Boekenvoorstellen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Goed, dat zouden dus drie stemmen zijn voor De Zwerm. Over de leestijd kunnen we het nog even hebben.

Ik ben zelf nogal een snelle lezer, maar ik moet het boek nog zien te vinden ook. Wat denken jullie ervan als we tegen eind november aan de bespreking beginnen? Klintersaas en WendyTje, hoe lang schatten jullie dat het duurt om het boek gelezen te krijgen?

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Ikzelf ben ook nogal een snelle lezer, maar heb de laatste tijd veel werk. Bovendien heb ik tijdens mijn laatste bibliotheekbezoek gezien dat het boek uitgeleend is en pas volgende week opnieuw beschikbaar is. Drie weken vanaf nu zouden moeten volstaan.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boekenvoorstellen

geluk mag van mijn part door naar 2de ronde

lees-tijd maakt niet uit, ik lees vrij snel, zeker als het een goed boek is
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Tegen de tijd dat iedereen dit gelezen heeft e.d., is er ook alweer een weekje overgegaan. Samenvattend:

  1. Het boek dat we zullen lezen is De Zwerm van Frank Schätzing.
  2. De voorziene tijd om het boek te vinden en te lezen, loopt tot eind november. Inkorting van de termijn is mogelijk als iedereen sneller klaar is.
  3. In tussentijd kan er gestemd worden op een boek dat meegaat naar de tweede stemronde. Mogelijke boeken:
    • Geluk - Will Ferguson
    • Walden Two - B.F. Skinner
  4. Bij de volgende rondes, zullen slechts twee nieuwe voorstellen per keer geplaatst worden, zodat meer leden kunnen stemmen. Feedback op dit laatste punt is nog steeds mogelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boekenvoorstellen

'k ga 'm een van de dagen halen, maar volgens da catalogus is die 927 bladzijden dik :D
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

En mijn boekenkast zit vol!

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: Boekenvoorstellen

Een volle boekenkast is bij mij nog nooit een excuus geweest om een boek niet te kopen. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Nee hoor, 't was ook niet echt serieus bedoeld. Als het nodig is, timmer ik hier wel ergens een plankje bij :D

Berichten: 8

Re: Boekenvoorstellen

ypsilon schreef:Tegen de tijd dat iedereen dit gelezen heeft e.d., is er ook alweer een weekje overgegaan. Samenvattend:

  1. Het boek dat we zullen lezen is De Zwerm van Frank Schätzing.
  2. De voorziene tijd om het boek te vinden en te lezen, loopt tot eind november. Inkorting van de termijn is mogelijk als iedereen sneller klaar is.
  3. In tussentijd kan er gestemd worden op een boek dat meegaat naar de tweede stemronde. Mogelijke boeken:
    • Geluk - Will Ferguson
    • Walden Two - B.F. Skinner
  4. Bij de volgende rondes, zullen slechts twee nieuwe voorstellen per keer geplaatst worden, zodat meer leden kunnen stemmen. Feedback op dit laatste punt is nog steeds mogelijk.
ik stem op Walden Two

lijkt me een goed plan om twee nieuwe voorstellen per keer te nemen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Boekenvoorstellen

Zo, der Schwarm besteld (in het Duits, mag wel he?), met een beetje mazzel loop van deze week binnen.

Stem voor meenemen naar tweede stemronde: Geluk - Will Ferguson

Idee voor twee nieuwe voorstellen per stemronde: OK.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boekenvoorstellen

euhm, in het Duits ?!

Ik zou zelfs 1000 blz in het Engels niet doen, en ik lees dan vrij vlot Engels
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Mijn stem voor de tweede ronde gaat naar Geluk van Will Ferguson.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

(in het Duits, mag wel he?)
Jij wel :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boekenvoorstellen

okay ik ben ongeveer 500 pagina's ver en ik denk dat ik volgende week zeker klaar ben met lezen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Wegens tijdsgebrek van mijn kant zal Veertje de discussie over De Zwerm inleiden. Ik blijf het hier uiteraard wel volgen.

Reageer