Moet het kabinet conclusies trekken?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Moet het kabinet conclusies trekken?

Ik ben het met je eens dat de uitleg van deze coalitie ook tekort schiet. Er zijn tijdens Paars 1 en 2, teveel zaken blijven liggen, of, erger ontkent. Deze coalitie heeft dat gezien en direct keihard alle mistanden aangepakt, de manier waarop kan je vraagtekens bij zetten. Elke “bevolkingsgroep” werd dan ook wel op de één of andere manier getroffen door één of meerdere van de besluiten (mede door het economische klimaat). De mens houdt niet van veranderingen en vooral niet als deze je nog treffen in je portemonnee. Het is dus heel moeilijk om hier draagvlak voor te bereiken. Maar dat maakt het beleid er niet minder noodzakelijk om. Het is dus de vraag of beleid altijd draagvlak moet hebben?. Ik denk het niet maar je moet het in elk geval uitleggen en beargumenteren (iets wat in mijn ogen dan ook te weinig is gebeurd, je moet diverse opiniebladen lezen wil je er voor jezelf nog een mening aan verbinden) waarom je iets wilt. Maar stel je mening maar eens bij als je er in koopkracht op achteruit gaat. Dit beleid is noodzakelijk om een gezond land voor de toekomst te creëren zodat we iedereen in de toekomst kunnen verzorgen die dit werkelijk nodig hebben.

Maar dat is mijn mening en volgens de peilingen ben ik in de minderheid. Zo als Dirty Harry al zei: "Opinions are like assholes, everbody has one". :roll:
.... ik blijf van mening dat niet alleen de groepen mensen die jij noemt op een linkse partij stemmen, maar net zo goed hoogopgeleide mensen, goed verdienende mensen, de middenklasse etc.  Het is mijns inziens niet zo zwart -wit.
ik merk dat een aantal mensen nogal reageren op het feit dat ik het woord "onderklasse" gebruik (ondanks dat ik dit met aanhalingtekens gebruik) en daarmee mee nog (schijnbaar) suggereer dat ik dit negatief bedoel, of stigmatiserend bedoel, of zelfs als minderwaardig of iets in die vorm. Laat duidelijk zijn dat van mijn kant dit absoluut niet zo bedoeld is. Mensen die zelf de woorden als boven modaal gebruiken of de middenklasse, vergelijken zich dus ook met anderen (die minder of meer draagkrachtige zijn). Linkse partijen gebruiken de woorden als de “zwakkeren” (Agnes Kant) in de samenleving, de minder draagkrachten of de onderkant van de samenleving. Het is dus slechts een vergelijking ten opzichte van iets en door mij dus niet als kwetsend bedoeld. Ja, natuurlijk zullen er mensen zijn van allerlei pluimage die stemmen op linkse partijen uit hun idealen maar mijn mening blijft dat grossomodo van de stemmers wel te vinden zijn uit de groepen die ik eerder heb genoemd. Ik ben een type die absoluut sociaal is met een rechtse inslag. Wie wil bijdragen aan de samenleving en, wat om welke reden toch niet lukt, kan voor mij alle steun krijgen. Maar als men niet wil “billenwassen” in verzorgingshuizen of asperges wil steken voor hun uitkering dan is mijn mening helemaal geen uitkering meer. Zoals ik ook al zei, het nieuwe zorgstelsel is a-sociaal, iemand die niet gebruik maakt van de zorg krijgt maar liefst 250 euro terug, terwijl iemand die chronisch ziek is dit moet inleveren. Dit zijn dingen waar ik het ook niet mee eens ben. Maar ook kinderbijslag en extra geld voor crèche opvang voor kinderen vind ik belachelijk. Het blijft voor mij de enige optie om een mengelmoes van rechts en links te krijgen dan een gehele linkse coalitie wat mij te soft zal zijn en zal m.i. resulteren dat een ieder die even teveel verdiend (en hier hard voor heeft gewerkt en veel verantwoordelijkheid draagt) wordt teruggepakt in belastingen en heffingen dat al het harde werken en studeren teniet doet. Zo schep je geen samenleving waarin mensen het beste uit zich zelf willen halen.

Berichten: 26

Re: Moet het kabinet conclusies trekken?

Ik vind dat gemeentelijke politiek sowiso iets heel anders is dan landelijke. Verder is er nu misschien wat minder steun voor het kabinet maar dat wil niet zeggen dat iedereen maar op moet stappen. In het leven gebeuren continu dingen waar niet iedereen achter staat of die niet helemaal uit pakken zoals gepland, maar fouten moeten opgelost worden en daar moet je niet voor wegrennen.
Bij gebrek aan beter: .

Reageer