hitler

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 24

Re: hitler

Volgens mij werden de medailles aan de lopende band uitgedeeld aan de gewonden. Ook al werden ze verwond door hun eigen granaat of andere banale verwondingen, ik denk dat ze nog steeds medailles kregen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: hitler

Het ging hem niet zozeer om het ontlopen van de dienst.
 
Maar in het Oostenrijkse leger dienden heel wat mannen van een in zijn ogen inferieur ras.
Daarom wilde hij er geen deel van uitmaken en koos hij voor het Duitse leger.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: hitler

Wat betekent een inferieur ras ?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: hitler

danny binda schreef: Wat betekent een inferieur ras ?
Dat is het omgekeerde van superieur. Het wil iets zeggen als minderwaardig. Minder goed.
 
Fun fact: ik ben opgegroeid in Mesen, in mijn achtertuin (letterlijk) heeft Hitler zijn kruis gehaald. Hij heeft er een gewonde gered bij de aanval op Wijtschate in de herfst van 1914 ( https://en.wikipedia.org/wiki/First_Battle_of_Ypres). De winter van 1915 heeft Hitler gespendeerd in Mesen, in 1916 werd hij verder gestationeerd in Frankrijk. In 1918 werd hij gewond tijdens een gasaanval in Wervik ( https://en.wikipedia.org/wiki/Fifth_Battle_of_Ypres )
(Op de kaart Messines, Wytschaete, Wervicq, naar de Engelse spelling)
 
Fun fact, tijdens die winter in 1915 zat Winston Churchill, de leider van de gealieerden in de tweede wereldoorlog, ook te vechten in Ploegsteert. (Dorpje dat ligt op de letter R van Warneton op de kaart). De twee vijanden van de tweede wereldoorlog hebben elkaar dus toen op een kilometer na ontmoet aan het front.
 
Afbeelding
 
Hitler werd toen omschreven als een wat brave typ, iemand die liever wat alleen was. Hij schilderde toen ook de landschappen in de streek.
(Hier de kerk van Mesen)
Afbeelding
 
Bronnen: https://books.google.be/books?id=AaTgAwAAQBAJ&pg=PT147&lpg=PT147&dq=hitler+Ypres+Salient&source=bl&ots=cY6KhdBlFF&sig=o-8CzZ7MLCvzzqZ2z6iLUTMogpQ&hl=en&sa=X&ei=SjvdVNnnJoazUfGAhKAD&ved=0CIIBEOgBMBU#v=onepage&q=hitler%20Ypres%20Salient&f=false
 
 
In ieder geval, heldhaftig is het allemaal niet, hoor. Ik heb in mijn jeugd talloze menselijke resten opgegraven in de tuin (al beweerden mijn ouders steevast dat het koeien waren, ik was nog klein). Dat zijn allemaal mensen waarvan de familie nooit geweten heeft of hij nu dood was of niet. Ze hadden allemaal een moeder en een vader. In een oorlog heb je enkel verliezers.
 
Hier een foto van het Duitse kamp in Mesen nadat het (voor de zoveelste keer) herroverd was door de Britten.
 
Afbeelding
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: hitler

Dank u zeer vriendelijk voor deze informatie.
 
Dit is ontzettend erg die foto !
 
Ik ben nu op school en mijn 2 leraren kijken mee.
 
Ik heb vandaag geleerd dat mensen in Nederland zeer gevoelig zijn voor discussies over de 2e wereldoorlog,
 daarom durfde ik gisteren niets meer te zeggen .
 
Mijn leraar heeft ook gezegd dat ik beter geen blanken meer kan zeggen,toch zegt hij erbij dat er niet necessarily in deze context iemand gediscrimineerd is ? of dat er sprake was van bedoeling tot ongelijkheid.
 
 
Op school noemen zij mij allemaal zwarte en ik noem hun blanke gaat al 2 jaar zo :)
 
Ook zegt mij leraar dat alle mensen in deze wereld andere opvattingen hebben over de gebeurtenissen in het verleden.
 
zo noemt de ene volk iets een gouden eeuw,en tegelijkertijd noemt een ander volk het afpersing
 
 
Maar goed zal het niet meer online noemen !
 
