3 vergelijkingen 3 onbekenden

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 4.502

Re: 3 vergelijkingen 3 onbekenden

In de uitleg van de "Driehoeksongelijkheid wordt er een theorie verklaard over een door oa Torricelli geponeerd punt binnen een driehoek met de bijbehorende "eigenaardigheden,resp.eigenschappen van zo'n punt.

Ik heb het idee,voortbordurend op de ontwikkelingen in dit topic met oa. de driehoeksongelijkheid,die ook gebruikt wordt in de quantummechanica,er een theorie zou kunnen worden ontwikkeld met als basis de ruimtelijke-ongelijkheid,waarin nmm. soorgelijke ongelijkheden als geponeerd in deze topic zullen voor komen.

Dit is voer voor wetenschappers op gebied de QM;ik ben nog steeds wachtende op de oplossing van de vraag in deze topic en dus een reactie van de topiccer,die de vraag lanceerde en ons in eerste instantie vertelt waar hij/zij de vraag vandaan kreeg of dat het een hersenspinsel was om uit te testen op dit forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 3 vergelijkingen 3 onbekenden

Ik weet niet waarom je steeds die driehoeksongelijkheid erbij betrekt? Die gaat over de lengte van opgetelde vectoren, versus de opgetelde lengtes van vectoren. Daar is in het vraagstuk van dit topic geheel geen sprake van...?

(Eventueel wel het interpreteren van (x1,x2,x3) als vector, maar niet diens norm, waar de driehoeksongelijkheid betrekking op heeft)
ik ben nog steeds wachtende op de oplossing van de vraag in deze topic
Hier reeds gegeven. ](*,)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: 3 vergelijkingen 3 onbekenden

Rogier schreef:Ik weet niet waarom je steeds die driehoeksongelijkheid erbij betrekt? Die gaat over de lengte van opgetelde vectoren, versus de opgetelde lengtes van vectoren. Daar is in het vraagstuk van dit topic geheel geen sprake van...?

(Eventueel wel het interpreteren van (x1,x2,x3) als vector, maar niet diens norm, waar de driehoeksongelijkheid betrekking op heeft)

Hier reeds gegeven. ](*,)
@Rogier

Gij hebt mij gisteren een vraag gesteld. Door de eigenaardige opbouw van de berichten is het antwoord je misschien ontgaan?

Klik hier
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Reageer