UFO's ?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.367

Re: UFO's ?

Er blijft maar een zeer klein deel over (ik dacht minder dan 5%) van alle UFO meldingen waarvan we niet de oorsprong weten. Veel waarnemingen zijn vrij snel te verklaren waaronder de bekende weerballon of de planeet Venus. Verder zijn er nog enkele zeldzame natuurverschijnselen. Maar goed, er blijft dus iets over wat onverklaarbaar is en wat soms op de radar van een militair vliegtuig onbegrijpelijke bewegingen lijkt te maken. Maar dat betekent niet automatisch dat het dan van buiten de Aarde komt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.991

Re: UFO's ?

Bladerunner schreef: ma 03 jul 2023, 16:21 Maar goed, er blijft dus iets over wat onverklaarbaar is
Laten we het maar houden op (nog) niet verklaard ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: UFO's ?

Ik had even hoop, dat toen ik dit topic startte dat we iets concreets gingen horen over UFO's.

Maar helaas blijft het opnieuw hangen in veel speculatie, en dingen die ik niet kan natrekken.

Ik ben er wel achter waar de rel in Amerika over ging. Er zouden dingen verzwegen zijn t.a.v. UFO's, voor het congress.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.991

Re: UFO's ?

Gps schreef: ma 03 jul 2023, 18:34 Ik had even hoop, dat toen ik dit topic startte dat we iets concreets gingen horen over UFO's.
Wat voor concreets had je verwacht? Er zijn wat onverklaarde waarnemingen.
Wat die veroorzaken weten we niet maar dat het aliens in voertuigen zijn is om diverse redenen uiterst onwaarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: UFO's ?

Bewijs van buitenaards leven.

Niet weer het gebruikelijke, deze meneer zegt dat hij voor een ufo stond in laten we het maar even area 52 noemen.

Iets wat waar zou kunnen zijn, maar wat voor mij onmogelijk is om na te trekken en dus serieus te nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: UFO's ?

Xilvo schreef: ma 03 jul 2023, 16:24
Bladerunner schreef: ma 03 jul 2023, 16:21 Maar goed, er blijft dus iets over wat onverklaarbaar is
Laten we het maar houden op (nog) niet verklaard ;)
En dan is er simpelweg nog een behoorlijk percentage dat om militaire redenen niet verklaard mag worden (aan de burger).

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: UFO's ?

Gps schreef: ma 03 jul 2023, 18:34 Ik had even hoop, dat toen ik dit topic startte dat we iets concreets gingen horen over UFO's.

Maar helaas blijft het opnieuw hangen in veel speculatie, en dingen die ik niet kan natrekken.

Ik ben er wel achter waar de rel in Amerika over ging. Er zouden dingen verzwegen zijn t.a.v. UFO's, voor het congress.
Dat laatste lijkt me vooral in de hoofden van complotters te zitten.
Alles wat hun idee zou kunnen bevestigen wordt volgens hun achter gehouden.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: UFO's ?

shimmy schreef: ma 03 jul 2023, 19:21
Xilvo schreef: ma 03 jul 2023, 16:24
Bladerunner schreef: ma 03 jul 2023, 16:21 Maar goed, er blijft dus iets over wat onverklaarbaar is
Laten we het maar houden op (nog) niet verklaard ;)
En dan is er simpelweg nog een behoorlijk percentage dat om militaire redenen niet verklaard mag worden (aan de burger).
En dan nog de meldingen die gewoon verzonnen of gefaked zijn.
Net als een tijdje terug de graancirkels.

Berichten: 405

Re: UFO's ?

Gps schreef: ma 03 jul 2023, 19:14 Bewijs van buitenaards leven.

Niet weer het gebruikelijke, deze meneer zegt dat hij voor een ufo stond in laten we het maar even area 52 noemen.

Iets wat waar zou kunnen zijn, maar wat voor mij onmogelijk is om na te trekken en dus serieus te nemen.
Oh dat is makkelijk. Area 51 is zo geheim dat het officieel niet bestaat. Als hij werkelijk militaire geheimen onthult wordt ie voor tenminste 20 jaar opgesloten.
Is die persoon gearresteerd? Zo niet, dan kletst ie maar wat.

We hebben het pas nog gezien met die pipo die dacht dat ie op discord geheime documenten kon citeren. Hij is niet tegengewerkt of lastiggevallen maar gewoon opgepakt en hij zal op reguliere manier worden berecht.

Iedereen die zegt ooggetuige te zijn en vrij rondloopt is dus per definitie een oplichter.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.991

Re: UFO's ?