 
Jullie zijn in dit land allemaal zo slim ,ik moet goed op letten op de details wat ik schrijf :oops:
 
Die foto hierboven dat heb ik in het echt gezien in Afrika,alleen in dit geval waren de mensen 2 uurtjes geleden afgeslacht alvorens ik het zag.
 
 
dank 

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: hitler

tempelier schreef: Hoe kom je aan het verhaal dat Hitler een held was?
 
Hij is nauwelijks aan het echte front geweest.
Die onderscheiding was min of meer standaard dus ook dat zegt niets.
 
Als je een vechtjas uit die tijd zoekt moet je bij Goring zijn.
Ok dat van een held trek ik terug,maar Hitler heeft wel degelijk aan het front gevochten !
In 1913 werd Adolf Hitler opgeroepen voor militaire dienst in het leger van het Habsburgse Oostenrijk-Hongarije. Hitler verhuisde echter naar München om dienst in het Oostenrijkse leger te ontlopen. Hitler beweerde zelf dat dit was omdat er een te grote verscheidenheid aan rassen vocht in dat leger, maar veel historici vermoeden dat hij gewoonweg de dienstplicht wilde ontlopen. Toen in 1914 de Eerste Wereldoorlog uitbrak, schreef hij zich in voor het Beierse leger. Hij werd toegelaten, ondanks het feit dat hij nog een Oostenrijks paspoort had.
In het leger diende Hitler als koerier, die boodschappen moest doorgeven tussen commandoposten. Daarbij diende hij enkele kilometers achter de linie. Toch maakte hij een aantal grote veldslagen mee, zoals de slag bij Ieper in 1914 en de slag bij de Somme in 1916. Bij deze tweede slag werd hij in zijn been geraakt door een kogel, waarna hij enige tijd moest herstellen. Hij ontving voor zijn prestaties als boodschapper het IJzeren Kruis. Dit was niet een bijzondere onderscheiding in het Duitse leger, maar werd niet vaak uitgedeeld aan soldaten die niet van Duitse komaf waren, zoals Hitler.
Op 15 oktober 1918 werd Hitler verblind tijdens een gifgasaanval
 
 
Dit betekent dat hij 4 jaar aan het front heeft gezeten,dat noem ik niet nauwelijks of zie ik dat verkeerd ?

Re: hitler

Even over het aanduiden van iemands huidskleur:
 
In een wetenschappelijke discussie hoort het te gaan om de kracht van de argumenten en de relevantie van de aangedragen feiten. De huidskleur van de deelnemers aan die discussie hoort daarbij geen rol te spelen. Je kunt op het Wetenschapsforum dan ook gewoon mee discussiëren welke huidskleur je ook hebt. Er wordt niet naar je huidskleur gevraagd, omdat die hier niet van belang is.
 
Als je dat wil mag je je huidskleur wel vermelden, maar dat hoeft niet. In bijzondere gevallen kan het echter wel van belang zijn wat je afkomst of herkomst is wanneer die ervoor zorgt dat je over meer of andere ervaringskennis beschikt dan geboren en getogen Nederlanders of Belgen. Uit je berichten begrijp ik dat dat hier aan de orde is.
 
Dat je eerder sprak van "jullie blanken" vond ik niet prettig. Dat was niet omdat ik de term "blanken" beledigend vind, maar omdat ik op een wetenschapsforum beoordeeld wil worden op wat ik beweer, en niet op mijn huidskleur. Ook zijn er hordes blanken met wie ik het politiek gesproken volstrekt oneens ben. Door het gebruik van de term "jullie blanken" word ik met die andersdenkende blanken op één hoop geveegd. Dat vormt een miskenning van mijn persoonlijke mening. Alsof ik maar napraat wat mij als blanke is wijsgemaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: hitler

Ik ben het totaal met U eens!
 
 
Fun Fact Waar ik vandaan kom origineel uit zuid Afrika werd ons vroeger geleerd dat blanken superieur waren zij spraken ons ook aan als jullie soort,ik zag er nooit vijandschap in,dit was normaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: hitler

Opmerking moderator

Na overleg is dit topic terug geopend. Bij deze wel nogmaals de oproep om het wetenschappelijk te houden en te discussiëren en onderbouwen met feiten (en niet louter met meningen).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer