wilders

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: wilders

Je kunt het ook omdraaien: Waarom zou je, wetende dat de problematische kanten die je noemt niet wezenlijk anders zijn dan die tal van andere oorzaken die je ook noemt, toch specifiek de aandacht willen richten op de problematische kanten van de Koran?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Re: wilders

@ Marko.
 
En weer een discussietruc: het in een vraag opnemen van een twijfelachtige vooronderstelling en het in twijfel trekken van de zuiverheid van de motivatie van je tegenstander.
 
 
Op een serieuze discussie over het onderwerp van dit topic rust kennelijk nog steeds een politiek correct taboe, en men buigt zich in allerlei bochten om het er vooral niet over te hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: wilders

Bartjes schreef: Ik vertik het om iedere keer als de kwalijke kanten van de vroege islam aan de orde komen daarbij tevens het politiek correcte aanvullende lijstje van de Bijbel, het Verzetsleger van de Heer, het nazisme, etc. toe te voegen. Wat mij betreft is dat niet meer dan een doorzichtige afleidingsmanoeuvre om de problematische kanten van de Koran en de profeet Mohammed niet onder ogen te hoeven zien of te bagatelliseren.
 
Ja, zo maak je het je er natuurlijk wel heel er makkelijk vanaf.
 
Zo kan ik het ook: elke keer als er een terroristische aanslag wordt gepleegd dan vertik ik het om een verband met de Islam te leggen. Wat mij betreft is dat namelijk niet meer dan een doorzichtige afleidingsmaneurvre om niet verder te hoeven nadenken over de echte achterliggende maatschappelijke problemen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: wilders

Bartjes schreef: Het christendom is voornamelijk gebaseerd op het Nieuwe Testament waarin de pacifistische dromer Jezus een hoofdrol speelt. De in opdracht van God begane gruwelen vindt je in het Oude Testament. 
 
 
Klopt, maar het oude testament is blijkbaar nog wel belangrijk genoeg om het erin te laten staan.
 
Bovendien meet je nu met twee maten. Als er iets fouts in de Bijbel staat dan zeg je:
 
"ja maar het staat in een onbelangrijk stuk van de Bijbel".
 
Maar als iets fouts in de Koran staat, dan zeg je gelijk:
"zie je wel! het staat in de Koran, dus de Islam is fout!"
 
Blijkbaar komt de gedachte niet bij je op dat de foute stukken in de Koran voor de meeste moslims ook gewoon onbelangrijke stukken zijn die genegeerd dienen te worden.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: wilders

Bartjes schreef: @ Marko.
 
En weer een discussietruc: het in een vraag opnemen van een twijfelachtige vooronderstelling en het in twijfel trekken van de zuiverheid van de motivatie van je tegenstander.
 
 
Op een serieuze discussie over het onderwerp van dit topic rust kennelijk nog steeds een politiek correct taboe, en men buigt zich in allerlei bochten om het er vooral niet over te hebben.
 
Dat is helemaal geen discussietruc, en er zit geen enkele vooronderstelling of wat dan ook in.
 
Je geeft zelf aan:
 
Ik ontken ook helemaal niet dat er buiten godsdiensten tal van andere oorzaken kunnen zijn waardoor mensen aan het moorden slaan.
 
Dan is de vraag waarom je dan specifiek over de Islam of teksten in de Koran wil praten. Wat maakt de Islam zo bijzonder?
Dat is gewoon een vraag, waar je ook gewoon een antwoord op kan geven.
 
Het is een beetje als zeggen "ik weet dat racisme niet is voorbehouden aan blanke mannen met blonde haren en blauwe ogen, maar ik wil het nu alleen hebben over de vraag want blonde mannen met blauwe ogen racistisch maakt."
 
Het is prima geoorloofd om zo een discussie te willen starten of voeren, maar enige onderbouwing voor de specificiteit is dan wel op zijn plaats.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Re: wilders

Dit wordt zo wel erg vermoeiend. Als jullie je niet in het onderwerp willen verdiepen, dan doe je dat maar niet. Ik heb er geen zin in om een eindeloze reeks discussietrucs, drogredenen en verdraaiingen van mijn beweringen te weerleggen. Ik kan het wel (en heb dat tot hier toe ook laten zien), maar het kost me gewoon te veel tijd om daar nog langer mee door te gaan. Bovendien leert de ervaring dat in politieke en godsdienstige kwesties redelijke argumentatie nauwelijks effect heeft. Mensen die op andere gebieden tot een helder oordeel in staat zijn, verliezen op het terrein van de politiek en godsdienst plotseling hun vermogen tot zindelijk redeneren. Het is vechten tegen de bierkaai, of in dit geval tegen de politiek correcte partijlijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: wilders

Opmerking moderator

Tijdelijk gesloten voor moderatoroverleg.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: wilders

Opmerking moderator

Bij overleg werd dit topic permanent gesloten.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gesloten