Area 51 bestaat, ook officieel, onder de namen The Groom Lake Test Site en Homey Airport.

Berichten: 405

Re: UFO's ?

In elk geval kan op area 51 iemand oog in oog komen te staan met een UFO. Er worden daar testvluchten gedaan met nieuwe vliegtuigen die Ongeïdentificeerd Vliegen (Unidentified Flying) maar verre van buitenaards zijn. Het is dus mogelijk dat je daar wel eens iets uitzonderlijks ziet.

Er is trouwens een theorie dat die UFO hype onderdeel is van een cover-up. Het Amerikaanse leger stuurt met opzet allerlei figuren op pad om te berichten over buitenaardse UFO's, zodat de dingen die daar echt gebeuren minder aandacht krijgen. Als er een nieuw vliegtuig crasht dan kan dat in de media omgevormd worden naar een UFO event. Een soort doofpot in het openbaar. Goedgelovige lieden worden dus met opzet gemanipuleerd om het allemaal als buitenaards uit te leggen juist om de militaire geheimen te kunnen achterhouden.
Dat verklaart dan ook hoe ex-werknemers van defensie met dit soort verhalen naar buiten kunnen komen. Dus volgende keer als je iemand iets dergelijks ziet beweren moet je denken: "mmm, wat ben jij aan het verbergen? Je praat wel over aliens maar waar wil je ons mee gaan bespioneren?"

Berichten: 405

Re: UFO's ?

I don't like to say "I told you so", but...

Is een bekende uitspraak. Heet van de naald UFO nieuws: David Grusch verscheen voor de "U.S. House Subcommittee on National Security, the Border, and Foreign Affairs " over zijn claims van een "UFO cover-up" door het Amerikaanse leger.

Op zichzelf is het opmerkelijk dat een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden hier tijd aan besteedt en helaas lijkt dat het enige opmerkelijke aan dit voorval. Inhoudelijk lijkt er verder niets nieuws of opmerkelijks te melden.
Toch wil ik er hier nog wat aandacht aan besteden. De gelinkte Wikipedia-pagina vat namelijk iets beter gedocumenteerd een aantal van de argumenten die wij in deze thread naar voren gebracht hebben samen. Goed om hem in een paar verloren minuten nog eens door te lezen lijkt me. Ik wil 2 citaten nog eens naar voren halen omdat dat 2 punten zijn die ikzelf te berde heb gebracht maar zonder goede onderbouwing.
Wikipedia schreef:According to The Guardian:

Eghigian is also skeptical about the veracity of these claims because it looks like Grusch followed Pentagon protocol in publishing this information, meaning that the Department of Defence approved the information he would pass on to the press, which is something the department only does if the information is not classified. If Grusch is telling the truth, surely this information would be classified, Eghigian says, and the department would not have allowed him to go on the record.[30]
Wikipedia schreef:Others have suggested a different sort of intentional campaign that fed Grusch disinformation about aliens to encourage the public to believe in the extraordinary claim of aliens and crashed ships for ulterior motives.[47][49] Gareth Nicholson, editor for the South China Morning Post, explored some of the military and technological reasons for the purported existence of such a campaign, "the current UAP flap could be an attempt by the US military to engage in a disinformation campaign to disguise real aerospace breakthroughs or an attempt to flush out advanced technologies held by rivals such as Russia and China".[50]
Als je de oorlog in Oekraïne een beetje volgt dan weet je dat Rusland technologisch eerder achter loopt dan voor. Maar dat geldt niet voor China en ook niet voor Amerikaanse bondgenoten zoals Japan en Europa.

Eerder in deze thread kreeg iemand die dacht dat UFO's uit "andere dimensies" kwamen veel tegenstand. Toch is dat een theorie die al een lange tijd aanhangers heeft. Je zou het established pseudo-science kunnen noemen, hoewel pseudo-science misschien teveel eer is. Het is meer 19e-eeuwse esoterie omgeschreven in pseudowetenschappelijk jargon. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Interdime ... hypothesis .

Berichten: 1.367

Re: UFO's ?

Die tegenstand over de "andere dimensies" theorie was heel begrijpelijk. Want waarom moet er een andere dimensie worden bij gehaald als we in 'onze' dimensie al genoeg exo-planeten hebben gevonden terwijl dat het topje van de ijsberg is.

Een andere dimensie maakt het juist bijzonder moeilijk en ik denk dat in dit geval Occam's Razor van toepassing is. Dus niet ingewikkelder maken dan nodig.

Reageer