vervolging

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 92

vervolging

hi ik heb een vraagje,
 
 
werden er in de 2ww alleen joden vervolgt in Europa ?
 
 
ik bedoel werden chinezen of afrikanen als ze in Nederland waren ook mee genomen naar kampen of niet ?
 
 
Kon ik als afrikaan vrij rondlopen in Nederland ?
 
 

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: vervolging

danny binda schreef: werden er in de 2ww alleen joden vervolgt in Europa ?
Nee, ik heb eens een uitstap gedaan naar een concentratiekamp en de gids vertelde over verschillende kleuren badges voor verschillende bevolkingsgroepen in het kamp. Zie o.a. hier.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: vervolging

<b>Nazi concentration camp badges</b>, primarily triangles, were part of the system of identification in Nazi camps. They were used in the concentration camps in the Nazi-occupied countries to identify the reason the prisoners had been placed there.[1] The triangles were made of fabric and were sewn on jackets and trousers of the prisoners. These mandatory badges of shame had specific meanings indicated by their colour and shape. Such emblems helped guards assign tasks to the detainees: for example, a guard at a glance could see if someone were a convicted criminal (green patch) and thus likely of a "tough" temperament suitable for <i>kapo</i> duty. Someone with an "escape suspect" mark usually would not be assigned to work squads operating outside the camp fence. Someone wearing an <i>F</i> could be called upon to help translate guards' spoken instructions to a trainload of new arrivals from France. Some historical monuments quote the badge-imagery; the use of a triangle being a sort of visual shorthand to symbolize all camp victims. Also, the modern day use of a pink triangle emblem to symbolize gay rights is a response to the camp identification patches.
 

Single triangles[edit] ok maar ik kom geen afrikanen tegen of chinezen 

En wist men dat er ook indiaanse troepen voor hitler vochten
 
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Legion
en Koreaanse  soldaten en japanse

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.363

Re: vervolging

Het waren Indiase troepen, geen indiaanse.Ze droegen een Duits uniform, met op de linkermouw een springende tijger en de naam van hun onderdeel: Freies Indien. Het waren Indiërs uit allerlei bevolkingsgroepen, 59 procent hindoe, 25 procent moslim, 14 procent sikh en 2 procent christen of boeddhist. Ze waren ook in Zandvoort gelegerd.
 
Hitler had zeker een hekel aan Afrikanen. Het feit dat er zwarte mensen meevochten in de legers die tegen Duitsland vochten werd als "bewijs" aangedragen door de nazi's voor de superioriteit van het Duitse leger, waarin deze immers geen plaats hadden. Er heeft ooit zelfs een Duitse propagandafilm bestaan waarin gevangen genomen Afrikaanse soldaten van het Franse leger worden getoond en beschimpt.
 
Kijk ook eens hier.
Contra principia negantem disputari non potest.

Re: vervolging

Ik heb nooit begrepen waarom hij japanners als bondgenoot heeft genomen

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vervolging

Dat heeft zijn bron in het Anti Kominternpact, oftewel het anti-communisten verdrag tussen Japan en Duitsland in de jaren '30. (Engelse wiki is uitgebreider)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 24

Re: vervolging

De nazi's gingen op veel plaatsen buiten Duitsland soldaten sprokkelen. Vooral toen de Duitse troepen al veel verliezen hadden geleden. Zo zond de moefti van Israel zijn beste Islamitische strijders om de nazi's te helpen in hun strijd tegen het jodendom. Het conflict tussen moslims en joden in Israel was toen al bezig.

Reageer