van buitenaf.

Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Bedankt voor uw snelle reactie /vermelding van uw bronnen :

Hoe kon ik dat ooit missen ?

---> Nooit gedacht dat zoiets bestond ....

een echte "eye-opener "

---> De mens is een "genetisch gemanipuleerde aapmens "... natuurlijk , .... je weet niet welke link je mist , .... als je dit niet leest

Heilaas :

Ik moet nu wel even vlug bij de " handen-oplegger " en heb ook nog een afspraak met de "koffiedik -kijker " ....

Daarna zal ik nog eens "lichtjes religieus" de zaak hernieuwd bekijken ...

: de moed om dat te doen zakt me nu al in de schoenen .... vooral omdat u mij vooraf al verwittigd hebt , dat na aftrek van alle vervalsingen en dikdoenerij er toch nog "iets "overblijft ... openlijk houd ik genoeg tijd over om de volgende aflevering van kabouter Plop te volgen ....

Of heb ik nu al dementia praecox ? ; en is dat misschien besmettelijk ?

Ik pas maar beter op : want : je weet maar nooit hoe een haas een een uil , vangt ...

en ho ja

" .... I expect Christians to use their filter on that article(= het voorbeeldje gaat over het triviale gegeven van genetische variatie in menselijke populaties.. en "That" is elk artikeltje dat steunt op de reguliere wetenschap ) .... "

En wie staat er ook op de lijst ? Dr. Dino ; de bekenste charlatan /leugenaar/imbiciel van het westelijke halfrond ...

Filter ?

Oh jawel eentje van tijdens de "zondvloed " ...

Holy ****

Groeten

Berichten: 1.404

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Tsok, alhoewel ik met jou vizie eens ben, vind ik je schrijfstijl erg irritant en aanmatigend. Door het vele sarcasme en de verkapte zinnen blijken je stukjes (voor mij althans) onleesbaar.

Berichten: 52

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Ik vind dat Tsjok juist prachtig schrijft!!

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Laat me raden...

Column-schryver voor een krant? :shock:

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

De hennep krant.

Berichten: 52

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

Evolutie: Er gebeurt de laatste tijd niet veel bijzonders he...?

Evolutie: Waarom moeilijk doen als het in 7 dagen kan?!
Hé ja, laten we wetenschappelijke theorieën gaan waarderen op hun mogelijkheden om er 'catchy one-liners' over te verzinnen!!

Newton: *** hé, zo'n appel op je kop?

Einstein: Ach ja, alles is relatief hé?

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

De hennep krant.


en in welke krant schrijf jij "gast "

Een of ander parochieblad ?

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

ik denk anders ook wel dat het de 'hennep-krant' is :shock:

Berichten: 86

Re: David Sorensen "Er klopt niets van"

ik denk anders ook wel dat het de 'hennep-krant' is
1.- Geloof maar wat je zelf wil ; mij een zorg ....Als je het een gelooft , is het niet moeilijk ook iets anders te geloven , niet ? ....verwar dat niet met "denken " ...

2.- Misschien kan je ook tussendoor eens antwoorden op mijn vraag in verband met uw "gedachten-experiment "

Jij schreef
Als de archeologen van de toekomst dezelfde scholing als heden ten dage zouden hebben gekregen, dan zou dit hun conclusie kunnen zijn;
Ik schreef
welke scholing is dat dan ( heden ten dage ) wel ?

U hebt dus een cursus archeologie gevolgd ?
3.- misschien wil je wel ergens anders op deze site een nieuw onderwerp /topic openen over archeologie ? Laten we bij het topic

blijven ... toch ?

Groeten

Gesloten