vloeibare stikstof: cryogene brandwonden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 38

vloeibare stikstof: cryogene brandwonden

Hallo,

Ik heb een aantal keren met vloeibare stikstof moeten werken, (stoffen handschoenen werden tussendoor op sommige momenten gedragen, dit was volgens protocol prima) en ik heb letsel opgelopen. Het moment van oplopen ervaarde ik ook een branderig en prikkend gevoel, de pijn ging vrij snel weg, maar ik heb er wel enigzins wat aan overgehouden (zie foto's).
Ik heb hier na het oplopen geen vorm van behandeling aan toegepast, ik verwachtte dat het wel vanzelf weg zou gaan. Maar nu begint de twijfel toch aan mij te knagen.
InkedIMG_4068.jpg
InkedIMG_4068.jpg (44.14 KiB) 675 keer bekeken
InkedIMG_4069.jpg
InkedIMG_4069.jpg (38.11 KiB) 675 keer bekeken
Deze foto's zijn genomen 2 dagen na oplopen van het letsel. Als ik ermee in aanraking kom met de betreffende wonden voel ik wel dat het nog niet helemaal in orde is, maar echte pijn is dit niet. Graag hoor ik of ik hier wat aan zou moeten doen, en zo ja, wat voor behandeling het beste is. Ik wil ook uitsluiten dat dit eventueel lange-termijn gevolgen kan hebben.

Alvast heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.579

Re: vloeibare stikstof: cryogene brandwonden

Heb je vloeibare stikstof over je hand gegoten? Het lijkt me een "bijna ongeval" dat je moet melden bij de verantwoordelijke van het laboratorium waar dit gebeurde.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.242

Re: vloeibare stikstof: cryogene brandwonden

Opmerking moderator

Deze post overtreed onze huisregel m.b.t. persoonlijk medische vragen. Indien je afvraagt wat er met je vinger gebeurd en of dat allemaal wel goed is raden wij aan een bezoekje aan jouw huisarts aan te vragen. Dit topic is gesloten

Gesloten